MONAKO - ZÁVOD: Lewis Hamilton napravil chybu a posunuje se do vedení šampionátu. Kubica porazil Ferrari, Massa Räikkönena a Räikkönen zkazil co mohl.
Do zahřívacího kola se nerozjel Kovalainen, odstartuje z pit-lane. Ostrý start se nejlépe podařil Hamiltonovi, který předjel Räikkönena a v první zatáčce ohrozil i Massu. Alonso se posunul o dvě místa za Kubicu.
Rosberg nedobrzdil ve vracečce pod kasínem a lehce strčil do Alonsa. S poškozeným přítlačným křídlem je Rosberg pomalejší a další ránu dostává zezadu od Buttona, který musí následně se stejným problémem k mechanikům. Rosberg si křídlo nechává opravit až po čtyřech kolech.
Dalším vozem bez předního přítlačného křídla je po hodinách Glockova Toyota. Hamilton si po osmi kolech ve smyku poškodil o obrubník pravou zadní pneumatiku a musí do boxů, propadá se pouze za Kubicu a Alonsa. Do Räikkönenova závěsu se dostává Kubica.
Dalším chybujícím je Alonso, doplatil na stejný přetáčivý smyk jako Hamilton! Po stejné jezdeckéch chybě a vzájemné kolizi zůstávají na trati stát Coulthard s Bordaisem. Na trať vyjíždí na dvě kola safety-car.
Alonso je na mokrých pneumatikách rychlejší než soupeři na přechodných. Daří se i Piquetovi, předjíždí Vettela. Na trati je po patnácti kolech pořadí Massa, Räikkönen, Kubica, Hamilton, Heidfeld, Alonso, Webber, Nakajima, Barrichello, Piquet, Sutil, Vettel, Fisichella, Kovalainen, Rosberg.
Räikkönen je penalizován průjezdem pit-lane za příliš dlouhou práci mechaniků na startovním roštu, přichází tak o dvě místa. Alonso se pokouší na brzdy předjet Heidfelda, ale ten mu nenechává místo a Alonso posílá Heidfelda do hodin. Oba z místa odjíždějí, ale Alonso musí k mechanikům.
Massa probrzdil první zatáčku a ihned se vrací na trať, ale závod vede Kubica! Heidfeld musel k menší opravě po kolizi s Alonsem a je úplně poslední. Kolem dvacátého kola již osychá trať a objevuje se vyjetá sušší stopa, jezdci výrazně zrychlují.
Piquet po menší chybě neudržel za zády Kovalainena, který se tím vrací na bodované pozice. Räikkönen udělal stejnou chybu v první zatáčce jako Massa, ale navíc narazil do bariéry a musí odjet celé kolo s poškozeným předním křídlem, než se dostane k mechanikům.
V 32. kole tankuje poprvé Massa a na trať vjíždí bezpečně před Kubicou. Vede o 10s Hamilton, který ještě v boxech nebyl. Glock před zatáčkou vyjel levými koly ze suché stopy a po hodinách narazil zádí do bariéry. Fisichella odstupuje ze závodu pro poruchu.
Třicet kol před cílem je již ideální stopa suchá, Renault a Red Bull přezouvají na suché pneumatiky, ale podle předpovědi má znovu pršet. Alonso měl na suchých pneumatikách problém v první zatáčce, ale smyk ustál. Hůře dopadl Piquet, který smyk nezvládl. Dalším na suchých pneu je Barrichello.
Další hodiny dělá Glock, tentokrát v šikaně za tunelem, naštěstí bez poškození vozu. Ve stejném místě o kolo později naráží Kovalainen zezadu do Buttona a posílá ho do hodin. Kubica se při druhých zastávkách dostává před Massu.
17 kol před cílem vyjíždí znovu safety car - kvůli nehodě Rosberga, po které zůstává na trati velké množství úlomků. Rosberg nezvládl průjezd rychlou šikanou Swimming Pool a dvakrát se odrazil od betonové zdi, naštěstí je v pořádku.
Safety car opouští trať deset kol před cílem. Räikkönen nezvládl brzdý manévr na výjezdu z tunelu a přes velkou snahu narazil zezadu do Sutila, pro kterého tak krátce před koncem končí závod na nadějném čtvrtém místě. Räikkönen si jede pro nové křídlo a v závodě pokračuje, ale bez naděje na body.
Všech 78 nebude možné odjed, dříve vyprší dvouhodinový časový limit pro závod. Závod je ukončen předčasně a v cíli se jako první raduje Hamilton, který přes nehodu v začátku závodu dokázal bravurní jízdou na mokré i suché trati překonat všechny soupeře. Z druhého místa se znovu raduje Kubica, BMW díky němu dnes porazilo Ferrari! Skvělé čtvrté místo patří Webberovi a ještě lepší je pro Vettela jeho páté! Znovu boduje Honda díky Barrichellovi a jeden bod si připisuje Nakajima.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.