ČÍNA - ZÁVOD; Lewis Hamilton dotáhl skvělou práci do konce v poklidném závodě, Ferrari se muselo snažit minimalizovat ztrátu týmovou režií. Díky Kovalainenovým problémům má blíže k titulu v Poháru konstruktérů Ferrari.
Před startem je zataženo, místní meteorologové předpovídají 40% pravděpodobnost deště během závodu. Hamilton si na startu první pozici pohlídal. Za Räikkönena se zařadil Massa, který odolal útoku Kovalainena. Ten naopak po celé kolo odolává Alonsovi, který nakonec v nádherném souboji vítězí.
Bourdais v nájezdu do první zatáčky narazil do Trulliho, který se musí doplížit do boxů k opravě vozu. Ta byla rychlá, ale Trulli už je o kolo pozadu a musí před sebe pustit téměř celé startovní pole. V zápětí ze závodu odstupuje.
Webber stále útočí na desátého Barrichella, po osmi kolech se mu předjížděcí manévr konečně daří. O tři kola později se jeho kořistí úplně stejně stává Piquet. Dopředu se posunuje i Rosberg, v 12. kole předjíždí Glocka. Webber tankuje jako první a je na chvíli až 18.
Hamilton po patnácti kolech vede před Räikkönenem už o 5s, ale začíná mít hodně opotřebované pneumatiky. Tankují Massa a Alonso, pořadí mezi nimi se nemění a dočasně je mezi nimi i Piquet, který si před chvílí udělal hodiny. V následujícím kole zastavují u mechaniků Hamilton a Räikkönen, zastávka v podání obou týmů je bezproblémová.
Pravděpodobně porucha motoru zastavuje Sutila. Kovalainen tankuje o čtyři kola později než Hamilton a jeho zastávka je dlouhá. Kovalainena 21 kol před cílem postihl defekt pravé přední pneumatiky a finský pilot se cestou do boxů rychle propadá startovním polem.
Po druhých zastávkách se v závodě již nic nemění. Räikkönen zvolňuje a nechává se dohnat Massou. Kovalainen šest kol před cílem odstupuje ze závodu, ve kterém by stejně na body po defektu pneumatiky nedosáhl. Mezi tím Massa "velmi nenápadně" předjíždí Räikkönena.
Hamilton v posledních třech kolech výrazně zpomaluje a bezpečně si přijíždí pro své páté letošní vítězství. Daleko za ním dojíždí poražená dvojice Ferrari, která se však v poháru konstruktérů posunuje dopředu. Renault dnes na Ferrari a McLaren nestačil, ale duo BMW porazil Alonso s jistotou. Bod pro Renault přidává Piquet a dva má Toyota díky Glockovi.
Průběžné pořadí
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.