NĚMECKO - ZÁVOD; Hamilton odvádí dobrou práci a vítězí i v Německu. Piquet využil safety-car a senzačně poprvé stojí na stupních vítězů. Ferrari na McLaren znovu nestačilo.
Hamilton využil pole-position a po vydařeném startu pohodlně vyhrál první kolo. Za něj se zařadil Massa, který musel pozici uhájit před Kovalainenem. Räikkönenovi nevyšel start ani zbytek prvního kola a ztratil ještě jedno místo. Kubica se před Trulliho protlačil.
Ve třetím kole se Alonso pokouší zaútočit na Trulliho, ale na výjezdu ze zatáčky mu vůz odskočil na obrubníku a Španěl ztratil rychlost. Toho využívá Räikkönen a Alonsa pěkným manévrem předjíždí. Vzdálenosti mezi prvními čtyři jezdci se rychle zvětšují.
Třináctý Button za sebou brzdí Coultharda a čtyř dalších vozů. Po úvodních soubojích máme pořadí Hamilton, Massa, Kovalainen, Kubica, Trulli, Räikkönen, Alonso, Vettel, Webber, Glock, Heidfeld, Bourdais, Button, Coulthard, Rosberg, Barrichello, Nakajima, Piquet, Fisichella, Sutil.
Coulthardovi se po dvanácti kolech konečně daří předjet ve druhé zatáčce Buttona. Trullimu se podařilo utrhnout Räikkönenovi. Hamilton se v 17. kole zastavuje v boxech jako první z předních jezdců. Po návratu na trať musí jedno kolo vydržet za Trullim, ten už jde také tankovat.
Domácí Vettel po prvních zastávkách svádí souboj se svým krajanem Glockem a nakonec je úspěšný. O pět kol později Glockovi při přejezdu obrubníku prasklo zavěšení pravého zadního kola a Glock po hodinách tvrdě naráží levou zadní částí vozu do zdi podél pit-lane.
Na trať vyjíždí safety-car, po otevření boxové uličky jede tankovat polovina vozů. Z Webberova motoru se kouří, ale pilot Red Bullu pokračuje v závodu ještě tři kola. Alonso při návratu na trať přejíždí bílou čáru, protože jej podél zdi předjíždí jeden z vozů Toro Rosso.
Safety car opouští trať po dlouhých sedmi kolech a při vjezdu do boxu jej už předjíždí Hamilton, za kterým navíc zůstal Barrichello jedoucí o kolo pozadu, přestože ostatní opoždění jezdci využili možnost předjet safety car a zařadit se na svoji pozici.
Alonsovi nevyšel útok na Vettela, cehož stejně jako v úvodu závodu využívá Räikkönen, navíc i Rosberg. Räikkönen nasadil neuvěřitelné tempo, okamžitě předjíždí Vettela, v dalším kole je před Trullim a o dvě kola později útočí na Kubicu.
Coulthard předjíždí Barrichella, ale nenechává mu na vnitřku zatáčky dostatek místa a oba vozy se roztáčejí. Barrichello musí do boxů kvůli výměně předního přítlačného křídla, ale nakonec závod vzdává.
Hamilton už dohnal Massu a začíná na něj útočit jedenáct kol před cílem. Massa se nechce vzdát, ale Hamilton jej tlačí ven z dráhy a při Massově odvetném útoku znovu. Räikkönen se mezi tím snaží předjet Kubicu, ale ten je těžkým soupeřem.
Alonso dělá hodiny po vlastní chybě a propadá se až na 11. místo. Hamilton je bleskově před Piquetem, Räikkönen nakonec poráží Kubicu. Piquet se snaží udržet druhé místo, Massa s Heidfeldem se přibližují.
Hamilton znovu vítězí, na druhém místě přijíždí Piquet s Renaultem! Třetí je Massa, těsně následován Heidfeldem. Teprve za nimi přijíždí Kovalainen a Räikkönen. Dva body získává Kubica, který na německého kolegu v Německu nestačil. I Vettelovi se doma zadařilo a přiváži bod pro Toro Rosso.
Průběžné pořadí
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.