ČÍNA - ZÁVOD; Sebastian Vettel následován Markem Webberem nedali šanci Buttonovi s Barrichellem a zařazují Red Bull mezi vítězné týmy Formule 1.
V Šanghaji hustě prší a závod je odstartován za safety-car. Vzhledem k počasí lze spíše očekávat vypršení dvouhodinového limitu než odjetí všech šestapadesáti kol. Jezdci Ferrari si i přes pomalou jízdu za SC dokázali bez následků vyjet mimo trať. Vozy s menším množstvím paliva se postupně střídají v boxech.
Safety car opouští trať po osmi kolech. Při startu k žádnému předjetí nedochází, jezdci se opatrně seznamují s podmínkami na trati ve vyšší rychlosti. Po prvním ostrém kole se Hamilton dostává před Räikkönena. Ten se snaží odpovědět, ale Hamilton nedělá chybu. Räikkönen si stěžuje na motor a začíná ztrácet, tlačí se na něj Buemi.
Jezdci se často ocitají na obrubnících i za nimi - šanghajská trať je vůči výletům mimo trať velmi tolerantní a všem se daří vracet bez velké ztráty rychlosti. Hamilton předvádí bravurně zvládnuté hodiny a ztrácí čtyři pozice, Räikkönena předjíždí jeho týmový kolega Massa.
Glock s Heidfeldem se lehce dotkli, pro Heidfelda to znamená hodiny a propad na konec startovního pole. Massa se po velkém úsilí dostává před Trulliho a pro jistotu jej tlačí až na vnější obrubník. V zápětí se za Trulliho zavěšují Räikkönen s Hamiltonem.
Hamilton je znovu před Räikkönenem. Kubica nedobrzdil a hodně tvrdě narazil do Trulliho. Polák bez předního křídla a Trulli bez zadního míří do boxů, na trati je safety-car a většina jezdců rychle tankuje. Massovo Ferrari zastavilo na trati.
Safety car restartuje závod po třech kolech. V čele Vettel, Button a Webber, všichni už tankovali. Hamilton je zase za Räikkönenem a zase útočí...a zase úspěšně. Další poškozené přední křídlo veze svým mechanikům Glock. Piquet nezvládl smyk a rozbíjí si křídlo, po opravě pokračuje v závodě.
Button dělá chybu, nevešel se do předposlední zatáčky a toho využívá Webber - Red Bull tak znovu drží první dvě místa, oba brawny jsou až za ním. Vettel vede v polovině závodu už o 10s. Webber dělá podobnou chybu jako před tím Button a je znovu za ním. Následně však Buttona předjíždí pěkným manévrem v šikaně.
22 kol před cílem poprvé tankují oba jezdci McLarenu. O tři kola později naposled tankuje Vettel a vyjíždí třetí těsně za Buttonem. Webber je po zastávce těsně před Barrichellem, zatímco Vettel se dotáhl na Buttona. Vettel nečeká na Buttonovu zastávku a předjíždí jej na trati!
Jezdci při zastávkách už volí přechodné pneumatiky. Button tankuje a je za Barrichellem, kterého ještě zastávka čeká. Redbully jsou znovu na prvních dvou místech. Barrichello je za Buemim, kterého ale teprve čeká poslední zastávka. Piquet dělá další hodiny a odráží se od svodidel, mechanici musí znovu měnit přední křídlo. Pět kol před cílem neustál smyk Sutil a ve velké rychlosti narazil čelně do bariéry, naštěstí se mu nic nestalo, ale z vozu odlétlo kolo.
Vettel už do konce závodu nedělá chybu a přiváží Red Bullu historicky první vítězství, ještě vylepšené druhým místem v podání Webbera! S bronzem a bramborou se dnes musí smířit duo BrawnGP. Bodují ještě Hamilton, Glock a Buemi.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.