BRAZÍLIE - ZÁVOD; Neskutečný závěr sezóny v mokrém posledním kole přináší titul Hamiltonovi, Massa pláče na nejvyššim stupínku před davy domácích fanoušků. Po skvělém výkonu a hromadě štěstí jménem Vettel přichází neuvěřitelná smůla, říká si Glock!
Před startem se spustil krátký déšť, ale sluncem nasvícená trať osychá. Podle předpovědi by nemělo pršet příštích čtyřicet minut. Start je z bezpečnostních důvodů odložen o deset minut a všechny týmy obouvají přechodné pneumatiky.
Na startu se mezi prvními čtyřmi jezdci nic nemění, ale v dalších pěti zatáčkách ztrácí Kovalainen postupně dvě místa. Nehody potkaly Nakajimu, Coultharda a Piqueta a na trať vyjíždí safety-car. Do boxů zajel Kubica, pravděpodobně jel dosud na suchých pneumatikách.
Po restartu Kovalainen útočí na Alonsa a dostává velmi nebezpečný smyk, ale bravurně ho ustál a pokračuje v jízdě na sedmé pozici. Räikkönen se snaží dostat před Trulliho, Hamilton si udržuje bezpčený odstup před sebou i za sebou.
Jezdci po osmi kolech začínají zajíždět do boxů pro suché pneumatiky. Po deseti kolech zastavují také Massa a Kovalainen, o kolo později Trulli, Räikkönen a Hamilton, dopředu se posunuje pilot Ferrari. Massa je první, ale na mokru má problémy a útočí na něj Vettel.
Do problémů se dostává i Trulli a Hamilton je před ním. Hamilton krouží na šestém místě a ví, že se musí posunout dopředu. Fisichella jej brzdí, ale na předjetí zatím britský pilot nemá. Po šestnácti kolech se mu útok daří v první zatáčce, ale musel riskovat a vyjet ze suché stopy.
Výborně jedou Vettel a Alonso, zatím se drží do dvou sekund za Massou, Räikkönen ztrácí už dalších 8s. Trulli nebezpečně zaútočil na Bourdaise, který se po úhybném manévru ocitá mimo trať, ale vrací se. Vettel neztrácí, naopak začíná dotírat na Massovo Ferrari.
V 28. kole tankuje Vettel, podle odhadu na 20 kol, tedy ještě na jednu zastávku. Kovalainen se na cílové rovince dostává lehce před Fisichellu. Massa jede k mechanikům v 38. kole, kdy Alonso ztrácí pouhé 2s. Alonso a Hamilton tankují o dvě kola později a oba se vrací za Vettela.
Vettel jede rychle, znovu je pouze 2s za Massou. Kubica vyzrál na Fisichellu - zavěsil se za Hamiltona, kterého Fisichella pouštěl o kolo. Vettel 20 kol před cílem tankuje potřetí a znovu se vydává na stíhací jízdu.
Podle aktuální předpovědi by mělo začít pršet několik kol před koncem závodu. Šest kol před cílem prší, Heidfeld jako první obouvá mokré pneumatiky! Vettel velmi důrazně útočí na Hamiltona! Do boxů míří pro mokré pneumatiky Alonso, Räikkönen, Hamilton a další, Massa zůstává na suchých o kolo déle.
Hamilton je dvě kola před cílem pátý a útočí na něj Vettel, a daří se mu! Hamilton a Vettel svádí do cíle neuvěřitelný souboj nervů a Vettel zůstává vpředu a u Ferrari se slaví, ale přichází další šok! Nikdo si nevšiml, že oba se přehnali přes pomalého Glocka - Lewis Hamilton je mistrem světa!
Konečné pořadí šampionátu
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.