BRAZÍLIE - ZÁVOD; Neskutečný závěr sezóny v mokrém posledním kole přináší titul Hamiltonovi, Massa pláče na nejvyššim stupínku před davy domácích fanoušků. Po skvělém výkonu a hromadě štěstí jménem Vettel přichází neuvěřitelná smůla, říká si Glock!
Před startem se spustil krátký déšť, ale sluncem nasvícená trať osychá. Podle předpovědi by nemělo pršet příštích čtyřicet minut. Start je z bezpečnostních důvodů odložen o deset minut a všechny týmy obouvají přechodné pneumatiky.
Na startu se mezi prvními čtyřmi jezdci nic nemění, ale v dalších pěti zatáčkách ztrácí Kovalainen postupně dvě místa. Nehody potkaly Nakajimu, Coultharda a Piqueta a na trať vyjíždí safety-car. Do boxů zajel Kubica, pravděpodobně jel dosud na suchých pneumatikách.
Po restartu Kovalainen útočí na Alonsa a dostává velmi nebezpečný smyk, ale bravurně ho ustál a pokračuje v jízdě na sedmé pozici. Räikkönen se snaží dostat před Trulliho, Hamilton si udržuje bezpčený odstup před sebou i za sebou.
Jezdci po osmi kolech začínají zajíždět do boxů pro suché pneumatiky. Po deseti kolech zastavují také Massa a Kovalainen, o kolo později Trulli, Räikkönen a Hamilton, dopředu se posunuje pilot Ferrari. Massa je první, ale na mokru má problémy a útočí na něj Vettel.
Do problémů se dostává i Trulli a Hamilton je před ním. Hamilton krouží na šestém místě a ví, že se musí posunout dopředu. Fisichella jej brzdí, ale na předjetí zatím britský pilot nemá. Po šestnácti kolech se mu útok daří v první zatáčce, ale musel riskovat a vyjet ze suché stopy.
Výborně jedou Vettel a Alonso, zatím se drží do dvou sekund za Massou, Räikkönen ztrácí už dalších 8s. Trulli nebezpečně zaútočil na Bourdaise, který se po úhybném manévru ocitá mimo trať, ale vrací se. Vettel neztrácí, naopak začíná dotírat na Massovo Ferrari.
V 28. kole tankuje Vettel, podle odhadu na 20 kol, tedy ještě na jednu zastávku. Kovalainen se na cílové rovince dostává lehce před Fisichellu. Massa jede k mechanikům v 38. kole, kdy Alonso ztrácí pouhé 2s. Alonso a Hamilton tankují o dvě kola později a oba se vrací za Vettela.
Vettel jede rychle, znovu je pouze 2s za Massou. Kubica vyzrál na Fisichellu - zavěsil se za Hamiltona, kterého Fisichella pouštěl o kolo. Vettel 20 kol před cílem tankuje potřetí a znovu se vydává na stíhací jízdu.
Podle aktuální předpovědi by mělo začít pršet několik kol před koncem závodu. Šest kol před cílem prší, Heidfeld jako první obouvá mokré pneumatiky! Vettel velmi důrazně útočí na Hamiltona! Do boxů míří pro mokré pneumatiky Alonso, Räikkönen, Hamilton a další, Massa zůstává na suchých o kolo déle.
Hamilton je dvě kola před cílem pátý a útočí na něj Vettel, a daří se mu! Hamilton a Vettel svádí do cíle neuvěřitelný souboj nervů a Vettel zůstává vpředu a u Ferrari se slaví, ale přichází další šok! Nikdo si nevšiml, že oba se přehnali přes pomalého Glocka - Lewis Hamilton je mistrem světa!
Konečné pořadí šampionátu
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.