SINGAPUR - ZÁVOD; Vítězem závodu je senzačně Fernando Alonso s Renaultem, druhé místo je dosud nejlepší pro Nica Rosberga s Williamsem. McLaren má "pouze" třetího Hamiltona, Ferrari je bez bodů.
Massa využil pole-position a od první zatáčky si buduje náskok. Za ním uhájil Hamilton pozici před dotírajícím Räikkönenem. Kovalainen neuspěl s tlačenici s Kubicou a Vettelem, po tvrdém kontaktu s Kubicou se propadá i za Glocka. Rosberg od prvního kola útočí na Trulliho, zatím marně.
Po prvních kolech máme pořadí Massa, Hamilton, Räikkönen, Kubica, Vettel, Glock, Kovalainen, Heidfeld, Trulli, Rosberg, Nakajima, Alonso, Webber, Button, Coulthard, Bourdais, Barrichello, Piquet, Sutil, Fisichella.
Nakajima pozdě brzdí za Rosbergem, situaci zvládl, ale málem jej předjel Alonso. Rosberg se konečně dostává před Trulliho, ale vůbec při tom nešetří pneumatiky. Alonso italského jezdce zdolává zkušeně během dvou kol. Mezi předními jezdci se zvětšují rozestupy, Massa vede po deseti kolech o 3,5 s, třetí Räikkönen ztrácí na Hamiltona 4,5 s, Kubica dalších 5 s.
Poměrně velký černý úlomek neznámého původu, patrně z některého vozu, který se objevil na startovní rovince ve druhém kole, se zaklínil pod Massovo Ferrari, zatím se však neprojevuje na časech vedoucího pilota. Hamilton začíná ve srovnání s vozy Ferrari mírně zpomalovat. Bourdais si vyzkoušel hodiny, naštěstí se vešel do únikové zóny.
Ve 14. kole nezvládl svůj vůz Piquet a po silném nárazu do zdi vyjíždí na trať safety car. Barrichello zůstává stát na trati, pravděpodobně mu došlo palivo. Po čtyřech kolech za safety carem se otevírá pit-lane, většina jezdců jede tankovat a závodní tragédie nastává u Ferrari.
Vedoucí Massa dostal předčasně signál k odjezdu a utrhl tankovací hadici, kterou dovezl až na konec boxové uličky, kde půl minuty čekal na mechaniky! Jeden z mechaniků může být zraněn. Räikkönenovi, který čekal za Massou, se pravděpodobně nepodařilo řádně natankovat. Navíc Massovi hrozí penalizace za odjezd od mechaniků, protože nebezpečně vjel do cesty Sutilovi. Räikkönen je těsně po zastáve předposlední, Massa poslední. Hamilton je osmý, ale jezdci před ním budou tankovat.
Kubica a Rosberg dostávají penalizaci 10 s STOP and GO za tankování v době, kdy byl boxy zavřeny během jízdy safety car. Penalizaci průjezd boxy obdržel i Massa, za ohrožení Sutila při oné smolné zastávce. Je tak znovu poslední, přestože před tím už předjel Bourdaise.
Coulthard se při zastávkách dostal na třetí místo před Hamiltona a od té doby jej úspěšně brzdí. Na vedoucího Alonsa už bojující dvojice v 39. kole ztrácí dlouhých 19 s. Räikkönen se po několika pokusech dostává na 9. příčku před Trulliho.
Alonso tankuje v 41. kole a na trať se vrací první před Coulthardem a Hamiltonem! Coulthrada při výjezdu na trať trochu zpomalil a Hamilton se následně dostává před něj, ale Alonso je první a druhý Hamilton teprve bude tankovat, hned v následujícím kole.
Räikkönen je po své druhé zastávce v 50. kole pátý, Hamilton se posouvá na třetí místo. Massa dělá hodiny, vjíždí zpět na trať, ale v tom momentě ve stejném místě, možná kvůli úleku z Massova vozu, havaruje Sutil a na trati je 11 kol před cílem znovu safety car. Ze závodu odstupuje Trulli.
Safety car opouští trať osm kol před cílem, Alonso zvládá letmý start nejlépe. Hamilton okamžitě začíná útočit na Rosberga. Räikkönen 4 kola před cílem nezvládl vysoké obrubníky v 10. zatáčce a jeho závod končí v bariéře. Naštěstí se mu podařilo tak zastavit, aby nemusel znovu vyjíždět safety car.
Alonso první místo nepustil a získává pro sebe i stáj Renault první letošní vítězství! Druhý přijíždí Rosberg, bez problémů před Hamiltonem. Nebýt penalizace, mohl poprvé v kariéře vyhrát... Toyota má díky Glockovi skvělé čtvrté místo a vítěz z Monzy Vettel znovu boduje pátým místem!
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.