JAPONSKO - ZÁVOD; Fernando Alonso vybojoval senzační druhé vítězství, favorité boje o titul jsou mimo hru a druhým místem se vrací Robert Kubica.
Nejlepší start se podařil Räikkönenovi. Před Hamiltona se dostal i Kovalainen. Hamilton vytlačil Räikkönena mimo trať, sám se při hrubém manévru také propadl a do čela se v první zatáčce posouvají Kubica a Alonso! Třetí je Kovalainen, čtvrtý Trulli a teprve za nimi Massa, Hamilton a Räikkönen. Po tlačenici končí v hodinách nepříjemným nárazem do zdi Coulthard.
V poslední šikaně prvního kola Hamilton předjíždí Massu, ten se ale nevzdává a na výjezdu dochází ke kontaktu, Massa roztáčí záď Hamiltonova McLarenu a ten se propadá na konec startovního pole, navíc musí do boxů, kde mechanici kontrolují případné poškození, mění pneumatiky a tankují.
Sutila postihl defekt pravé zadní pneumatiky, bohužel hned na začátku kola - do boxů tak nemůže dojet. Rosberg po pěkném souboji předjíždí Fisichellu. Startovní pole se příliš neroztahuje, po patnácti kolech se prvních pět jezdců stále vejde do 10 s, sedmý Massa je brzděn šestým Bourdaisem.
17. kolo je praktickým koncem závodu pro McLaren - Kovalainenův vůz se zastavuje na trávě, Hamilton dostává penalizaci průjezdu boxy za vytlačení Räikkönena mimo trať v první zatáčce! Stejný trest dostává Massa za kolizi s Hamiltonem. Viníci si odpykávají trest, a také tankují, stejně jako vedoucí Kubica a Alonso. Alonsova zastávka byla rychlejší a je před Kubicou.
Pěkný souboj o desáté místo svádí Barrichello s Rosbergem. Massa s Hamiltonem jsou 13. a 14., dělí je 10s. Massa si pracně vybojoval místo před Buttonem, rychleji se s ním vypořádal Hamilton. Alonsovi chvílemi vynechává motor, ale na časech se to zatím neprojevuje a před Kubicou vede už o 10s.
26 kol před cílem Massa předjíždí Webbera, zatímco Hamilton tankuje. Kubica tankuje dvě kola po Alonsovi a zůstává daleko za ním. Na čele závodu se Räikkönen snaží budovat náskok před svojí poslední zastávkou, ale nestačí to a po výjezdu z pit-lane je těsně za Kubicou. Mezi tím Massa zajíždí nejrychlejší kola závodu.
Massa vnějškem předjíždí Bourdaise, který právě vyjel z boxů, když se svým pravým zadním kolem dotkne jeho předku a dostává hodiny. Ihned pokračuje, ale několik vteřin ztratil. Incident bude vyšetřován po závodě. Räikkönen tvrdě dotírá na Kubicu. Massa tři kola před cílem dojel Webbera a předjíždí jej hned při první příležitosti.
Alonso projíždí cílem závodu na prvním místě a vyhrává druhý závod v řadě! Kubica sice stále ztrácí 12 bodů na Hamiltona, ale přecejen se druhým místem znovu hlásí do boje o titul. Räikkönen přiváží důležitých šest bodů pro Ferrari, jeden přidává Massa. Trulli si odjel svůj závod za čtyři body. U skvělého Toro Rosso je dnes Bourdais před Vettelem.
Průběžné pořadí po GP Japonska
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.