EVROPA - ZÁVOD; Felipe Massa si znovu vybojoval o co přišel v Budapešti, ale Räikkönen nedojel a navíc zranil mechanika. Nudný závod nudně dokončili první tři jezdci v pořadí z kvalifikace, nejvíce vytežila Toyota.
Massa odstartoval nejlépe a bez problémů si pohlídal pole-position. Jeho týmový kolega Räikkönen tradičně zaváhal v první zatáčce a nechal se předběhnout Kovalainenem. Skvělé šesté místo si drží Vettel, těsně za něj se posunul Trulli.
Nakajima nedobrzdil a rozbil Alonsovo zadní přítlačné křídlo, bohužel poškodil i zavěšení pravého zadního kola. Pokračuje jako poslední, Alonso před domácímí fanoušky odstupuje po prvním kole.
Massa hned od prvních kol ujíždí, další jezdci si mezi sebou budují krátké rozestupy. Coulthard v boji o 17. místo hravě předjíždí Piqueta a postupuje dál. Když však dohnal Fisichellu, okamžitě na něj zaútočil, ale ten jej zavřel a Coulthard se od jeho boku odráží do hodin.
Kubica měl krizi kolem 10. kola, kdy musel odrážet Kovalainenovy útoky, ale poté znovu pekelně zrychlil a ve 13. kole je před dvojicí Finů už od 3s. Massa tankuje v 15. kole jako první a na trať vyjel těsně před Räikkönem, kterého nepříjemně brzdí. Hamilton je po své první zastávce za oběma Ferrari.
Nejvíce z prvních zastávek vytěžil Kovalainen, který tankoval až dvě kola po Räikkönenovi a hodně se mu vzdálil, navíc mezi sebe a soupeře dostal Heidfelda a Glocka. Rozestupy mezi jezdci se znovu roztahují, na trati se nic neděje.
Vzrušení přichází při druhých zastávkách, které zahajují Massa a o kolo zpět jednoucí Sutil. Při odjezdu od mechaniků se oba ocitají vedle sebe a pit-lane se nebezpečně zúžuje. Massa ustoupil, na trati jej sutil pouští před sebe, ale incident vyšetřují komisaři jako nebezpečné vypuštění z boxů (tedy jako selhání mechaniků Ferrari).
Incident z boxů Ferrari bude vyšetřován po závodě. Sutil nezvládl výjezd ze zatáčky a naráží do bariéry. U Ferrari dochází k další nepříjemné situaci a tentokrát podstatně horší, při zastávce Räikkönena. Mechanik obsluhující tankovací zařízení zůstal před zadním kolem, když se Räikkönen rozjel. Mechanik přejetý zadním kolem zůstává na zemi a odváží jej lékaři na nosítkách. Po jednom kole Räikkönen končí poté, co službu vypověděl jeho motor, na trati navíc není v kouři vůbec vidět! Co je zajímavé, Vettel jede stále na šestém místě.
Massa si po smůle v Maďarsku přijíždí pro další vítězství, znovu po skvělém bezchybném výkonu od kvalifikace až do cíle závodu! Stejně dobře jel Hamilton, ale na Massu dnes nestačil a přijíždí druhý, Kubica třetí. Vettel udržel šesté místo a o dlouhých šest míst se kupředu za dva body probojoval Glock s Toyotou, pátý je Trulli!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.