VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Lewis Hamilton odčinil slabý výsledek kvalifikace a získal skvělé domácí vítězství. BMW je znovu druhé, Kubica nedojel, Barrichello je třetí. U Ferrari selhali jezdci.
Před startem prší, jezdci zvolili různé mokré pneumatiky. Rosberg bude startovat z pitlane. První kolo je hodně divoké. První místo uhájil před Hamiltonem v první zatáčce Kovalainen, za nimi je Räikkönen. Webber udělal hodiny při vjezdu na Hangar Straight a ze skvělého druhého místa je poslední. Mimo trať se ocitá Coulthard s druhým Red Bullem, s ním ještě Vettel. Kačírkem projel i Nakajima. Hodiny dělá Massa. Heidfeld se drží před oběma Renaulty, ale po dvou kolech podléhá Alonsovi.
Od druhého kola Hamilton ostře útočí na Kovalainena, oba se vzdalují Räikkönenovi. Massa si opakuje hodiny a propadá se až na konec startovního pole. Hamilton v souboji s Kovalainenem uspěl po pěti kolech a nasazuje k úniku.
Po šesti kolech máme pořadí Hamilton, Kovalainen, Räikkönen, Alonso, Heidfeld, Piquet, Trulli, Kubica, Glock, Barrichello, Button, Sutil, Bourdais, Fisichella, Webber, Nakajima, Rosberg, Massa. Webber se v sedmém kole dostává před Fisichellu, o dvě kola později i Bordaise a hned po něm Sutila.
Ve 12. kole chybuje Kovalainen, po hodinách v šikaně přenechává druhé místo Räikkönenovi a následně musí odrážet Alonsovy útoky. Z neznámých důvodů opustil nepříjemně trať Sutil po smyku na rovince, ze závodu odstupuje. Za Webberem postupuje kupředu také Massa - dotáhl se za Fisichellu, když v 16. kole předjel Rosberga.
Na osychající trati se daří Ferrari. Räikkönen se rychle přibližuje Hamiltonovi, Massa předjel Fisichellu po jeho nepodařeném výjezdu ze zatáčky. První zastávky zahajuje v 19. kole Kovalainen, následuje jej Alonso. Oba zůstávají na stejném druhu pneumatik.
Na konci 20. kola zajíždí do boxů společně Hamilton a Räikkönen, pořadí mezi nimi se nemění. Do vedení se dočasně dostává Heidfeld. Na okruh znovu více prší. Na nových pneumatikách je Hamilton nepatrně rychlejší než Räikkönen.
Po 25. kole výrazně zpomalují Räikkönen a Alonso, oba ztrácí pozice. Räikkönena současně s Kovalainenem předjíždí i Heidfeld a okamžítě se dostává i před druhého Fina! Fisichella nezvládl smyk a závod pro něj končí v kačírku.
Räikkönen jede po deseti kolech do boxů znovu pro nové pneumatiky. Podobně jako Räikkönen se trápí i Kovalainen a v 27. kole na něj už útočí Kubica, po dvou pokusech je úspěšný! Od 35. kola už doslova leje a první obětí je Piquet, který po hodinách končí. Nebezpečný výlet do trávy s návratem na trať si znovu vyzkoušel i Massa, trať si po smyku zkracují Kubica a Räikkönen, dalším v hodinách je Webber.
Hustá přeháňka zamíchala pořadím a na trať svítí slunce. Jezdci dvacet kol před cílem krouží v pořadí Hamilton, Heidfeld, Trulli, Alonso, Kovalainen, Kubica, Barrichello, Räikkonen, Button, Glock, Rosberg, Nakajima, Webber, Bourdais, Massa.
Kubica dělá další hodiny a končí zahrabán zadními koly ve štěrku, poprvé od Melbourne nedokončí závod. Rosberg si poškodil přední přítlačné křídlo a pomalu míří k mechanikům se zablokovaným předním kolem. Na traťi se rychle ukazuje osychající stopa a velkou výhodu mají rázem jezdci na mokrých pneumatikách před extrémně mokrými.
Velmi pomalu přijíždí do boxů Glock, ale nechává si pouze vyměnit pneumatiky a pokračuje v závodě. Jezdci pokračují v dlouhé sérii chyb, průměrně dvakrát v každém kole diváci sledují něčí hodiny. Jediným, kdo z chyb soupeřů bez jediné vlastní těží, je Hamilton, který si udržuje svůj nekonečný náskok.
Deset kol před cílem začíná Räikkönen útočit na čtvrtého Alonsa. Po třech kolech je úspěšný a Alonso se musí bránit před Kovalainenem. Kovalainen zkouší všechny možné manévry, po nádherném souboji se mu zadaří útok v předposledním kole. Hamilton už jede velmi pomalu pro radost diváků na hlavních tribunách.
V mokrém Silverstone dnes vítězí jezdci, kteří nedělají chyby. S obrovským náskokem první je na domácí půdě Lewis Hamilton. Další cenu za spolehlivost získává BMW, po dlouhé době je úspěšnější Heidfeld. Tradičně rychlý v Silverstone, zejména v dešti, je dnes třetí Barrichello. Ferrari dnes prohrálo kvůli jezdeckým chybám, Räikkönen přijíždí čtvrtý, za ním druhý McLaren s Kovalainenem.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.