NĚMECKO - ZÁVOD; Hamilton odvádí dobrou práci a vítězí i v Německu. Piquet využil safety-car a senzačně poprvé stojí na stupních vítězů. Ferrari na McLaren znovu nestačilo.
Hamilton využil pole-position a po vydařeném startu pohodlně vyhrál první kolo. Za něj se zařadil Massa, který musel pozici uhájit před Kovalainenem. Räikkönenovi nevyšel start ani zbytek prvního kola a ztratil ještě jedno místo. Kubica se před Trulliho protlačil.
Ve třetím kole se Alonso pokouší zaútočit na Trulliho, ale na výjezdu ze zatáčky mu vůz odskočil na obrubníku a Španěl ztratil rychlost. Toho využívá Räikkönen a Alonsa pěkným manévrem předjíždí. Vzdálenosti mezi prvními čtyři jezdci se rychle zvětšují.
Třináctý Button za sebou brzdí Coultharda a čtyř dalších vozů. Po úvodních soubojích máme pořadí Hamilton, Massa, Kovalainen, Kubica, Trulli, Räikkönen, Alonso, Vettel, Webber, Glock, Heidfeld, Bourdais, Button, Coulthard, Rosberg, Barrichello, Nakajima, Piquet, Fisichella, Sutil.
Coulthardovi se po dvanácti kolech konečně daří předjet ve druhé zatáčce Buttona. Trullimu se podařilo utrhnout Räikkönenovi. Hamilton se v 17. kole zastavuje v boxech jako první z předních jezdců. Po návratu na trať musí jedno kolo vydržet za Trullim, ten už jde také tankovat.
Domácí Vettel po prvních zastávkách svádí souboj se svým krajanem Glockem a nakonec je úspěšný. O pět kol později Glockovi při přejezdu obrubníku prasklo zavěšení pravého zadního kola a Glock po hodinách tvrdě naráží levou zadní částí vozu do zdi podél pit-lane.
Na trať vyjíždí safety-car, po otevření boxové uličky jede tankovat polovina vozů. Z Webberova motoru se kouří, ale pilot Red Bullu pokračuje v závodu ještě tři kola. Alonso při návratu na trať přejíždí bílou čáru, protože jej podél zdi předjíždí jeden z vozů Toro Rosso.
Safety car opouští trať po dlouhých sedmi kolech a při vjezdu do boxu jej už předjíždí Hamilton, za kterým navíc zůstal Barrichello jedoucí o kolo pozadu, přestože ostatní opoždění jezdci využili možnost předjet safety car a zařadit se na svoji pozici.
Alonsovi nevyšel útok na Vettela, cehož stejně jako v úvodu závodu využívá Räikkönen, navíc i Rosberg. Räikkönen nasadil neuvěřitelné tempo, okamžitě předjíždí Vettela, v dalším kole je před Trullim a o dvě kola později útočí na Kubicu.
Coulthard předjíždí Barrichella, ale nenechává mu na vnitřku zatáčky dostatek místa a oba vozy se roztáčejí. Barrichello musí do boxů kvůli výměně předního přítlačného křídla, ale nakonec závod vzdává.
Hamilton už dohnal Massu a začíná na něj útočit jedenáct kol před cílem. Massa se nechce vzdát, ale Hamilton jej tlačí ven z dráhy a při Massově odvetném útoku znovu. Räikkönen se mezi tím snaží předjet Kubicu, ale ten je těžkým soupeřem.
Alonso dělá hodiny po vlastní chybě a propadá se až na 11. místo. Hamilton je bleskově před Piquetem, Räikkönen nakonec poráží Kubicu. Piquet se snaží udržet druhé místo, Massa s Heidfeldem se přibližují.
Hamilton znovu vítězí, na druhém místě přijíždí Piquet s Renaultem! Třetí je Massa, těsně následován Heidfeldem. Teprve za nimi přijíždí Kovalainen a Räikkönen. Dva body získává Kubica, který na německého kolegu v Německu nestačil. I Vettelovi se doma zadařilo a přiváži bod pro Toro Rosso.
Průběžné pořadí
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.