ČÍNA - ZÁVOD; Sebastian Vettel následován Markem Webberem nedali šanci Buttonovi s Barrichellem a zařazují Red Bull mezi vítězné týmy Formule 1.
V Šanghaji hustě prší a závod je odstartován za safety-car. Vzhledem k počasí lze spíše očekávat vypršení dvouhodinového limitu než odjetí všech šestapadesáti kol. Jezdci Ferrari si i přes pomalou jízdu za SC dokázali bez následků vyjet mimo trať. Vozy s menším množstvím paliva se postupně střídají v boxech.
Safety car opouští trať po osmi kolech. Při startu k žádnému předjetí nedochází, jezdci se opatrně seznamují s podmínkami na trati ve vyšší rychlosti. Po prvním ostrém kole se Hamilton dostává před Räikkönena. Ten se snaží odpovědět, ale Hamilton nedělá chybu. Räikkönen si stěžuje na motor a začíná ztrácet, tlačí se na něj Buemi.
Jezdci se často ocitají na obrubnících i za nimi - šanghajská trať je vůči výletům mimo trať velmi tolerantní a všem se daří vracet bez velké ztráty rychlosti. Hamilton předvádí bravurně zvládnuté hodiny a ztrácí čtyři pozice, Räikkönena předjíždí jeho týmový kolega Massa.
Glock s Heidfeldem se lehce dotkli, pro Heidfelda to znamená hodiny a propad na konec startovního pole. Massa se po velkém úsilí dostává před Trulliho a pro jistotu jej tlačí až na vnější obrubník. V zápětí se za Trulliho zavěšují Räikkönen s Hamiltonem.
Hamilton je znovu před Räikkönenem. Kubica nedobrzdil a hodně tvrdě narazil do Trulliho. Polák bez předního křídla a Trulli bez zadního míří do boxů, na trati je safety-car a většina jezdců rychle tankuje. Massovo Ferrari zastavilo na trati.
Safety car restartuje závod po třech kolech. V čele Vettel, Button a Webber, všichni už tankovali. Hamilton je zase za Räikkönenem a zase útočí...a zase úspěšně. Další poškozené přední křídlo veze svým mechanikům Glock. Piquet nezvládl smyk a rozbíjí si křídlo, po opravě pokračuje v závodě.
Button dělá chybu, nevešel se do předposlední zatáčky a toho využívá Webber - Red Bull tak znovu drží první dvě místa, oba brawny jsou až za ním. Vettel vede v polovině závodu už o 10s. Webber dělá podobnou chybu jako před tím Button a je znovu za ním. Následně však Buttona předjíždí pěkným manévrem v šikaně.
22 kol před cílem poprvé tankují oba jezdci McLarenu. O tři kola později naposled tankuje Vettel a vyjíždí třetí těsně za Buttonem. Webber je po zastávce těsně před Barrichellem, zatímco Vettel se dotáhl na Buttona. Vettel nečeká na Buttonovu zastávku a předjíždí jej na trati!
Jezdci při zastávkách už volí přechodné pneumatiky. Button tankuje a je za Barrichellem, kterého ještě zastávka čeká. Redbully jsou znovu na prvních dvou místech. Barrichello je za Buemim, kterého ale teprve čeká poslední zastávka. Piquet dělá další hodiny a odráží se od svodidel, mechanici musí znovu měnit přední křídlo. Pět kol před cílem neustál smyk Sutil a ve velké rychlosti narazil čelně do bariéry, naštěstí se mu nic nestalo, ale z vozu odlétlo kolo.
Vettel už do konce závodu nedělá chybu a přiváží Red Bullu historicky první vítězství, ještě vylepšené druhým místem v podání Webbera! S bronzem a bramborou se dnes musí smířit duo BrawnGP. Bodují ještě Hamilton, Glock a Buemi.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.