SINGAPUR - ZÁVOD; Vítězem závodu je senzačně Fernando Alonso s Renaultem, druhé místo je dosud nejlepší pro Nica Rosberga s Williamsem. McLaren má "pouze" třetího Hamiltona, Ferrari je bez bodů.
Massa využil pole-position a od první zatáčky si buduje náskok. Za ním uhájil Hamilton pozici před dotírajícím Räikkönenem. Kovalainen neuspěl s tlačenici s Kubicou a Vettelem, po tvrdém kontaktu s Kubicou se propadá i za Glocka. Rosberg od prvního kola útočí na Trulliho, zatím marně.
Po prvních kolech máme pořadí Massa, Hamilton, Räikkönen, Kubica, Vettel, Glock, Kovalainen, Heidfeld, Trulli, Rosberg, Nakajima, Alonso, Webber, Button, Coulthard, Bourdais, Barrichello, Piquet, Sutil, Fisichella.
Nakajima pozdě brzdí za Rosbergem, situaci zvládl, ale málem jej předjel Alonso. Rosberg se konečně dostává před Trulliho, ale vůbec při tom nešetří pneumatiky. Alonso italského jezdce zdolává zkušeně během dvou kol. Mezi předními jezdci se zvětšují rozestupy, Massa vede po deseti kolech o 3,5 s, třetí Räikkönen ztrácí na Hamiltona 4,5 s, Kubica dalších 5 s.
Poměrně velký černý úlomek neznámého původu, patrně z některého vozu, který se objevil na startovní rovince ve druhém kole, se zaklínil pod Massovo Ferrari, zatím se však neprojevuje na časech vedoucího pilota. Hamilton začíná ve srovnání s vozy Ferrari mírně zpomalovat. Bourdais si vyzkoušel hodiny, naštěstí se vešel do únikové zóny.
Ve 14. kole nezvládl svůj vůz Piquet a po silném nárazu do zdi vyjíždí na trať safety car. Barrichello zůstává stát na trati, pravděpodobně mu došlo palivo. Po čtyřech kolech za safety carem se otevírá pit-lane, většina jezdců jede tankovat a závodní tragédie nastává u Ferrari.
Vedoucí Massa dostal předčasně signál k odjezdu a utrhl tankovací hadici, kterou dovezl až na konec boxové uličky, kde půl minuty čekal na mechaniky! Jeden z mechaniků může být zraněn. Räikkönenovi, který čekal za Massou, se pravděpodobně nepodařilo řádně natankovat. Navíc Massovi hrozí penalizace za odjezd od mechaniků, protože nebezpečně vjel do cesty Sutilovi. Räikkönen je těsně po zastáve předposlední, Massa poslední. Hamilton je osmý, ale jezdci před ním budou tankovat.
Kubica a Rosberg dostávají penalizaci 10 s STOP and GO za tankování v době, kdy byl boxy zavřeny během jízdy safety car. Penalizaci průjezd boxy obdržel i Massa, za ohrožení Sutila při oné smolné zastávce. Je tak znovu poslední, přestože před tím už předjel Bourdaise.
Coulthard se při zastávkách dostal na třetí místo před Hamiltona a od té doby jej úspěšně brzdí. Na vedoucího Alonsa už bojující dvojice v 39. kole ztrácí dlouhých 19 s. Räikkönen se po několika pokusech dostává na 9. příčku před Trulliho.
Alonso tankuje v 41. kole a na trať se vrací první před Coulthardem a Hamiltonem! Coulthrada při výjezdu na trať trochu zpomalil a Hamilton se následně dostává před něj, ale Alonso je první a druhý Hamilton teprve bude tankovat, hned v následujícím kole.
Räikkönen je po své druhé zastávce v 50. kole pátý, Hamilton se posouvá na třetí místo. Massa dělá hodiny, vjíždí zpět na trať, ale v tom momentě ve stejném místě, možná kvůli úleku z Massova vozu, havaruje Sutil a na trati je 11 kol před cílem znovu safety car. Ze závodu odstupuje Trulli.
Safety car opouští trať osm kol před cílem, Alonso zvládá letmý start nejlépe. Hamilton okamžitě začíná útočit na Rosberga. Räikkönen 4 kola před cílem nezvládl vysoké obrubníky v 10. zatáčce a jeho závod končí v bariéře. Naštěstí se mu podařilo tak zastavit, aby nemusel znovu vyjíždět safety car.
Alonso první místo nepustil a získává pro sebe i stáj Renault první letošní vítězství! Druhý přijíždí Rosberg, bez problémů před Hamiltonem. Nebýt penalizace, mohl poprvé v kariéře vyhrát... Toyota má díky Glockovi skvělé čtvrté místo a vítěz z Monzy Vettel znovu boduje pátým místem!
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.