SINGAPUR - ZÁVOD; Vítězem závodu je senzačně Fernando Alonso s Renaultem, druhé místo je dosud nejlepší pro Nica Rosberga s Williamsem. McLaren má "pouze" třetího Hamiltona, Ferrari je bez bodů.
Massa využil pole-position a od první zatáčky si buduje náskok. Za ním uhájil Hamilton pozici před dotírajícím Räikkönenem. Kovalainen neuspěl s tlačenici s Kubicou a Vettelem, po tvrdém kontaktu s Kubicou se propadá i za Glocka. Rosberg od prvního kola útočí na Trulliho, zatím marně.
Po prvních kolech máme pořadí Massa, Hamilton, Räikkönen, Kubica, Vettel, Glock, Kovalainen, Heidfeld, Trulli, Rosberg, Nakajima, Alonso, Webber, Button, Coulthard, Bourdais, Barrichello, Piquet, Sutil, Fisichella.
Nakajima pozdě brzdí za Rosbergem, situaci zvládl, ale málem jej předjel Alonso. Rosberg se konečně dostává před Trulliho, ale vůbec při tom nešetří pneumatiky. Alonso italského jezdce zdolává zkušeně během dvou kol. Mezi předními jezdci se zvětšují rozestupy, Massa vede po deseti kolech o 3,5 s, třetí Räikkönen ztrácí na Hamiltona 4,5 s, Kubica dalších 5 s.
Poměrně velký černý úlomek neznámého původu, patrně z některého vozu, který se objevil na startovní rovince ve druhém kole, se zaklínil pod Massovo Ferrari, zatím se však neprojevuje na časech vedoucího pilota. Hamilton začíná ve srovnání s vozy Ferrari mírně zpomalovat. Bourdais si vyzkoušel hodiny, naštěstí se vešel do únikové zóny.
Ve 14. kole nezvládl svůj vůz Piquet a po silném nárazu do zdi vyjíždí na trať safety car. Barrichello zůstává stát na trati, pravděpodobně mu došlo palivo. Po čtyřech kolech za safety carem se otevírá pit-lane, většina jezdců jede tankovat a závodní tragédie nastává u Ferrari.
Vedoucí Massa dostal předčasně signál k odjezdu a utrhl tankovací hadici, kterou dovezl až na konec boxové uličky, kde půl minuty čekal na mechaniky! Jeden z mechaniků může být zraněn. Räikkönenovi, který čekal za Massou, se pravděpodobně nepodařilo řádně natankovat. Navíc Massovi hrozí penalizace za odjezd od mechaniků, protože nebezpečně vjel do cesty Sutilovi. Räikkönen je těsně po zastáve předposlední, Massa poslední. Hamilton je osmý, ale jezdci před ním budou tankovat.
Kubica a Rosberg dostávají penalizaci 10 s STOP and GO za tankování v době, kdy byl boxy zavřeny během jízdy safety car. Penalizaci průjezd boxy obdržel i Massa, za ohrožení Sutila při oné smolné zastávce. Je tak znovu poslední, přestože před tím už předjel Bourdaise.
Coulthard se při zastávkách dostal na třetí místo před Hamiltona a od té doby jej úspěšně brzdí. Na vedoucího Alonsa už bojující dvojice v 39. kole ztrácí dlouhých 19 s. Räikkönen se po několika pokusech dostává na 9. příčku před Trulliho.
Alonso tankuje v 41. kole a na trať se vrací první před Coulthardem a Hamiltonem! Coulthrada při výjezdu na trať trochu zpomalil a Hamilton se následně dostává před něj, ale Alonso je první a druhý Hamilton teprve bude tankovat, hned v následujícím kole.
Räikkönen je po své druhé zastávce v 50. kole pátý, Hamilton se posouvá na třetí místo. Massa dělá hodiny, vjíždí zpět na trať, ale v tom momentě ve stejném místě, možná kvůli úleku z Massova vozu, havaruje Sutil a na trati je 11 kol před cílem znovu safety car. Ze závodu odstupuje Trulli.
Safety car opouští trať osm kol před cílem, Alonso zvládá letmý start nejlépe. Hamilton okamžitě začíná útočit na Rosberga. Räikkönen 4 kola před cílem nezvládl vysoké obrubníky v 10. zatáčce a jeho závod končí v bariéře. Naštěstí se mu podařilo tak zastavit, aby nemusel znovu vyjíždět safety car.
Alonso první místo nepustil a získává pro sebe i stáj Renault první letošní vítězství! Druhý přijíždí Rosberg, bez problémů před Hamiltonem. Nebýt penalizace, mohl poprvé v kariéře vyhrát... Toyota má díky Glockovi skvělé čtvrté místo a vítěz z Monzy Vettel znovu boduje pátým místem!
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.