MAĎARSKO - ZÁVOD; Felipe Massa si dnes zasloužil vítězství, ale jeho motor měl vydržet o dvě kola více. McLaren měl smůlu u Hamiltona, ale vítězství nakonec přivezl Kovalainen. Glock senzačně druhý!
Start vyšel dokonale Massovi, který okamžitě přeskočil Kovalainena a nekompromisně vnějškem obhájil první místo před Hamiltonem v první zatáčce. Naopak Räikkönen s přílišnou opatrností se propadl za Kubicu a Alonsa.
Button nečekaně zaútočil na týmového kolegu Barrichella, ten si jej naštěstí všiml a nezavřel jej. Massa s Hamiltonem se rychle vzdalují Kovalainenovi, ten krouží osamocen. Räikkönen od prvního kola visí na Alonsovi, ale příležitost k předjížděcímu manévru nenachází.
Massovi se za deset kol podařilo vzdálit Hamiltonovi o 3s. Čtvrtý Glock ztratil na Kovalainena v prvních čtyřech kolech 2s a od té doby s ním drží tempo. Räikkönen dělá řadu drobných chyb, jako by měl problémy se soustředěním, ale po patnácti kolech začíná na Alonsa znovu výrazněji dotírat.
V boxech zastavují jako první Massa a Kubica v 17. kole. Massa se se štěstím stihl vrátit před Alonsem. Hamilton zastavuje u mechaniku o jedno kolo později a na trati je až za Räikkönenem.
Alonso je v boxech současně s Räikkönenem v 21. kole. Pořadí se nemění, ale Räikkönen začíná velmi agresivně, opět marně. Vettel zastavuje v garáži a v závodě končí. Piquet vyjel z boxů, naštěstí pro Räikkönena, těsně za ním a neodřízl jej tak od Alonsa.
U Toro Rosso, Williamsu a Hondy musí mechanici hasit požáry, motory při zastávkách bez vydatného chlazení v budapešťském vedru hoří, mechanikům Toro Rosso a Hondy se dokonce vznítil benzín. Všichni jezdci přes tuto nemilou událost pokračují.
Za polovinou závodu jezdci krouží v pořadí Massa, Hamilton, Kovalainen, Glock, Alonso, Räikkönen, Piquet, Trulli, Kubica, Webber, Heidfeld, Coulthard, Button, Nakajima, Fisichella, Rosberg, Bourdais, Sutil, Barrichello, Vettel. Jediným, kdo ještě nebyl u mechaniků a pravděpodobně jede pouze na jednu zastávku, je Heidfeld.
Massa už vede o 5s a Hamiltona zastavuje defekt levé přední pneumatiky! Velmi pomalu zajíždí do boxů, ale propadá se až na desátou pozici mezi Webbera a Coultharda! Heidfeld je konečně v boxech, Massa tankuje už podruhé a zůstává před ním dočasně pouze Kovalainen.
Glock se drží i po své druhé zastávce na pátém místě a před ním jedou Alonso a Räikkönen, kteří teprve budou tankovat! Hamilton předjel Coultharda a pomalu se přibližuje osmému Kubicovi.
Räikkönen se po smyku ocitá mimo trať a po betonové únikové zóně se rychle vrací, ale ztrácí na Alonsa asi dvě vteřiny. Alonso a Kubica podruhé tankují. Räikkönen se deset kol před cílem probouzí, začíná zlepšovat nejrychlejší kola závodu a rychle se blíží Glockovi - ztrácí na něj 6s.
Räikkönen stahuje Glocka o 1,5s na kolo. Sutilovi se zablokovaly brzdy a dostal hodiny, ale dokázal vůz přes celý okruh dovézt k mechanikům a závod na posledním místě nevzdává. Massu na prvním místě zastavuje hořící motor na cílové rovince dvě kola před cílem a závod vede Kovalainen před Glockem!
Kovalainen získává první vítězství a Glock přiváží druhé místo, jako dosud největší úspěch pro něj i tým Toyota! Räikkönen nakonec udělal chybu a přijíždí až pět sekund za Glockem. Hamilton předvedl výbornou stíhací jízdu a získává aspoň čtyři body za pátou pozici. Na bodech jsou díky Trullimu obě Toyoty, bodují i oba Renaulty. Kubica znovu porazil Heidfelda a má jeden bod.
Průběžné pořadí
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.