FRANCIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen doplatil na technickou poruchu, ale Ferrari o double nepřišlo, vítězí Massa před Räikkönenem. McLaren má přepenalizováno, navíc dnes neměl rychlost. BMW se vrací na zem, Toyota na stupních vítězů.
Před startem je předpovídán déšť do třiceti minut, závod začíná na suchu. Ferrari se start podařil a oba piloti ujíždí zbytku startovního pole. Perfektně odstartovali Trulli a Kubica, kteří se dostali před Alonsa. Kubica se ve vracečce Adelaide pokouší předjet vnějškem Trulliho, ale manévr mu nevyšel a propadá se zpět za Alonsa.
Hamilton se během prvního kola posunuje až na 10. pozici těsně za týmového kolegu, do kterého lehce narazil v závěrečné šikaně. Z jednoho z vozů při kontaktu odlétla malá součástka z křídla nebo difuzoru, ale oba bez problémů pokračují. Už v první zatáčce lehce bočně kolidovali Button se Sutilem. Button o kolo později zavadil o bariéru z pneumatik a musí k mechanikům pro nové přítlačné křídlo.
Räikkönen se vzdaluje Massovi o 0,4s na kolo, oba rychle ujíždějí vláčku zkušeného brzdiče Trulliho. Hamilton v pátém kole předjíždí Kovalainena, ten neklade odpor. Oba McLareny dál brzdí Piquet, Hamilton je však hned od prvních útoků nebezpečnější než Kovalainen, ale dělá i chyby.
Trullimu se podařilo uniknout Alonsovi, ten se vzdaluje Kubicovi. Hamilton je vyšetřován závodními komisaři za zkrácení tratě v prvním kole, kde krátce po předjetí Vettela netrefil průjezd šikany a ač si možná nepomohl, zkrátil si trať. Následně dostává penalizaci v podobě průjezdu pit-lane.
Na konci 15. kola je již ustálené pořadí Räikkönen, Massa, Trulli, Alonso, Kubica, Glock, Webber, Piquet, Kovalainen, Vettel, Heidfeld, Hamilton, Nakajima, Bordais, Fisichella, Barrichello, Sutil, Rosberg, Button. K první plánované zastávce zajíždí 4. Alonso v 16. kole, na trať se vrací 12. za Heidfeldem.
Hamilton si odbývá penalizaci a je znovu 13. Button nakonec po problémech odstupuje ze závodu. Hamilton se přehnal přes Alonsa, ale musí znovu do boxů, tentokrát k plánovanému tankování. Současně tankují Trulli a Kubica a během dalších dvou kol je jasné, že i Ferrari jeden na dva pit-stopy. Räikkönen zůstává bezpečně ve vední před Massou.
Webberovi se nepodařil přejezd obrubníku na výzjezdu z poslední zatáčky a po překvapivém smyku jen se štěstím vyhýbá bariéře, ztráci však rychlost a předjíždí jej Alonso. Kovalainen tankuje současně s Piquetem. Piquetovi se nepodařilo včas vypnout omezovač rychlost a na výjezdu z pit-lane jej bez boje objíždí soupeř z McLarenu.
Ve 40. kole se Kubica přiblížil těsně za Trulliho. Räikkönen v polovině závodu výrazně zpomaluje, Massa během pěti kol ruší jeho šestisekundový náskok a předjíždí jej. Massa se vzdaluje na více než 10s, přestože se Räikkönenovi daří mírně zrychlovat. Podle záběru z kamer má poškozené výfukové potrubí.
Hamilton po dlouhém snažení předjíždí Alonsa. Druhé zastávky v boxech nepřináší změny pořadí. Patnáct kol před koncem závodů začínají na trať padat první kapky, ale nepředpokládá se výrazný déšť. Stále třetího Trulliho dohnal velmi rychle jednoucí Kovalainen a 10 kol před cílem nasazuje k útoku. Za bojující dvojicí rozvážně krouží Kubica.
Trať je již v některých úsecích mokrá, jezdci zůstávají na suchých pneumatikách. Kovalainen zaútočil na Trulliho v předposledním kole, ale Trulli mu nenechal dostatek místa a Kovalainen musel projet šikanu únikovou zónou.
Massa vítězí potřetí v sezóně, Räikkönen dokázal přivézt Ferrari double. Trulli se nedal a Toyotě vybojoval před Kovalainenem třetí místo. Za Kovalainenem přijíždí lehce zklamaný vítěz z Montrealu Kubica.
Průběžné pořadí šampionátu po GP Francie najdete zde.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.