FRANCIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen doplatil na technickou poruchu, ale Ferrari o double nepřišlo, vítězí Massa před Räikkönenem. McLaren má přepenalizováno, navíc dnes neměl rychlost. BMW se vrací na zem, Toyota na stupních vítězů.
Před startem je předpovídán déšť do třiceti minut, závod začíná na suchu. Ferrari se start podařil a oba piloti ujíždí zbytku startovního pole. Perfektně odstartovali Trulli a Kubica, kteří se dostali před Alonsa. Kubica se ve vracečce Adelaide pokouší předjet vnějškem Trulliho, ale manévr mu nevyšel a propadá se zpět za Alonsa.
Hamilton se během prvního kola posunuje až na 10. pozici těsně za týmového kolegu, do kterého lehce narazil v závěrečné šikaně. Z jednoho z vozů při kontaktu odlétla malá součástka z křídla nebo difuzoru, ale oba bez problémů pokračují. Už v první zatáčce lehce bočně kolidovali Button se Sutilem. Button o kolo později zavadil o bariéru z pneumatik a musí k mechanikům pro nové přítlačné křídlo.
Räikkönen se vzdaluje Massovi o 0,4s na kolo, oba rychle ujíždějí vláčku zkušeného brzdiče Trulliho. Hamilton v pátém kole předjíždí Kovalainena, ten neklade odpor. Oba McLareny dál brzdí Piquet, Hamilton je však hned od prvních útoků nebezpečnější než Kovalainen, ale dělá i chyby.
Trullimu se podařilo uniknout Alonsovi, ten se vzdaluje Kubicovi. Hamilton je vyšetřován závodními komisaři za zkrácení tratě v prvním kole, kde krátce po předjetí Vettela netrefil průjezd šikany a ač si možná nepomohl, zkrátil si trať. Následně dostává penalizaci v podobě průjezdu pit-lane.
Na konci 15. kola je již ustálené pořadí Räikkönen, Massa, Trulli, Alonso, Kubica, Glock, Webber, Piquet, Kovalainen, Vettel, Heidfeld, Hamilton, Nakajima, Bordais, Fisichella, Barrichello, Sutil, Rosberg, Button. K první plánované zastávce zajíždí 4. Alonso v 16. kole, na trať se vrací 12. za Heidfeldem.
Hamilton si odbývá penalizaci a je znovu 13. Button nakonec po problémech odstupuje ze závodu. Hamilton se přehnal přes Alonsa, ale musí znovu do boxů, tentokrát k plánovanému tankování. Současně tankují Trulli a Kubica a během dalších dvou kol je jasné, že i Ferrari jeden na dva pit-stopy. Räikkönen zůstává bezpečně ve vední před Massou.
Webberovi se nepodařil přejezd obrubníku na výzjezdu z poslední zatáčky a po překvapivém smyku jen se štěstím vyhýbá bariéře, ztráci však rychlost a předjíždí jej Alonso. Kovalainen tankuje současně s Piquetem. Piquetovi se nepodařilo včas vypnout omezovač rychlost a na výjezdu z pit-lane jej bez boje objíždí soupeř z McLarenu.
Ve 40. kole se Kubica přiblížil těsně za Trulliho. Räikkönen v polovině závodu výrazně zpomaluje, Massa během pěti kol ruší jeho šestisekundový náskok a předjíždí jej. Massa se vzdaluje na více než 10s, přestože se Räikkönenovi daří mírně zrychlovat. Podle záběru z kamer má poškozené výfukové potrubí.
Hamilton po dlouhém snažení předjíždí Alonsa. Druhé zastávky v boxech nepřináší změny pořadí. Patnáct kol před koncem závodů začínají na trať padat první kapky, ale nepředpokládá se výrazný déšť. Stále třetího Trulliho dohnal velmi rychle jednoucí Kovalainen a 10 kol před cílem nasazuje k útoku. Za bojující dvojicí rozvážně krouží Kubica.
Trať je již v některých úsecích mokrá, jezdci zůstávají na suchých pneumatikách. Kovalainen zaútočil na Trulliho v předposledním kole, ale Trulli mu nenechal dostatek místa a Kovalainen musel projet šikanu únikovou zónou.
Massa vítězí potřetí v sezóně, Räikkönen dokázal přivézt Ferrari double. Trulli se nedal a Toyotě vybojoval před Kovalainenem třetí místo. Za Kovalainenem přijíždí lehce zklamaný vítěz z Montrealu Kubica.
Průběžné pořadí šampionátu po GP Francie najdete zde.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.