MAĎARSKO - ZÁVOD; Felipe Massa si dnes zasloužil vítězství, ale jeho motor měl vydržet o dvě kola více. McLaren měl smůlu u Hamiltona, ale vítězství nakonec přivezl Kovalainen. Glock senzačně druhý!
Start vyšel dokonale Massovi, který okamžitě přeskočil Kovalainena a nekompromisně vnějškem obhájil první místo před Hamiltonem v první zatáčce. Naopak Räikkönen s přílišnou opatrností se propadl za Kubicu a Alonsa.
Button nečekaně zaútočil na týmového kolegu Barrichella, ten si jej naštěstí všiml a nezavřel jej. Massa s Hamiltonem se rychle vzdalují Kovalainenovi, ten krouží osamocen. Räikkönen od prvního kola visí na Alonsovi, ale příležitost k předjížděcímu manévru nenachází.
Massovi se za deset kol podařilo vzdálit Hamiltonovi o 3s. Čtvrtý Glock ztratil na Kovalainena v prvních čtyřech kolech 2s a od té doby s ním drží tempo. Räikkönen dělá řadu drobných chyb, jako by měl problémy se soustředěním, ale po patnácti kolech začíná na Alonsa znovu výrazněji dotírat.
V boxech zastavují jako první Massa a Kubica v 17. kole. Massa se se štěstím stihl vrátit před Alonsem. Hamilton zastavuje u mechaniku o jedno kolo později a na trati je až za Räikkönenem.
Alonso je v boxech současně s Räikkönenem v 21. kole. Pořadí se nemění, ale Räikkönen začíná velmi agresivně, opět marně. Vettel zastavuje v garáži a v závodě končí. Piquet vyjel z boxů, naštěstí pro Räikkönena, těsně za ním a neodřízl jej tak od Alonsa.
U Toro Rosso, Williamsu a Hondy musí mechanici hasit požáry, motory při zastávkách bez vydatného chlazení v budapešťském vedru hoří, mechanikům Toro Rosso a Hondy se dokonce vznítil benzín. Všichni jezdci přes tuto nemilou událost pokračují.
Za polovinou závodu jezdci krouží v pořadí Massa, Hamilton, Kovalainen, Glock, Alonso, Räikkönen, Piquet, Trulli, Kubica, Webber, Heidfeld, Coulthard, Button, Nakajima, Fisichella, Rosberg, Bourdais, Sutil, Barrichello, Vettel. Jediným, kdo ještě nebyl u mechaniků a pravděpodobně jede pouze na jednu zastávku, je Heidfeld.
Massa už vede o 5s a Hamiltona zastavuje defekt levé přední pneumatiky! Velmi pomalu zajíždí do boxů, ale propadá se až na desátou pozici mezi Webbera a Coultharda! Heidfeld je konečně v boxech, Massa tankuje už podruhé a zůstává před ním dočasně pouze Kovalainen.
Glock se drží i po své druhé zastávce na pátém místě a před ním jedou Alonso a Räikkönen, kteří teprve budou tankovat! Hamilton předjel Coultharda a pomalu se přibližuje osmému Kubicovi.
Räikkönen se po smyku ocitá mimo trať a po betonové únikové zóně se rychle vrací, ale ztrácí na Alonsa asi dvě vteřiny. Alonso a Kubica podruhé tankují. Räikkönen se deset kol před cílem probouzí, začíná zlepšovat nejrychlejší kola závodu a rychle se blíží Glockovi - ztrácí na něj 6s.
Räikkönen stahuje Glocka o 1,5s na kolo. Sutilovi se zablokovaly brzdy a dostal hodiny, ale dokázal vůz přes celý okruh dovézt k mechanikům a závod na posledním místě nevzdává. Massu na prvním místě zastavuje hořící motor na cílové rovince dvě kola před cílem a závod vede Kovalainen před Glockem!
Kovalainen získává první vítězství a Glock přiváží druhé místo, jako dosud největší úspěch pro něj i tým Toyota! Räikkönen nakonec udělal chybu a přijíždí až pět sekund za Glockem. Hamilton předvedl výbornou stíhací jízdu a získává aspoň čtyři body za pátou pozici. Na bodech jsou díky Trullimu obě Toyoty, bodují i oba Renaulty. Kubica znovu porazil Heidfelda a má jeden bod.
Průběžné pořadí
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.