MAĎARSKO - ZÁVOD; Felipe Massa si dnes zasloužil vítězství, ale jeho motor měl vydržet o dvě kola více. McLaren měl smůlu u Hamiltona, ale vítězství nakonec přivezl Kovalainen. Glock senzačně druhý!
Start vyšel dokonale Massovi, který okamžitě přeskočil Kovalainena a nekompromisně vnějškem obhájil první místo před Hamiltonem v první zatáčce. Naopak Räikkönen s přílišnou opatrností se propadl za Kubicu a Alonsa.
Button nečekaně zaútočil na týmového kolegu Barrichella, ten si jej naštěstí všiml a nezavřel jej. Massa s Hamiltonem se rychle vzdalují Kovalainenovi, ten krouží osamocen. Räikkönen od prvního kola visí na Alonsovi, ale příležitost k předjížděcímu manévru nenachází.
Massovi se za deset kol podařilo vzdálit Hamiltonovi o 3s. Čtvrtý Glock ztratil na Kovalainena v prvních čtyřech kolech 2s a od té doby s ním drží tempo. Räikkönen dělá řadu drobných chyb, jako by měl problémy se soustředěním, ale po patnácti kolech začíná na Alonsa znovu výrazněji dotírat.
V boxech zastavují jako první Massa a Kubica v 17. kole. Massa se se štěstím stihl vrátit před Alonsem. Hamilton zastavuje u mechaniku o jedno kolo později a na trati je až za Räikkönenem.
Alonso je v boxech současně s Räikkönenem v 21. kole. Pořadí se nemění, ale Räikkönen začíná velmi agresivně, opět marně. Vettel zastavuje v garáži a v závodě končí. Piquet vyjel z boxů, naštěstí pro Räikkönena, těsně za ním a neodřízl jej tak od Alonsa.
U Toro Rosso, Williamsu a Hondy musí mechanici hasit požáry, motory při zastávkách bez vydatného chlazení v budapešťském vedru hoří, mechanikům Toro Rosso a Hondy se dokonce vznítil benzín. Všichni jezdci přes tuto nemilou událost pokračují.
Za polovinou závodu jezdci krouží v pořadí Massa, Hamilton, Kovalainen, Glock, Alonso, Räikkönen, Piquet, Trulli, Kubica, Webber, Heidfeld, Coulthard, Button, Nakajima, Fisichella, Rosberg, Bourdais, Sutil, Barrichello, Vettel. Jediným, kdo ještě nebyl u mechaniků a pravděpodobně jede pouze na jednu zastávku, je Heidfeld.
Massa už vede o 5s a Hamiltona zastavuje defekt levé přední pneumatiky! Velmi pomalu zajíždí do boxů, ale propadá se až na desátou pozici mezi Webbera a Coultharda! Heidfeld je konečně v boxech, Massa tankuje už podruhé a zůstává před ním dočasně pouze Kovalainen.
Glock se drží i po své druhé zastávce na pátém místě a před ním jedou Alonso a Räikkönen, kteří teprve budou tankovat! Hamilton předjel Coultharda a pomalu se přibližuje osmému Kubicovi.
Räikkönen se po smyku ocitá mimo trať a po betonové únikové zóně se rychle vrací, ale ztrácí na Alonsa asi dvě vteřiny. Alonso a Kubica podruhé tankují. Räikkönen se deset kol před cílem probouzí, začíná zlepšovat nejrychlejší kola závodu a rychle se blíží Glockovi - ztrácí na něj 6s.
Räikkönen stahuje Glocka o 1,5s na kolo. Sutilovi se zablokovaly brzdy a dostal hodiny, ale dokázal vůz přes celý okruh dovézt k mechanikům a závod na posledním místě nevzdává. Massu na prvním místě zastavuje hořící motor na cílové rovince dvě kola před cílem a závod vede Kovalainen před Glockem!
Kovalainen získává první vítězství a Glock přiváží druhé místo, jako dosud největší úspěch pro něj i tým Toyota! Räikkönen nakonec udělal chybu a přijíždí až pět sekund za Glockem. Hamilton předvedl výbornou stíhací jízdu a získává aspoň čtyři body za pátou pozici. Na bodech jsou díky Trullimu obě Toyoty, bodují i oba Renaulty. Kubica znovu porazil Heidfelda a má jeden bod.
Průběžné pořadí
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.