JAPONSKO - ZÁVOD; Fernando Alonso vybojoval senzační druhé vítězství, favorité boje o titul jsou mimo hru a druhým místem se vrací Robert Kubica.
Nejlepší start se podařil Räikkönenovi. Před Hamiltona se dostal i Kovalainen. Hamilton vytlačil Räikkönena mimo trať, sám se při hrubém manévru také propadl a do čela se v první zatáčce posouvají Kubica a Alonso! Třetí je Kovalainen, čtvrtý Trulli a teprve za nimi Massa, Hamilton a Räikkönen. Po tlačenici končí v hodinách nepříjemným nárazem do zdi Coulthard.
V poslední šikaně prvního kola Hamilton předjíždí Massu, ten se ale nevzdává a na výjezdu dochází ke kontaktu, Massa roztáčí záď Hamiltonova McLarenu a ten se propadá na konec startovního pole, navíc musí do boxů, kde mechanici kontrolují případné poškození, mění pneumatiky a tankují.
Sutila postihl defekt pravé zadní pneumatiky, bohužel hned na začátku kola - do boxů tak nemůže dojet. Rosberg po pěkném souboji předjíždí Fisichellu. Startovní pole se příliš neroztahuje, po patnácti kolech se prvních pět jezdců stále vejde do 10 s, sedmý Massa je brzděn šestým Bourdaisem.
17. kolo je praktickým koncem závodu pro McLaren - Kovalainenův vůz se zastavuje na trávě, Hamilton dostává penalizaci průjezdu boxy za vytlačení Räikkönena mimo trať v první zatáčce! Stejný trest dostává Massa za kolizi s Hamiltonem. Viníci si odpykávají trest, a také tankují, stejně jako vedoucí Kubica a Alonso. Alonsova zastávka byla rychlejší a je před Kubicou.
Pěkný souboj o desáté místo svádí Barrichello s Rosbergem. Massa s Hamiltonem jsou 13. a 14., dělí je 10s. Massa si pracně vybojoval místo před Buttonem, rychleji se s ním vypořádal Hamilton. Alonsovi chvílemi vynechává motor, ale na časech se to zatím neprojevuje a před Kubicou vede už o 10s.
26 kol před cílem Massa předjíždí Webbera, zatímco Hamilton tankuje. Kubica tankuje dvě kola po Alonsovi a zůstává daleko za ním. Na čele závodu se Räikkönen snaží budovat náskok před svojí poslední zastávkou, ale nestačí to a po výjezdu z pit-lane je těsně za Kubicou. Mezi tím Massa zajíždí nejrychlejší kola závodu.
Massa vnějškem předjíždí Bourdaise, který právě vyjel z boxů, když se svým pravým zadním kolem dotkne jeho předku a dostává hodiny. Ihned pokračuje, ale několik vteřin ztratil. Incident bude vyšetřován po závodě. Räikkönen tvrdě dotírá na Kubicu. Massa tři kola před cílem dojel Webbera a předjíždí jej hned při první příležitosti.
Alonso projíždí cílem závodu na prvním místě a vyhrává druhý závod v řadě! Kubica sice stále ztrácí 12 bodů na Hamiltona, ale přecejen se druhým místem znovu hlásí do boje o titul. Räikkönen přiváží důležitých šest bodů pro Ferrari, jeden přidává Massa. Trulli si odjel svůj závod za čtyři body. U skvělého Toro Rosso je dnes Bourdais před Vettelem.
Průběžné pořadí po GP Japonska
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.