SINGAPUR - ZÁVOD; Vítězem závodu je senzačně Fernando Alonso s Renaultem, druhé místo je dosud nejlepší pro Nica Rosberga s Williamsem. McLaren má "pouze" třetího Hamiltona, Ferrari je bez bodů.
Massa využil pole-position a od první zatáčky si buduje náskok. Za ním uhájil Hamilton pozici před dotírajícím Räikkönenem. Kovalainen neuspěl s tlačenici s Kubicou a Vettelem, po tvrdém kontaktu s Kubicou se propadá i za Glocka. Rosberg od prvního kola útočí na Trulliho, zatím marně.
Po prvních kolech máme pořadí Massa, Hamilton, Räikkönen, Kubica, Vettel, Glock, Kovalainen, Heidfeld, Trulli, Rosberg, Nakajima, Alonso, Webber, Button, Coulthard, Bourdais, Barrichello, Piquet, Sutil, Fisichella.
Nakajima pozdě brzdí za Rosbergem, situaci zvládl, ale málem jej předjel Alonso. Rosberg se konečně dostává před Trulliho, ale vůbec při tom nešetří pneumatiky. Alonso italského jezdce zdolává zkušeně během dvou kol. Mezi předními jezdci se zvětšují rozestupy, Massa vede po deseti kolech o 3,5 s, třetí Räikkönen ztrácí na Hamiltona 4,5 s, Kubica dalších 5 s.
Poměrně velký černý úlomek neznámého původu, patrně z některého vozu, který se objevil na startovní rovince ve druhém kole, se zaklínil pod Massovo Ferrari, zatím se však neprojevuje na časech vedoucího pilota. Hamilton začíná ve srovnání s vozy Ferrari mírně zpomalovat. Bourdais si vyzkoušel hodiny, naštěstí se vešel do únikové zóny.
Ve 14. kole nezvládl svůj vůz Piquet a po silném nárazu do zdi vyjíždí na trať safety car. Barrichello zůstává stát na trati, pravděpodobně mu došlo palivo. Po čtyřech kolech za safety carem se otevírá pit-lane, většina jezdců jede tankovat a závodní tragédie nastává u Ferrari.
Vedoucí Massa dostal předčasně signál k odjezdu a utrhl tankovací hadici, kterou dovezl až na konec boxové uličky, kde půl minuty čekal na mechaniky! Jeden z mechaniků může být zraněn. Räikkönenovi, který čekal za Massou, se pravděpodobně nepodařilo řádně natankovat. Navíc Massovi hrozí penalizace za odjezd od mechaniků, protože nebezpečně vjel do cesty Sutilovi. Räikkönen je těsně po zastáve předposlední, Massa poslední. Hamilton je osmý, ale jezdci před ním budou tankovat.
Kubica a Rosberg dostávají penalizaci 10 s STOP and GO za tankování v době, kdy byl boxy zavřeny během jízdy safety car. Penalizaci průjezd boxy obdržel i Massa, za ohrožení Sutila při oné smolné zastávce. Je tak znovu poslední, přestože před tím už předjel Bourdaise.
Coulthard se při zastávkách dostal na třetí místo před Hamiltona a od té doby jej úspěšně brzdí. Na vedoucího Alonsa už bojující dvojice v 39. kole ztrácí dlouhých 19 s. Räikkönen se po několika pokusech dostává na 9. příčku před Trulliho.
Alonso tankuje v 41. kole a na trať se vrací první před Coulthardem a Hamiltonem! Coulthrada při výjezdu na trať trochu zpomalil a Hamilton se následně dostává před něj, ale Alonso je první a druhý Hamilton teprve bude tankovat, hned v následujícím kole.
Räikkönen je po své druhé zastávce v 50. kole pátý, Hamilton se posouvá na třetí místo. Massa dělá hodiny, vjíždí zpět na trať, ale v tom momentě ve stejném místě, možná kvůli úleku z Massova vozu, havaruje Sutil a na trati je 11 kol před cílem znovu safety car. Ze závodu odstupuje Trulli.
Safety car opouští trať osm kol před cílem, Alonso zvládá letmý start nejlépe. Hamilton okamžitě začíná útočit na Rosberga. Räikkönen 4 kola před cílem nezvládl vysoké obrubníky v 10. zatáčce a jeho závod končí v bariéře. Naštěstí se mu podařilo tak zastavit, aby nemusel znovu vyjíždět safety car.
Alonso první místo nepustil a získává pro sebe i stáj Renault první letošní vítězství! Druhý přijíždí Rosberg, bez problémů před Hamiltonem. Nebýt penalizace, mohl poprvé v kariéře vyhrát... Toyota má díky Glockovi skvělé čtvrté místo a vítěz z Monzy Vettel znovu boduje pátým místem!
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.