FRANCIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen doplatil na technickou poruchu, ale Ferrari o double nepřišlo, vítězí Massa před Räikkönenem. McLaren má přepenalizováno, navíc dnes neměl rychlost. BMW se vrací na zem, Toyota na stupních vítězů.
Před startem je předpovídán déšť do třiceti minut, závod začíná na suchu. Ferrari se start podařil a oba piloti ujíždí zbytku startovního pole. Perfektně odstartovali Trulli a Kubica, kteří se dostali před Alonsa. Kubica se ve vracečce Adelaide pokouší předjet vnějškem Trulliho, ale manévr mu nevyšel a propadá se zpět za Alonsa.
Hamilton se během prvního kola posunuje až na 10. pozici těsně za týmového kolegu, do kterého lehce narazil v závěrečné šikaně. Z jednoho z vozů při kontaktu odlétla malá součástka z křídla nebo difuzoru, ale oba bez problémů pokračují. Už v první zatáčce lehce bočně kolidovali Button se Sutilem. Button o kolo později zavadil o bariéru z pneumatik a musí k mechanikům pro nové přítlačné křídlo.
Räikkönen se vzdaluje Massovi o 0,4s na kolo, oba rychle ujíždějí vláčku zkušeného brzdiče Trulliho. Hamilton v pátém kole předjíždí Kovalainena, ten neklade odpor. Oba McLareny dál brzdí Piquet, Hamilton je však hned od prvních útoků nebezpečnější než Kovalainen, ale dělá i chyby.
Trullimu se podařilo uniknout Alonsovi, ten se vzdaluje Kubicovi. Hamilton je vyšetřován závodními komisaři za zkrácení tratě v prvním kole, kde krátce po předjetí Vettela netrefil průjezd šikany a ač si možná nepomohl, zkrátil si trať. Následně dostává penalizaci v podobě průjezdu pit-lane.
Na konci 15. kola je již ustálené pořadí Räikkönen, Massa, Trulli, Alonso, Kubica, Glock, Webber, Piquet, Kovalainen, Vettel, Heidfeld, Hamilton, Nakajima, Bordais, Fisichella, Barrichello, Sutil, Rosberg, Button. K první plánované zastávce zajíždí 4. Alonso v 16. kole, na trať se vrací 12. za Heidfeldem.
Hamilton si odbývá penalizaci a je znovu 13. Button nakonec po problémech odstupuje ze závodu. Hamilton se přehnal přes Alonsa, ale musí znovu do boxů, tentokrát k plánovanému tankování. Současně tankují Trulli a Kubica a během dalších dvou kol je jasné, že i Ferrari jeden na dva pit-stopy. Räikkönen zůstává bezpečně ve vední před Massou.
Webberovi se nepodařil přejezd obrubníku na výzjezdu z poslední zatáčky a po překvapivém smyku jen se štěstím vyhýbá bariéře, ztráci však rychlost a předjíždí jej Alonso. Kovalainen tankuje současně s Piquetem. Piquetovi se nepodařilo včas vypnout omezovač rychlost a na výjezdu z pit-lane jej bez boje objíždí soupeř z McLarenu.
Ve 40. kole se Kubica přiblížil těsně za Trulliho. Räikkönen v polovině závodu výrazně zpomaluje, Massa během pěti kol ruší jeho šestisekundový náskok a předjíždí jej. Massa se vzdaluje na více než 10s, přestože se Räikkönenovi daří mírně zrychlovat. Podle záběru z kamer má poškozené výfukové potrubí.
Hamilton po dlouhém snažení předjíždí Alonsa. Druhé zastávky v boxech nepřináší změny pořadí. Patnáct kol před koncem závodů začínají na trať padat první kapky, ale nepředpokládá se výrazný déšť. Stále třetího Trulliho dohnal velmi rychle jednoucí Kovalainen a 10 kol před cílem nasazuje k útoku. Za bojující dvojicí rozvážně krouží Kubica.
Trať je již v některých úsecích mokrá, jezdci zůstávají na suchých pneumatikách. Kovalainen zaútočil na Trulliho v předposledním kole, ale Trulli mu nenechal dostatek místa a Kovalainen musel projet šikanu únikovou zónou.
Massa vítězí potřetí v sezóně, Räikkönen dokázal přivézt Ferrari double. Trulli se nedal a Toyotě vybojoval před Kovalainenem třetí místo. Za Kovalainenem přijíždí lehce zklamaný vítěz z Montrealu Kubica.
Průběžné pořadí šampionátu po GP Francie najdete zde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.