ČÍNA - ZÁVOD; Sebastian Vettel následován Markem Webberem nedali šanci Buttonovi s Barrichellem a zařazují Red Bull mezi vítězné týmy Formule 1.
V Šanghaji hustě prší a závod je odstartován za safety-car. Vzhledem k počasí lze spíše očekávat vypršení dvouhodinového limitu než odjetí všech šestapadesáti kol. Jezdci Ferrari si i přes pomalou jízdu za SC dokázali bez následků vyjet mimo trať. Vozy s menším množstvím paliva se postupně střídají v boxech.
Safety car opouští trať po osmi kolech. Při startu k žádnému předjetí nedochází, jezdci se opatrně seznamují s podmínkami na trati ve vyšší rychlosti. Po prvním ostrém kole se Hamilton dostává před Räikkönena. Ten se snaží odpovědět, ale Hamilton nedělá chybu. Räikkönen si stěžuje na motor a začíná ztrácet, tlačí se na něj Buemi.
Jezdci se často ocitají na obrubnících i za nimi - šanghajská trať je vůči výletům mimo trať velmi tolerantní a všem se daří vracet bez velké ztráty rychlosti. Hamilton předvádí bravurně zvládnuté hodiny a ztrácí čtyři pozice, Räikkönena předjíždí jeho týmový kolega Massa.
Glock s Heidfeldem se lehce dotkli, pro Heidfelda to znamená hodiny a propad na konec startovního pole. Massa se po velkém úsilí dostává před Trulliho a pro jistotu jej tlačí až na vnější obrubník. V zápětí se za Trulliho zavěšují Räikkönen s Hamiltonem.
Hamilton je znovu před Räikkönenem. Kubica nedobrzdil a hodně tvrdě narazil do Trulliho. Polák bez předního křídla a Trulli bez zadního míří do boxů, na trati je safety-car a většina jezdců rychle tankuje. Massovo Ferrari zastavilo na trati.
Safety car restartuje závod po třech kolech. V čele Vettel, Button a Webber, všichni už tankovali. Hamilton je zase za Räikkönenem a zase útočí...a zase úspěšně. Další poškozené přední křídlo veze svým mechanikům Glock. Piquet nezvládl smyk a rozbíjí si křídlo, po opravě pokračuje v závodě.
Button dělá chybu, nevešel se do předposlední zatáčky a toho využívá Webber - Red Bull tak znovu drží první dvě místa, oba brawny jsou až za ním. Vettel vede v polovině závodu už o 10s. Webber dělá podobnou chybu jako před tím Button a je znovu za ním. Následně však Buttona předjíždí pěkným manévrem v šikaně.
22 kol před cílem poprvé tankují oba jezdci McLarenu. O tři kola později naposled tankuje Vettel a vyjíždí třetí těsně za Buttonem. Webber je po zastávce těsně před Barrichellem, zatímco Vettel se dotáhl na Buttona. Vettel nečeká na Buttonovu zastávku a předjíždí jej na trati!
Jezdci při zastávkách už volí přechodné pneumatiky. Button tankuje a je za Barrichellem, kterého ještě zastávka čeká. Redbully jsou znovu na prvních dvou místech. Barrichello je za Buemim, kterého ale teprve čeká poslední zastávka. Piquet dělá další hodiny a odráží se od svodidel, mechanici musí znovu měnit přední křídlo. Pět kol před cílem neustál smyk Sutil a ve velké rychlosti narazil čelně do bariéry, naštěstí se mu nic nestalo, ale z vozu odlétlo kolo.
Vettel už do konce závodu nedělá chybu a přiváží Red Bullu historicky první vítězství, ještě vylepšené druhým místem v podání Webbera! S bronzem a bramborou se dnes musí smířit duo BrawnGP. Bodují ještě Hamilton, Glock a Buemi.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.