BRAZÍLIE - ZÁVOD; Neskutečný závěr sezóny v mokrém posledním kole přináší titul Hamiltonovi, Massa pláče na nejvyššim stupínku před davy domácích fanoušků. Po skvělém výkonu a hromadě štěstí jménem Vettel přichází neuvěřitelná smůla, říká si Glock!
Před startem se spustil krátký déšť, ale sluncem nasvícená trať osychá. Podle předpovědi by nemělo pršet příštích čtyřicet minut. Start je z bezpečnostních důvodů odložen o deset minut a všechny týmy obouvají přechodné pneumatiky.
Na startu se mezi prvními čtyřmi jezdci nic nemění, ale v dalších pěti zatáčkách ztrácí Kovalainen postupně dvě místa. Nehody potkaly Nakajimu, Coultharda a Piqueta a na trať vyjíždí safety-car. Do boxů zajel Kubica, pravděpodobně jel dosud na suchých pneumatikách.
Po restartu Kovalainen útočí na Alonsa a dostává velmi nebezpečný smyk, ale bravurně ho ustál a pokračuje v jízdě na sedmé pozici. Räikkönen se snaží dostat před Trulliho, Hamilton si udržuje bezpčený odstup před sebou i za sebou.
Jezdci po osmi kolech začínají zajíždět do boxů pro suché pneumatiky. Po deseti kolech zastavují také Massa a Kovalainen, o kolo později Trulli, Räikkönen a Hamilton, dopředu se posunuje pilot Ferrari. Massa je první, ale na mokru má problémy a útočí na něj Vettel.
Do problémů se dostává i Trulli a Hamilton je před ním. Hamilton krouží na šestém místě a ví, že se musí posunout dopředu. Fisichella jej brzdí, ale na předjetí zatím britský pilot nemá. Po šestnácti kolech se mu útok daří v první zatáčce, ale musel riskovat a vyjet ze suché stopy.
Výborně jedou Vettel a Alonso, zatím se drží do dvou sekund za Massou, Räikkönen ztrácí už dalších 8s. Trulli nebezpečně zaútočil na Bourdaise, který se po úhybném manévru ocitá mimo trať, ale vrací se. Vettel neztrácí, naopak začíná dotírat na Massovo Ferrari.
V 28. kole tankuje Vettel, podle odhadu na 20 kol, tedy ještě na jednu zastávku. Kovalainen se na cílové rovince dostává lehce před Fisichellu. Massa jede k mechanikům v 38. kole, kdy Alonso ztrácí pouhé 2s. Alonso a Hamilton tankují o dvě kola později a oba se vrací za Vettela.
Vettel jede rychle, znovu je pouze 2s za Massou. Kubica vyzrál na Fisichellu - zavěsil se za Hamiltona, kterého Fisichella pouštěl o kolo. Vettel 20 kol před cílem tankuje potřetí a znovu se vydává na stíhací jízdu.
Podle aktuální předpovědi by mělo začít pršet několik kol před koncem závodu. Šest kol před cílem prší, Heidfeld jako první obouvá mokré pneumatiky! Vettel velmi důrazně útočí na Hamiltona! Do boxů míří pro mokré pneumatiky Alonso, Räikkönen, Hamilton a další, Massa zůstává na suchých o kolo déle.
Hamilton je dvě kola před cílem pátý a útočí na něj Vettel, a daří se mu! Hamilton a Vettel svádí do cíle neuvěřitelný souboj nervů a Vettel zůstává vpředu a u Ferrari se slaví, ale přichází další šok! Nikdo si nevšiml, že oba se přehnali přes pomalého Glocka - Lewis Hamilton je mistrem světa!
Konečné pořadí šampionátu
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.