MONAKO - ZÁVOD: Lewis Hamilton napravil chybu a posunuje se do vedení šampionátu. Kubica porazil Ferrari, Massa Räikkönena a Räikkönen zkazil co mohl.
Do zahřívacího kola se nerozjel Kovalainen, odstartuje z pit-lane. Ostrý start se nejlépe podařil Hamiltonovi, který předjel Räikkönena a v první zatáčce ohrozil i Massu. Alonso se posunul o dvě místa za Kubicu.
Rosberg nedobrzdil ve vracečce pod kasínem a lehce strčil do Alonsa. S poškozeným přítlačným křídlem je Rosberg pomalejší a další ránu dostává zezadu od Buttona, který musí následně se stejným problémem k mechanikům. Rosberg si křídlo nechává opravit až po čtyřech kolech.
Dalším vozem bez předního přítlačného křídla je po hodinách Glockova Toyota. Hamilton si po osmi kolech ve smyku poškodil o obrubník pravou zadní pneumatiku a musí do boxů, propadá se pouze za Kubicu a Alonsa. Do Räikkönenova závěsu se dostává Kubica.
Dalším chybujícím je Alonso, doplatil na stejný přetáčivý smyk jako Hamilton! Po stejné jezdeckéch chybě a vzájemné kolizi zůstávají na trati stát Coulthard s Bordaisem. Na trať vyjíždí na dvě kola safety-car.
Alonso je na mokrých pneumatikách rychlejší než soupeři na přechodných. Daří se i Piquetovi, předjíždí Vettela. Na trati je po patnácti kolech pořadí Massa, Räikkönen, Kubica, Hamilton, Heidfeld, Alonso, Webber, Nakajima, Barrichello, Piquet, Sutil, Vettel, Fisichella, Kovalainen, Rosberg.
Räikkönen je penalizován průjezdem pit-lane za příliš dlouhou práci mechaniků na startovním roštu, přichází tak o dvě místa. Alonso se pokouší na brzdy předjet Heidfelda, ale ten mu nenechává místo a Alonso posílá Heidfelda do hodin. Oba z místa odjíždějí, ale Alonso musí k mechanikům.
Massa probrzdil první zatáčku a ihned se vrací na trať, ale závod vede Kubica! Heidfeld musel k menší opravě po kolizi s Alonsem a je úplně poslední. Kolem dvacátého kola již osychá trať a objevuje se vyjetá sušší stopa, jezdci výrazně zrychlují.
Piquet po menší chybě neudržel za zády Kovalainena, který se tím vrací na bodované pozice. Räikkönen udělal stejnou chybu v první zatáčce jako Massa, ale navíc narazil do bariéry a musí odjet celé kolo s poškozeným předním křídlem, než se dostane k mechanikům.
V 32. kole tankuje poprvé Massa a na trať vjíždí bezpečně před Kubicou. Vede o 10s Hamilton, který ještě v boxech nebyl. Glock před zatáčkou vyjel levými koly ze suché stopy a po hodinách narazil zádí do bariéry. Fisichella odstupuje ze závodu pro poruchu.
Třicet kol před cílem je již ideální stopa suchá, Renault a Red Bull přezouvají na suché pneumatiky, ale podle předpovědi má znovu pršet. Alonso měl na suchých pneumatikách problém v první zatáčce, ale smyk ustál. Hůře dopadl Piquet, který smyk nezvládl. Dalším na suchých pneu je Barrichello.
Další hodiny dělá Glock, tentokrát v šikaně za tunelem, naštěstí bez poškození vozu. Ve stejném místě o kolo později naráží Kovalainen zezadu do Buttona a posílá ho do hodin. Kubica se při druhých zastávkách dostává před Massu.
17 kol před cílem vyjíždí znovu safety car - kvůli nehodě Rosberga, po které zůstává na trati velké množství úlomků. Rosberg nezvládl průjezd rychlou šikanou Swimming Pool a dvakrát se odrazil od betonové zdi, naštěstí je v pořádku.
Safety car opouští trať deset kol před cílem. Räikkönen nezvládl brzdý manévr na výjezdu z tunelu a přes velkou snahu narazil zezadu do Sutila, pro kterého tak krátce před koncem končí závod na nadějném čtvrtém místě. Räikkönen si jede pro nové křídlo a v závodě pokračuje, ale bez naděje na body.
Všech 78 nebude možné odjed, dříve vyprší dvouhodinový časový limit pro závod. Závod je ukončen předčasně a v cíli se jako první raduje Hamilton, který přes nehodu v začátku závodu dokázal bravurní jízdou na mokré i suché trati překonat všechny soupeře. Z druhého místa se znovu raduje Kubica, BMW díky němu dnes porazilo Ferrari! Skvělé čtvrté místo patří Webberovi a ještě lepší je pro Vettela jeho páté! Znovu boduje Honda díky Barrichellovi a jeden bod si připisuje Nakajima.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.