Red Bull sice opět vyhrál kvalifikaci, ale tentokrát v monopostu, který zajel nejrychlejší čas, seděl Australan Mark Webber. Druhý jej doplní jeho týmový kolega Sebastian Vettel. Druhou řadu obsadilo Ferrari ve složení Alonso a Massa. Zklámáním je určitě až desátá příčka domácího Lewise Hamiltona.
Zatímco v Česku počasí přeje koupání, v další zastávce kalendáře Formule 1, se piloti koupali také, leč v kapkách deště, který se snášel na trať Silverstone po všechny tréninky. Ten třetí nejvíce vypovídající o výkonnosti jednotlivých týmů, jezdců vyhrál s nepatrným náskokem Vettel před Alonsem. Ve Velké Británii máme i nováčka Daniela Ricciarda, který v monopostu HRT nahradil Karthikeyana.
První část kvalifikace: Počasí prozatím lehce promnělivé. Na částech trati jsou vidět i kapky, ale prozatím všichni piloti na pneumatikách do sucha. Alonso ve Ferrari vyjel ve svém ostrém pokusu mimo trať, ale svůj monopost nepoškodil. Na předních pozicích se střídají piloti Red Bullu a Ferrari. Oba McLareny s domácími piloty Hamiltonem a Buttonem na sedmém, respektive jedenáctém místě. Na trati se prozatím neděje nic dramatického. Pět minut před koncem se nad Silverstonem opět rozpršelo. Proto již piloti kteří nezajeli do teď svá rychlá kola, již nemají šanci postoupit. Jsou to oba jezdci Toro Rosso Alguersuari a Buemi, taktéž týmů Virgin a HRT. Tuto šestici nepostupujících doplnil Trulli na Lotusu. Příjemným překvapením je další postup do druhé části v podání Kovalainena. První část kvalifikace dopadla na prvních pěti pozcích: 1. Webber, 2. Maldonado, 3. Massa, 4. Vettel, 5. Alonso.
Nepostupující: 24. D. Ricciardo, 23. V. Liuzzi, 22. J. D Ambrosio, 21. J. Trulli, 20. T. Glock, 19. S. Buemi, 18. J. Alguersuari
Druhá část kvalifikace: začala a týmy se rozhodli svým svěřencům nasadit pneumatiky do přechodných podmínek, jelikož se počasí alespoň na chvíli umoudřilo. Jízda všech závodníků je prozatím spíše o ozkoušení, kde je trať suchá a kde jsou mokrá místa. I tak Vám ale shrnu pořadí po desetí minutách: 1. Sutil, 2. Webber, 3. Kobajaši, 4. Perez, 5. Barrichello. Sami můžete vidět, že toto pořadí prozatím nemá velkou vypovídací hodnotu o výkonnosti. V následujících minutách můžeme čekat velké promíchání pořadí. Jako kdybych to přivolal, Fernando Alonso zajel o dvě sekundy lepší čas než Sutil a posunul se s přehledem na první pozici. Dalšími, kdo zajíždí rychlá kola, jsou Hamilton a Schumacher, kteří se seřadili za Španěla na druhou a třetí pozici. Red Bully se také probrali a jsou v popředí. V sestupových vodách jsou překvapivě Schumacher a Button, kteří mají poslední pokus se svým stávajícím pořadím něco udělat. Podařilo se to jen Buttonvi. Druhou část vyhrál Massa před Webberem. Zklamáním jsou určitě výsledky obou jezdců Renaultu, kteří se nedostali do poslední fáze kvalifikace.
Nepostupující: 17. H. Kovalainen, 16. N. Heidfeld, 15. R. Barrichello, 14. V. Petrov, 13. M. Schumacher, 12. S. Perez, 11. A. Sutil
Třetí část kvalifikace: Finále této kvalifikace je tu a na trati je rušno, jelikož hrozba deště je stále reálná a pro piloty, kteří by neměli zajetý rychlý čas na suché trati, by kvalifikace nedopadla nijak radostně. Po prvních pokusech pořadí: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Alonso, 4. Massa, 5. Button. První tři se vešli přibližně do jedné desetiny sekundy. Jen zmíním, že Hamilton je na prozatímním desátém místě se ztrátou na prvního, která činí dvě sekundy. Tak a je to tu, začíná pršet!!! První pětice by tak měla zůstat neměnná.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.