TURECKO, ZÁVOD: Felipe Massa proměnil pole-position v bezchybné vítězství, na stupních vítězů obě Ferrari. McLaren zajímavou strategií oživil závod.
První zatáčka se dnes neobešla bez kolizí a na trať vyjíždí na dvě kola safety-car, ze závodu odstupuje Fisichella, který brzdil hodně pozdě a narazil do Nakajimova williamsu. Japonský pilot musí k mechanikům, ale vůz se nedaří opravit. Na čele startovního pole zůstal Massa, ale těsně za něj se na startu posunul Hamilton. Kovalainen nechal Räikkönenovi příliš málo místa a poškodil mu přední křídlo, nakonec však do boxů na krátkou zastávku musel sám.
Už od prvních kol se dvojice Massa-Hamilton pomalu vzdaluje Kubicovi s Alonsem a Räikkönenem. Finský pilot Ferrari se na rovince doslova přehnal přes Alonsa, ale ke Kubicovi se mu nedaří přiblížit. Kovalainen se dlouho zdržel na 18. místě, než se mu podařilo předjet Sutila, aby se vydal ke stíhání Vettela.
Plánované zastávky zahajuje v 15. kole Alonso s Renaultem, v dalším kole Hamilton s mclarenem. Hamilton má velmi krátkou zastávku, pouhých 6s. Massa zastavuje až o čtyři kola později a zastávku má o 2s delší. Nejrychlejší kolo mezi tím zlepšuje Räikkönen. Hamilton je rychlejší než Massa a dostává se do těsného závěsu.
Hamilton se prvním pokusem dostává před Massu, který obranný manévr nezvládl. Kovalainen pokračuje v postupu startovním polem, Piquet mu po vlastní chybě uvolňuje cestu. Bourdais po hodinách končí zahrabán v kačírku.
Kovalainen se po své druhé zastávce v polovině závodu vrací na 14. místo za kolonu Button - Piquet - Kovalainen a po dvou kolech se pouští do dlouhého a pěkného souboje s Glockem. Další nádherný souboj mezi tím předvádí Button s Piquetem. Angličan nakonec prohrává a na konci cílové rovinky musí ustoupit i Kovalainenovi.
Hamilton podle očekávání podruhé zastavuje mnohem dříve než vozy Ferrari a propadá se na třetí místo, ale je těsně za druhým Räikkönenem, který na Massu ztrácí necelých 10s. Piloti Ferrari zastavují podruhé a Hamilton se dostává do vedení, ale bude muset ještě jednou tankovat.
Hamilton po své třetí zastávce 12 kol před cílem vyjíždí na trať 2s před Räikkönenem, ten se pomalu přibližuje. Kovalainen předvádí další pěkné předjízděcí manévry v poslední šikaně a přes Coultharda a Rosberga se posouvá na bodované osmé místo, ale také musí potřetí do boxů. Předjíždí Glocka a je dvanáctý.
Massa neudělal chybu a bezpečně přiváží Ferrari k dalšímu vítězství. Räikkönen se v posledních kolech snažil, ale nepodařilo se mu k Hamiltonovi dostatečně přiblížit. Kubica znovu vítězí nad Heidfeldem a BMW je díky němu "best of the rest". Spokojený může být Renault se třemi body za Alonsovo šesté místo. Bodují nakonec i Webber a Rosberg.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.