TURECKO, ZÁVOD: Felipe Massa proměnil pole-position v bezchybné vítězství, na stupních vítězů obě Ferrari. McLaren zajímavou strategií oživil závod.
První zatáčka se dnes neobešla bez kolizí a na trať vyjíždí na dvě kola safety-car, ze závodu odstupuje Fisichella, který brzdil hodně pozdě a narazil do Nakajimova williamsu. Japonský pilot musí k mechanikům, ale vůz se nedaří opravit. Na čele startovního pole zůstal Massa, ale těsně za něj se na startu posunul Hamilton. Kovalainen nechal Räikkönenovi příliš málo místa a poškodil mu přední křídlo, nakonec však do boxů na krátkou zastávku musel sám.
Už od prvních kol se dvojice Massa-Hamilton pomalu vzdaluje Kubicovi s Alonsem a Räikkönenem. Finský pilot Ferrari se na rovince doslova přehnal přes Alonsa, ale ke Kubicovi se mu nedaří přiblížit. Kovalainen se dlouho zdržel na 18. místě, než se mu podařilo předjet Sutila, aby se vydal ke stíhání Vettela.
Plánované zastávky zahajuje v 15. kole Alonso s Renaultem, v dalším kole Hamilton s mclarenem. Hamilton má velmi krátkou zastávku, pouhých 6s. Massa zastavuje až o čtyři kola později a zastávku má o 2s delší. Nejrychlejší kolo mezi tím zlepšuje Räikkönen. Hamilton je rychlejší než Massa a dostává se do těsného závěsu.
Hamilton se prvním pokusem dostává před Massu, který obranný manévr nezvládl. Kovalainen pokračuje v postupu startovním polem, Piquet mu po vlastní chybě uvolňuje cestu. Bourdais po hodinách končí zahrabán v kačírku.
Kovalainen se po své druhé zastávce v polovině závodu vrací na 14. místo za kolonu Button - Piquet - Kovalainen a po dvou kolech se pouští do dlouhého a pěkného souboje s Glockem. Další nádherný souboj mezi tím předvádí Button s Piquetem. Angličan nakonec prohrává a na konci cílové rovinky musí ustoupit i Kovalainenovi.
Hamilton podle očekávání podruhé zastavuje mnohem dříve než vozy Ferrari a propadá se na třetí místo, ale je těsně za druhým Räikkönenem, který na Massu ztrácí necelých 10s. Piloti Ferrari zastavují podruhé a Hamilton se dostává do vedení, ale bude muset ještě jednou tankovat.
Hamilton po své třetí zastávce 12 kol před cílem vyjíždí na trať 2s před Räikkönenem, ten se pomalu přibližuje. Kovalainen předvádí další pěkné předjízděcí manévry v poslední šikaně a přes Coultharda a Rosberga se posouvá na bodované osmé místo, ale také musí potřetí do boxů. Předjíždí Glocka a je dvanáctý.
Massa neudělal chybu a bezpečně přiváží Ferrari k dalšímu vítězství. Räikkönen se v posledních kolech snažil, ale nepodařilo se mu k Hamiltonovi dostatečně přiblížit. Kubica znovu vítězí nad Heidfeldem a BMW je díky němu "best of the rest". Spokojený může být Renault se třemi body za Alonsovo šesté místo. Bodují nakonec i Webber a Rosberg.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.