MONAKO - ZÁVOD: Lewis Hamilton napravil chybu a posunuje se do vedení šampionátu. Kubica porazil Ferrari, Massa Räikkönena a Räikkönen zkazil co mohl.
Do zahřívacího kola se nerozjel Kovalainen, odstartuje z pit-lane. Ostrý start se nejlépe podařil Hamiltonovi, který předjel Räikkönena a v první zatáčce ohrozil i Massu. Alonso se posunul o dvě místa za Kubicu.
Rosberg nedobrzdil ve vracečce pod kasínem a lehce strčil do Alonsa. S poškozeným přítlačným křídlem je Rosberg pomalejší a další ránu dostává zezadu od Buttona, který musí následně se stejným problémem k mechanikům. Rosberg si křídlo nechává opravit až po čtyřech kolech.
Dalším vozem bez předního přítlačného křídla je po hodinách Glockova Toyota. Hamilton si po osmi kolech ve smyku poškodil o obrubník pravou zadní pneumatiku a musí do boxů, propadá se pouze za Kubicu a Alonsa. Do Räikkönenova závěsu se dostává Kubica.
Dalším chybujícím je Alonso, doplatil na stejný přetáčivý smyk jako Hamilton! Po stejné jezdeckéch chybě a vzájemné kolizi zůstávají na trati stát Coulthard s Bordaisem. Na trať vyjíždí na dvě kola safety-car.
Alonso je na mokrých pneumatikách rychlejší než soupeři na přechodných. Daří se i Piquetovi, předjíždí Vettela. Na trati je po patnácti kolech pořadí Massa, Räikkönen, Kubica, Hamilton, Heidfeld, Alonso, Webber, Nakajima, Barrichello, Piquet, Sutil, Vettel, Fisichella, Kovalainen, Rosberg.
Räikkönen je penalizován průjezdem pit-lane za příliš dlouhou práci mechaniků na startovním roštu, přichází tak o dvě místa. Alonso se pokouší na brzdy předjet Heidfelda, ale ten mu nenechává místo a Alonso posílá Heidfelda do hodin. Oba z místa odjíždějí, ale Alonso musí k mechanikům.
Massa probrzdil první zatáčku a ihned se vrací na trať, ale závod vede Kubica! Heidfeld musel k menší opravě po kolizi s Alonsem a je úplně poslední. Kolem dvacátého kola již osychá trať a objevuje se vyjetá sušší stopa, jezdci výrazně zrychlují.
Piquet po menší chybě neudržel za zády Kovalainena, který se tím vrací na bodované pozice. Räikkönen udělal stejnou chybu v první zatáčce jako Massa, ale navíc narazil do bariéry a musí odjet celé kolo s poškozeným předním křídlem, než se dostane k mechanikům.
V 32. kole tankuje poprvé Massa a na trať vjíždí bezpečně před Kubicou. Vede o 10s Hamilton, který ještě v boxech nebyl. Glock před zatáčkou vyjel levými koly ze suché stopy a po hodinách narazil zádí do bariéry. Fisichella odstupuje ze závodu pro poruchu.
Třicet kol před cílem je již ideální stopa suchá, Renault a Red Bull přezouvají na suché pneumatiky, ale podle předpovědi má znovu pršet. Alonso měl na suchých pneumatikách problém v první zatáčce, ale smyk ustál. Hůře dopadl Piquet, který smyk nezvládl. Dalším na suchých pneu je Barrichello.
Další hodiny dělá Glock, tentokrát v šikaně za tunelem, naštěstí bez poškození vozu. Ve stejném místě o kolo později naráží Kovalainen zezadu do Buttona a posílá ho do hodin. Kubica se při druhých zastávkách dostává před Massu.
17 kol před cílem vyjíždí znovu safety car - kvůli nehodě Rosberga, po které zůstává na trati velké množství úlomků. Rosberg nezvládl průjezd rychlou šikanou Swimming Pool a dvakrát se odrazil od betonové zdi, naštěstí je v pořádku.
Safety car opouští trať deset kol před cílem. Räikkönen nezvládl brzdý manévr na výjezdu z tunelu a přes velkou snahu narazil zezadu do Sutila, pro kterého tak krátce před koncem končí závod na nadějném čtvrtém místě. Räikkönen si jede pro nové křídlo a v závodě pokračuje, ale bez naděje na body.
Všech 78 nebude možné odjed, dříve vyprší dvouhodinový časový limit pro závod. Závod je ukončen předčasně a v cíli se jako první raduje Hamilton, který přes nehodu v začátku závodu dokázal bravurní jízdou na mokré i suché trati překonat všechny soupeře. Z druhého místa se znovu raduje Kubica, BMW díky němu dnes porazilo Ferrari! Skvělé čtvrté místo patří Webberovi a ještě lepší je pro Vettela jeho páté! Znovu boduje Honda díky Barrichellovi a jeden bod si připisuje Nakajima.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.