Red Bull sice opět vyhrál kvalifikaci, ale tentokrát v monopostu, který zajel nejrychlejší čas, seděl Australan Mark Webber. Druhý jej doplní jeho týmový kolega Sebastian Vettel. Druhou řadu obsadilo Ferrari ve složení Alonso a Massa. Zklámáním je určitě až desátá příčka domácího Lewise Hamiltona.
Zatímco v Česku počasí přeje koupání, v další zastávce kalendáře Formule 1, se piloti koupali také, leč v kapkách deště, který se snášel na trať Silverstone po všechny tréninky. Ten třetí nejvíce vypovídající o výkonnosti jednotlivých týmů, jezdců vyhrál s nepatrným náskokem Vettel před Alonsem. Ve Velké Británii máme i nováčka Daniela Ricciarda, který v monopostu HRT nahradil Karthikeyana.
První část kvalifikace: Počasí prozatím lehce promnělivé. Na částech trati jsou vidět i kapky, ale prozatím všichni piloti na pneumatikách do sucha. Alonso ve Ferrari vyjel ve svém ostrém pokusu mimo trať, ale svůj monopost nepoškodil. Na předních pozicích se střídají piloti Red Bullu a Ferrari. Oba McLareny s domácími piloty Hamiltonem a Buttonem na sedmém, respektive jedenáctém místě. Na trati se prozatím neděje nic dramatického. Pět minut před koncem se nad Silverstonem opět rozpršelo. Proto již piloti kteří nezajeli do teď svá rychlá kola, již nemají šanci postoupit. Jsou to oba jezdci Toro Rosso Alguersuari a Buemi, taktéž týmů Virgin a HRT. Tuto šestici nepostupujících doplnil Trulli na Lotusu. Příjemným překvapením je další postup do druhé části v podání Kovalainena. První část kvalifikace dopadla na prvních pěti pozcích: 1. Webber, 2. Maldonado, 3. Massa, 4. Vettel, 5. Alonso.
Nepostupující: 24. D. Ricciardo, 23. V. Liuzzi, 22. J. D Ambrosio, 21. J. Trulli, 20. T. Glock, 19. S. Buemi, 18. J. Alguersuari
Druhá část kvalifikace: začala a týmy se rozhodli svým svěřencům nasadit pneumatiky do přechodných podmínek, jelikož se počasí alespoň na chvíli umoudřilo. Jízda všech závodníků je prozatím spíše o ozkoušení, kde je trať suchá a kde jsou mokrá místa. I tak Vám ale shrnu pořadí po desetí minutách: 1. Sutil, 2. Webber, 3. Kobajaši, 4. Perez, 5. Barrichello. Sami můžete vidět, že toto pořadí prozatím nemá velkou vypovídací hodnotu o výkonnosti. V následujících minutách můžeme čekat velké promíchání pořadí. Jako kdybych to přivolal, Fernando Alonso zajel o dvě sekundy lepší čas než Sutil a posunul se s přehledem na první pozici. Dalšími, kdo zajíždí rychlá kola, jsou Hamilton a Schumacher, kteří se seřadili za Španěla na druhou a třetí pozici. Red Bully se také probrali a jsou v popředí. V sestupových vodách jsou překvapivě Schumacher a Button, kteří mají poslední pokus se svým stávajícím pořadím něco udělat. Podařilo se to jen Buttonvi. Druhou část vyhrál Massa před Webberem. Zklamáním jsou určitě výsledky obou jezdců Renaultu, kteří se nedostali do poslední fáze kvalifikace.
Nepostupující: 17. H. Kovalainen, 16. N. Heidfeld, 15. R. Barrichello, 14. V. Petrov, 13. M. Schumacher, 12. S. Perez, 11. A. Sutil
Třetí část kvalifikace: Finále této kvalifikace je tu a na trati je rušno, jelikož hrozba deště je stále reálná a pro piloty, kteří by neměli zajetý rychlý čas na suché trati, by kvalifikace nedopadla nijak radostně. Po prvních pokusech pořadí: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Alonso, 4. Massa, 5. Button. První tři se vešli přibližně do jedné desetiny sekundy. Jen zmíním, že Hamilton je na prozatímním desátém místě se ztrátou na prvního, která činí dvě sekundy. Tak a je to tu, začíná pršet!!! První pětice by tak měla zůstat neměnná.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.