FRANCIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen doplatil na technickou poruchu, ale Ferrari o double nepřišlo, vítězí Massa před Räikkönenem. McLaren má přepenalizováno, navíc dnes neměl rychlost. BMW se vrací na zem, Toyota na stupních vítězů.
Před startem je předpovídán déšť do třiceti minut, závod začíná na suchu. Ferrari se start podařil a oba piloti ujíždí zbytku startovního pole. Perfektně odstartovali Trulli a Kubica, kteří se dostali před Alonsa. Kubica se ve vracečce Adelaide pokouší předjet vnějškem Trulliho, ale manévr mu nevyšel a propadá se zpět za Alonsa.
Hamilton se během prvního kola posunuje až na 10. pozici těsně za týmového kolegu, do kterého lehce narazil v závěrečné šikaně. Z jednoho z vozů při kontaktu odlétla malá součástka z křídla nebo difuzoru, ale oba bez problémů pokračují. Už v první zatáčce lehce bočně kolidovali Button se Sutilem. Button o kolo později zavadil o bariéru z pneumatik a musí k mechanikům pro nové přítlačné křídlo.
Räikkönen se vzdaluje Massovi o 0,4s na kolo, oba rychle ujíždějí vláčku zkušeného brzdiče Trulliho. Hamilton v pátém kole předjíždí Kovalainena, ten neklade odpor. Oba McLareny dál brzdí Piquet, Hamilton je však hned od prvních útoků nebezpečnější než Kovalainen, ale dělá i chyby.
Trullimu se podařilo uniknout Alonsovi, ten se vzdaluje Kubicovi. Hamilton je vyšetřován závodními komisaři za zkrácení tratě v prvním kole, kde krátce po předjetí Vettela netrefil průjezd šikany a ač si možná nepomohl, zkrátil si trať. Následně dostává penalizaci v podobě průjezdu pit-lane.
Na konci 15. kola je již ustálené pořadí Räikkönen, Massa, Trulli, Alonso, Kubica, Glock, Webber, Piquet, Kovalainen, Vettel, Heidfeld, Hamilton, Nakajima, Bordais, Fisichella, Barrichello, Sutil, Rosberg, Button. K první plánované zastávce zajíždí 4. Alonso v 16. kole, na trať se vrací 12. za Heidfeldem.
Hamilton si odbývá penalizaci a je znovu 13. Button nakonec po problémech odstupuje ze závodu. Hamilton se přehnal přes Alonsa, ale musí znovu do boxů, tentokrát k plánovanému tankování. Současně tankují Trulli a Kubica a během dalších dvou kol je jasné, že i Ferrari jeden na dva pit-stopy. Räikkönen zůstává bezpečně ve vední před Massou.
Webberovi se nepodařil přejezd obrubníku na výzjezdu z poslední zatáčky a po překvapivém smyku jen se štěstím vyhýbá bariéře, ztráci však rychlost a předjíždí jej Alonso. Kovalainen tankuje současně s Piquetem. Piquetovi se nepodařilo včas vypnout omezovač rychlost a na výjezdu z pit-lane jej bez boje objíždí soupeř z McLarenu.
Ve 40. kole se Kubica přiblížil těsně za Trulliho. Räikkönen v polovině závodu výrazně zpomaluje, Massa během pěti kol ruší jeho šestisekundový náskok a předjíždí jej. Massa se vzdaluje na více než 10s, přestože se Räikkönenovi daří mírně zrychlovat. Podle záběru z kamer má poškozené výfukové potrubí.
Hamilton po dlouhém snažení předjíždí Alonsa. Druhé zastávky v boxech nepřináší změny pořadí. Patnáct kol před koncem závodů začínají na trať padat první kapky, ale nepředpokládá se výrazný déšť. Stále třetího Trulliho dohnal velmi rychle jednoucí Kovalainen a 10 kol před cílem nasazuje k útoku. Za bojující dvojicí rozvážně krouží Kubica.
Trať je již v některých úsecích mokrá, jezdci zůstávají na suchých pneumatikách. Kovalainen zaútočil na Trulliho v předposledním kole, ale Trulli mu nenechal dostatek místa a Kovalainen musel projet šikanu únikovou zónou.
Massa vítězí potřetí v sezóně, Räikkönen dokázal přivézt Ferrari double. Trulli se nedal a Toyotě vybojoval před Kovalainenem třetí místo. Za Kovalainenem přijíždí lehce zklamaný vítěz z Montrealu Kubica.
Průběžné pořadí šampionátu po GP Francie najdete zde.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.