ČÍNA - ZÁVOD; Sebastian Vettel následován Markem Webberem nedali šanci Buttonovi s Barrichellem a zařazují Red Bull mezi vítězné týmy Formule 1.
V Šanghaji hustě prší a závod je odstartován za safety-car. Vzhledem k počasí lze spíše očekávat vypršení dvouhodinového limitu než odjetí všech šestapadesáti kol. Jezdci Ferrari si i přes pomalou jízdu za SC dokázali bez následků vyjet mimo trať. Vozy s menším množstvím paliva se postupně střídají v boxech.
Safety car opouští trať po osmi kolech. Při startu k žádnému předjetí nedochází, jezdci se opatrně seznamují s podmínkami na trati ve vyšší rychlosti. Po prvním ostrém kole se Hamilton dostává před Räikkönena. Ten se snaží odpovědět, ale Hamilton nedělá chybu. Räikkönen si stěžuje na motor a začíná ztrácet, tlačí se na něj Buemi.
Jezdci se často ocitají na obrubnících i za nimi - šanghajská trať je vůči výletům mimo trať velmi tolerantní a všem se daří vracet bez velké ztráty rychlosti. Hamilton předvádí bravurně zvládnuté hodiny a ztrácí čtyři pozice, Räikkönena předjíždí jeho týmový kolega Massa.
Glock s Heidfeldem se lehce dotkli, pro Heidfelda to znamená hodiny a propad na konec startovního pole. Massa se po velkém úsilí dostává před Trulliho a pro jistotu jej tlačí až na vnější obrubník. V zápětí se za Trulliho zavěšují Räikkönen s Hamiltonem.
Hamilton je znovu před Räikkönenem. Kubica nedobrzdil a hodně tvrdě narazil do Trulliho. Polák bez předního křídla a Trulli bez zadního míří do boxů, na trati je safety-car a většina jezdců rychle tankuje. Massovo Ferrari zastavilo na trati.
Safety car restartuje závod po třech kolech. V čele Vettel, Button a Webber, všichni už tankovali. Hamilton je zase za Räikkönenem a zase útočí...a zase úspěšně. Další poškozené přední křídlo veze svým mechanikům Glock. Piquet nezvládl smyk a rozbíjí si křídlo, po opravě pokračuje v závodě.
Button dělá chybu, nevešel se do předposlední zatáčky a toho využívá Webber - Red Bull tak znovu drží první dvě místa, oba brawny jsou až za ním. Vettel vede v polovině závodu už o 10s. Webber dělá podobnou chybu jako před tím Button a je znovu za ním. Následně však Buttona předjíždí pěkným manévrem v šikaně.
22 kol před cílem poprvé tankují oba jezdci McLarenu. O tři kola později naposled tankuje Vettel a vyjíždí třetí těsně za Buttonem. Webber je po zastávce těsně před Barrichellem, zatímco Vettel se dotáhl na Buttona. Vettel nečeká na Buttonovu zastávku a předjíždí jej na trati!
Jezdci při zastávkách už volí přechodné pneumatiky. Button tankuje a je za Barrichellem, kterého ještě zastávka čeká. Redbully jsou znovu na prvních dvou místech. Barrichello je za Buemim, kterého ale teprve čeká poslední zastávka. Piquet dělá další hodiny a odráží se od svodidel, mechanici musí znovu měnit přední křídlo. Pět kol před cílem neustál smyk Sutil a ve velké rychlosti narazil čelně do bariéry, naštěstí se mu nic nestalo, ale z vozu odlétlo kolo.
Vettel už do konce závodu nedělá chybu a přiváží Red Bullu historicky první vítězství, ještě vylepšené druhým místem v podání Webbera! S bronzem a bramborou se dnes musí smířit duo BrawnGP. Bodují ještě Hamilton, Glock a Buemi.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.