MONAKO - ZÁVOD: Lewis Hamilton napravil chybu a posunuje se do vedení šampionátu. Kubica porazil Ferrari, Massa Räikkönena a Räikkönen zkazil co mohl.
Do zahřívacího kola se nerozjel Kovalainen, odstartuje z pit-lane. Ostrý start se nejlépe podařil Hamiltonovi, který předjel Räikkönena a v první zatáčce ohrozil i Massu. Alonso se posunul o dvě místa za Kubicu.
Rosberg nedobrzdil ve vracečce pod kasínem a lehce strčil do Alonsa. S poškozeným přítlačným křídlem je Rosberg pomalejší a další ránu dostává zezadu od Buttona, který musí následně se stejným problémem k mechanikům. Rosberg si křídlo nechává opravit až po čtyřech kolech.
Dalším vozem bez předního přítlačného křídla je po hodinách Glockova Toyota. Hamilton si po osmi kolech ve smyku poškodil o obrubník pravou zadní pneumatiku a musí do boxů, propadá se pouze za Kubicu a Alonsa. Do Räikkönenova závěsu se dostává Kubica.
Dalším chybujícím je Alonso, doplatil na stejný přetáčivý smyk jako Hamilton! Po stejné jezdeckéch chybě a vzájemné kolizi zůstávají na trati stát Coulthard s Bordaisem. Na trať vyjíždí na dvě kola safety-car.
Alonso je na mokrých pneumatikách rychlejší než soupeři na přechodných. Daří se i Piquetovi, předjíždí Vettela. Na trati je po patnácti kolech pořadí Massa, Räikkönen, Kubica, Hamilton, Heidfeld, Alonso, Webber, Nakajima, Barrichello, Piquet, Sutil, Vettel, Fisichella, Kovalainen, Rosberg.
Räikkönen je penalizován průjezdem pit-lane za příliš dlouhou práci mechaniků na startovním roštu, přichází tak o dvě místa. Alonso se pokouší na brzdy předjet Heidfelda, ale ten mu nenechává místo a Alonso posílá Heidfelda do hodin. Oba z místa odjíždějí, ale Alonso musí k mechanikům.
Massa probrzdil první zatáčku a ihned se vrací na trať, ale závod vede Kubica! Heidfeld musel k menší opravě po kolizi s Alonsem a je úplně poslední. Kolem dvacátého kola již osychá trať a objevuje se vyjetá sušší stopa, jezdci výrazně zrychlují.
Piquet po menší chybě neudržel za zády Kovalainena, který se tím vrací na bodované pozice. Räikkönen udělal stejnou chybu v první zatáčce jako Massa, ale navíc narazil do bariéry a musí odjet celé kolo s poškozeným předním křídlem, než se dostane k mechanikům.
V 32. kole tankuje poprvé Massa a na trať vjíždí bezpečně před Kubicou. Vede o 10s Hamilton, který ještě v boxech nebyl. Glock před zatáčkou vyjel levými koly ze suché stopy a po hodinách narazil zádí do bariéry. Fisichella odstupuje ze závodu pro poruchu.
Třicet kol před cílem je již ideální stopa suchá, Renault a Red Bull přezouvají na suché pneumatiky, ale podle předpovědi má znovu pršet. Alonso měl na suchých pneumatikách problém v první zatáčce, ale smyk ustál. Hůře dopadl Piquet, který smyk nezvládl. Dalším na suchých pneu je Barrichello.
Další hodiny dělá Glock, tentokrát v šikaně za tunelem, naštěstí bez poškození vozu. Ve stejném místě o kolo později naráží Kovalainen zezadu do Buttona a posílá ho do hodin. Kubica se při druhých zastávkách dostává před Massu.
17 kol před cílem vyjíždí znovu safety car - kvůli nehodě Rosberga, po které zůstává na trati velké množství úlomků. Rosberg nezvládl průjezd rychlou šikanou Swimming Pool a dvakrát se odrazil od betonové zdi, naštěstí je v pořádku.
Safety car opouští trať deset kol před cílem. Räikkönen nezvládl brzdý manévr na výjezdu z tunelu a přes velkou snahu narazil zezadu do Sutila, pro kterého tak krátce před koncem končí závod na nadějném čtvrtém místě. Räikkönen si jede pro nové křídlo a v závodě pokračuje, ale bez naděje na body.
Všech 78 nebude možné odjed, dříve vyprší dvouhodinový časový limit pro závod. Závod je ukončen předčasně a v cíli se jako první raduje Hamilton, který přes nehodu v začátku závodu dokázal bravurní jízdou na mokré i suché trati překonat všechny soupeře. Z druhého místa se znovu raduje Kubica, BMW díky němu dnes porazilo Ferrari! Skvělé čtvrté místo patří Webberovi a ještě lepší je pro Vettela jeho páté! Znovu boduje Honda díky Barrichellovi a jeden bod si připisuje Nakajima.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.