BELGIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen odjel skvělý závod, ale v posledním kole neodolal tlaku Hamiltona a po školácké chybě nedokončil závod. Raduje se McLaren. AKTUALIZOVÁNO!
Závod startuje na mokré trati, ale další déšť není předpovídán. Hamilton si uhájil první místo na startu, naopak jeho týmový kolega Kovalainen projel spolu s Räikkönenem po smyku únikovou zónou a propadl se o sedm míst, zatímco Räikkönen se za Eau Rouge dostal před Massu.
V první zatáčce nadobrzdil Bourdais a narazil do Trulliho. Oba pokračují, ale Ital má poškozené zavěšení. V nájezdu do bus-stop Trulli udělal hodiny a nebezpečně vjel do cesty ostatním vozům. Räikkönen v druhém kole předjíždí Hamiltona stejně jako Massu za Eau Rouge.
Kovalainen postupuje dopředu. Räikkönen s Hamiltonem se vzdalují Massovi asi o vteřinu na kolo. Trať je již téměř suchá, časy na kolo se rychle zlepšují. Kovalainenův postup vpřed zastavil Kubica. Vettel zkušeně vybrzdil Piqueta. První větší výlet mimo trať dělá Sutil, se štěstím se vrací na trať.
Kovalainen je po několika pokusech konečně úspěšný a předjíždí Kubicu, jenže jen o chvíli později se pokouší předjet Webbera, který jej zavírá a Kubica je po kolizi znovu před Kovalainenem, který navíc může mít poškozené přední zavěšení.
Na konci 11. kola tankuje Hamilton, Räikkönen pokračuje dál. Kovalainen dostává za kolizi s Webberem penalizace v podobě průjezdu pit-lane. Räikkönen mezi tím zajíždí nejrychlejší kolo a kolo po svém rivaloví míří do boxů. Na trať se vrací bezpečně před Hamiltonem, kterého navíc brzdí Kubica a Kovalainen.
Tankují Massa a Kovalainen, druhý z nich navíc bude muset do pit-lane ještě jednou pro penalizaci. Piquet po vlastní chybě dělá hodiny a naráží do bariéry - zablokoval kola v nájezdu do zatáčky.
Bourdais vyjíždí od mechaniků společně s Kubicou, zůstává těsně před ním. Coulthard předjíždí Barrichella a vytváří si díky tomu náskok před Kovalainenem (ten se propadl po penalizaci). Barrichello nakonec u mechaniků odstupuje ze závodu.
Na trať už svítí slunce. Räikkönen si udržuje náskok 6s před Hamiltonem, Massa ztrácí další 4s. V 26. kole tankují současně Räikkönen a Hamilton. Pořadí mezi nimi se nemění, ale Hamilton z rychlejší výměny penumatik vytěžil 3s. Podle nové předpovědi počasí může pršet před koncem závodu.
Alonso si patrně nerozuměl s týmem, do pit-lane vjel velmi nebezpečně až poté, co minul řádný vjezd. Kovalainen je 10., znovu za Webberem. Räikkönen i Hamilton obuli při druhé zastávce tvrdší pneumatiky a ty zřejmě více svědčí McLarenu, Räikkönenův náskok se rychle zmenšuje.
Räikkönen zahřál tvrdé pneumatiky a drží se 2s před Hamiltonem. Sedm kol před cílem začínají na trať dopadat první kapky a Hamilton se dostává těsně za Räikkönena. Hamilton útočí v nájezdu do Bus-Stop, ale Räikkönen je nekompromisní a vytlačuje Hamiltona na trávu. Ten je sice první, ale musí soupeře pustit před sebe.
Další pokus má Hamilton v La Source a tentokrát úspěšný. Räikkönen se však nevzdává a připravuje dívákům opravdový zmatek. V některých částech okruhu už opravdu leje, jinde svítí slunce. Räikkönen se po jedné tvrdé akci dostává znovu před Hamiltona, ale na mokru chybuje a znovu se propadá, málem havaroval. Při dalším pokusu už smyk nezvládl a naráží do zdi!
Hamilton s velkými problémy klouže do cíle a vítězí před Massou! Třetí místo přiváží Heidfeld, kamerami zapomenutý Alonso je po skvělém výkonu čtvrtý.
AKTUALIZACE 18:00 Lewis Hamilton byl penalizován a přišel o vítězství, čtěte zde!
Průběžné pořadí
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.