EVROPA - ZÁVOD; Felipe Massa si znovu vybojoval o co přišel v Budapešti, ale Räikkönen nedojel a navíc zranil mechanika. Nudný závod nudně dokončili první tři jezdci v pořadí z kvalifikace, nejvíce vytežila Toyota.
Massa odstartoval nejlépe a bez problémů si pohlídal pole-position. Jeho týmový kolega Räikkönen tradičně zaváhal v první zatáčce a nechal se předběhnout Kovalainenem. Skvělé šesté místo si drží Vettel, těsně za něj se posunul Trulli.
Nakajima nedobrzdil a rozbil Alonsovo zadní přítlačné křídlo, bohužel poškodil i zavěšení pravého zadního kola. Pokračuje jako poslední, Alonso před domácímí fanoušky odstupuje po prvním kole.
Massa hned od prvních kol ujíždí, další jezdci si mezi sebou budují krátké rozestupy. Coulthard v boji o 17. místo hravě předjíždí Piqueta a postupuje dál. Když však dohnal Fisichellu, okamžitě na něj zaútočil, ale ten jej zavřel a Coulthard se od jeho boku odráží do hodin.
Kubica měl krizi kolem 10. kola, kdy musel odrážet Kovalainenovy útoky, ale poté znovu pekelně zrychlil a ve 13. kole je před dvojicí Finů už od 3s. Massa tankuje v 15. kole jako první a na trať vyjel těsně před Räikkönem, kterého nepříjemně brzdí. Hamilton je po své první zastávce za oběma Ferrari.
Nejvíce z prvních zastávek vytěžil Kovalainen, který tankoval až dvě kola po Räikkönenovi a hodně se mu vzdálil, navíc mezi sebe a soupeře dostal Heidfelda a Glocka. Rozestupy mezi jezdci se znovu roztahují, na trati se nic neděje.
Vzrušení přichází při druhých zastávkách, které zahajují Massa a o kolo zpět jednoucí Sutil. Při odjezdu od mechaniků se oba ocitají vedle sebe a pit-lane se nebezpečně zúžuje. Massa ustoupil, na trati jej sutil pouští před sebe, ale incident vyšetřují komisaři jako nebezpečné vypuštění z boxů (tedy jako selhání mechaniků Ferrari).
Incident z boxů Ferrari bude vyšetřován po závodě. Sutil nezvládl výjezd ze zatáčky a naráží do bariéry. U Ferrari dochází k další nepříjemné situaci a tentokrát podstatně horší, při zastávce Räikkönena. Mechanik obsluhující tankovací zařízení zůstal před zadním kolem, když se Räikkönen rozjel. Mechanik přejetý zadním kolem zůstává na zemi a odváží jej lékaři na nosítkách. Po jednom kole Räikkönen končí poté, co službu vypověděl jeho motor, na trati navíc není v kouři vůbec vidět! Co je zajímavé, Vettel jede stále na šestém místě.
Massa si po smůle v Maďarsku přijíždí pro další vítězství, znovu po skvělém bezchybném výkonu od kvalifikace až do cíle závodu! Stejně dobře jel Hamilton, ale na Massu dnes nestačil a přijíždí druhý, Kubica třetí. Vettel udržel šesté místo a o dlouhých šest míst se kupředu za dva body probojoval Glock s Toyotou, pátý je Trulli!
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.