EVROPA - ZÁVOD; Felipe Massa si znovu vybojoval o co přišel v Budapešti, ale Räikkönen nedojel a navíc zranil mechanika. Nudný závod nudně dokončili první tři jezdci v pořadí z kvalifikace, nejvíce vytežila Toyota.
Massa odstartoval nejlépe a bez problémů si pohlídal pole-position. Jeho týmový kolega Räikkönen tradičně zaváhal v první zatáčce a nechal se předběhnout Kovalainenem. Skvělé šesté místo si drží Vettel, těsně za něj se posunul Trulli.
Nakajima nedobrzdil a rozbil Alonsovo zadní přítlačné křídlo, bohužel poškodil i zavěšení pravého zadního kola. Pokračuje jako poslední, Alonso před domácímí fanoušky odstupuje po prvním kole.
Massa hned od prvních kol ujíždí, další jezdci si mezi sebou budují krátké rozestupy. Coulthard v boji o 17. místo hravě předjíždí Piqueta a postupuje dál. Když však dohnal Fisichellu, okamžitě na něj zaútočil, ale ten jej zavřel a Coulthard se od jeho boku odráží do hodin.
Kubica měl krizi kolem 10. kola, kdy musel odrážet Kovalainenovy útoky, ale poté znovu pekelně zrychlil a ve 13. kole je před dvojicí Finů už od 3s. Massa tankuje v 15. kole jako první a na trať vyjel těsně před Räikkönem, kterého nepříjemně brzdí. Hamilton je po své první zastávce za oběma Ferrari.
Nejvíce z prvních zastávek vytěžil Kovalainen, který tankoval až dvě kola po Räikkönenovi a hodně se mu vzdálil, navíc mezi sebe a soupeře dostal Heidfelda a Glocka. Rozestupy mezi jezdci se znovu roztahují, na trati se nic neděje.
Vzrušení přichází při druhých zastávkách, které zahajují Massa a o kolo zpět jednoucí Sutil. Při odjezdu od mechaniků se oba ocitají vedle sebe a pit-lane se nebezpečně zúžuje. Massa ustoupil, na trati jej sutil pouští před sebe, ale incident vyšetřují komisaři jako nebezpečné vypuštění z boxů (tedy jako selhání mechaniků Ferrari).
Incident z boxů Ferrari bude vyšetřován po závodě. Sutil nezvládl výjezd ze zatáčky a naráží do bariéry. U Ferrari dochází k další nepříjemné situaci a tentokrát podstatně horší, při zastávce Räikkönena. Mechanik obsluhující tankovací zařízení zůstal před zadním kolem, když se Räikkönen rozjel. Mechanik přejetý zadním kolem zůstává na zemi a odváží jej lékaři na nosítkách. Po jednom kole Räikkönen končí poté, co službu vypověděl jeho motor, na trati navíc není v kouři vůbec vidět! Co je zajímavé, Vettel jede stále na šestém místě.
Massa si po smůle v Maďarsku přijíždí pro další vítězství, znovu po skvělém bezchybném výkonu od kvalifikace až do cíle závodu! Stejně dobře jel Hamilton, ale na Massu dnes nestačil a přijíždí druhý, Kubica třetí. Vettel udržel šesté místo a o dlouhých šest míst se kupředu za dva body probojoval Glock s Toyotou, pátý je Trulli!
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.