BELGIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen odjel skvělý závod, ale v posledním kole neodolal tlaku Hamiltona a po školácké chybě nedokončil závod. Raduje se McLaren. AKTUALIZOVÁNO!
Závod startuje na mokré trati, ale další déšť není předpovídán. Hamilton si uhájil první místo na startu, naopak jeho týmový kolega Kovalainen projel spolu s Räikkönenem po smyku únikovou zónou a propadl se o sedm míst, zatímco Räikkönen se za Eau Rouge dostal před Massu.
V první zatáčce nadobrzdil Bourdais a narazil do Trulliho. Oba pokračují, ale Ital má poškozené zavěšení. V nájezdu do bus-stop Trulli udělal hodiny a nebezpečně vjel do cesty ostatním vozům. Räikkönen v druhém kole předjíždí Hamiltona stejně jako Massu za Eau Rouge.
Kovalainen postupuje dopředu. Räikkönen s Hamiltonem se vzdalují Massovi asi o vteřinu na kolo. Trať je již téměř suchá, časy na kolo se rychle zlepšují. Kovalainenův postup vpřed zastavil Kubica. Vettel zkušeně vybrzdil Piqueta. První větší výlet mimo trať dělá Sutil, se štěstím se vrací na trať.
Kovalainen je po několika pokusech konečně úspěšný a předjíždí Kubicu, jenže jen o chvíli později se pokouší předjet Webbera, který jej zavírá a Kubica je po kolizi znovu před Kovalainenem, který navíc může mít poškozené přední zavěšení.
Na konci 11. kola tankuje Hamilton, Räikkönen pokračuje dál. Kovalainen dostává za kolizi s Webberem penalizace v podobě průjezdu pit-lane. Räikkönen mezi tím zajíždí nejrychlejší kolo a kolo po svém rivaloví míří do boxů. Na trať se vrací bezpečně před Hamiltonem, kterého navíc brzdí Kubica a Kovalainen.
Tankují Massa a Kovalainen, druhý z nich navíc bude muset do pit-lane ještě jednou pro penalizaci. Piquet po vlastní chybě dělá hodiny a naráží do bariéry - zablokoval kola v nájezdu do zatáčky.
Bourdais vyjíždí od mechaniků společně s Kubicou, zůstává těsně před ním. Coulthard předjíždí Barrichella a vytváří si díky tomu náskok před Kovalainenem (ten se propadl po penalizaci). Barrichello nakonec u mechaniků odstupuje ze závodu.
Na trať už svítí slunce. Räikkönen si udržuje náskok 6s před Hamiltonem, Massa ztrácí další 4s. V 26. kole tankují současně Räikkönen a Hamilton. Pořadí mezi nimi se nemění, ale Hamilton z rychlejší výměny penumatik vytěžil 3s. Podle nové předpovědi počasí může pršet před koncem závodu.
Alonso si patrně nerozuměl s týmem, do pit-lane vjel velmi nebezpečně až poté, co minul řádný vjezd. Kovalainen je 10., znovu za Webberem. Räikkönen i Hamilton obuli při druhé zastávce tvrdší pneumatiky a ty zřejmě více svědčí McLarenu, Räikkönenův náskok se rychle zmenšuje.
Räikkönen zahřál tvrdé pneumatiky a drží se 2s před Hamiltonem. Sedm kol před cílem začínají na trať dopadat první kapky a Hamilton se dostává těsně za Räikkönena. Hamilton útočí v nájezdu do Bus-Stop, ale Räikkönen je nekompromisní a vytlačuje Hamiltona na trávu. Ten je sice první, ale musí soupeře pustit před sebe.
Další pokus má Hamilton v La Source a tentokrát úspěšný. Räikkönen se však nevzdává a připravuje dívákům opravdový zmatek. V některých částech okruhu už opravdu leje, jinde svítí slunce. Räikkönen se po jedné tvrdé akci dostává znovu před Hamiltona, ale na mokru chybuje a znovu se propadá, málem havaroval. Při dalším pokusu už smyk nezvládl a naráží do zdi!
Hamilton s velkými problémy klouže do cíle a vítězí před Massou! Třetí místo přiváží Heidfeld, kamerami zapomenutý Alonso je po skvělém výkonu čtvrtý.
AKTUALIZACE 18:00 Lewis Hamilton byl penalizován a přišel o vítězství, čtěte zde!
Průběžné pořadí
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.