ITÁLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel a stáj Toro Rosso po vítězství v kvalifikaci vítězí i ve Velké ceně Itálie. Ne stylem "někdo vyhrát musí", ale tím, že všechny porazili. V průběžném pořadí letí vzhůru a na čele mistrovství světa se nic nemění.
Před startem neprší, ale trať je zcela mokrá a jezdci mají obuté mokré pneumatiky. Bourdaisovi se zastavil motor a mechanici jej tlačí do pit-lane, odkud bude startovat jako poslední. Závod byl odstartován, ale jede se za safety-carem, na velké části okruhu prší.
Po dvou kolech míří safety-car do boxů a letmým startem se začíná závodit. První šikana na pořadí nic nemění. Na traťi je velké množství vody a jezdci při rychlé jízdě za sebou spatně vidí. Od startu spolu bojují Glock a Alonso.
Vettel s lehkým vozem rychle ujíždí Kovalainenovi. Räikkönen se zatím marně snaží předjet 11. Fisichellu, za ním stále krouží Hamilton. Alonso předjíždí Glocka vnějškem v nájezdu do první šikany, v tom Glock dostává hodiny a díky štěstí nenaráží do Alonsa. Problémy ve stejném místě má i Vettel, ale nebezpečný smyk zvládá.
Räikkönen stále marně útočí na Fisichellu, ale stále více musí bránit pozici před Hamiltonem. Po osmi kolech je Räikkönen konečně úspěšný. Hamilton, potřebuje na Fisichellu pouhá dvě kola a vydává se na stíhací jízdu za svým soupeřem a v následujícím kole už je před ním!
Massa svádí nádherný souboj s Rosbergem a nakonec se dostává před něj. Fisichella si poškodil přední přítlačné křídlo o záď Coulthardova redbullu a končí v bariéře poté, co se mu křídlo zaklínilo pod přední kola. Už neprší a na trati se rychle zlepšuje viditelnost.
Vettel je v boxech, propadá se na čtvrté místo. Další Hamiltonovou kořistí je Glock, kterého však pilot Mclarenu vytlačil mimo trať. O kolo později je na řadě Kubica na bodovaném osmém místě a Hamilton se vydává za Alonsem. Je za ním doslova okamžitě a hned jej předjíždí. Alonso se nevzdává, ale málem dostává hodiny.
Hamilton je k nezastavení, v 22. kole předjíždí po souboji šestého Trulliho. Ve stejném kole tankují Massa a Kovalainen. Räikkönen zatím stále bojuje s 11. Heidfeldem, zatímco Hamilton už je druhý před Rosbergem (za nimi jsou dočasně jezdci, kteří už tankovali).
Hamilton a Räikkönen tankují s rozdílem jediného kola. Räikkönen předjíždí Trulliho a je 10. Massa podruhé tankuje 20 kol před cílem, za ním přijíždějí další jezdci jedoucí na dvě zastávky. Hamilton se 17 kol před cílem zastavuje znovu u mechaniků a přezouvá na přechodné pneumatiky.
Závod po druhých zastávkách vede znovu Vettel! Piquet svádí ostrý souboj s Buttonem, jednou dokonce kolidují v první šikaně. Massa bojuje s Heidfeldem o 6. místo, zkracuje si trať a pouští Heidfelda zpět před sebe. Těsně za nimi už je Hamilton.
Vettel deset kol před cílem stále vede 10s před Kovalainenem a navíc jede rychleji! Nakajima předjíždí Coultharda vnějškem v zatáčce Parabolica, ale po lehkém kontaktu dostává smyk a havaruje. V místě zůstávají trosky z Nakajimova vozu a několik vozů jimi projíždí.
Vettel a Toro Rosso vítězí! Až za dvanáct vteřin přijíždí Kovalainen, za ním Kubica, Alonso, Heidfeld. Teprve potom Massa a Hamilton! Bod si odveze také Webber. Räikkönen se od startu posunul pouze o pět míst a odjíždí s prázdnou.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.