GP BAHRAJNU - ZÁVOD; Ferrari se nenechalo připravit o double, Massa porazil Räikkönena. Propadák McLarenu, BMW se posunuje do vedení šampionátu!
Kubica na startu zaváhal a do první zatáčky vjel ve vedení Massa. Räikkönen zůstal před Kovalainenem, který na něj úspěšně zaútočil ve druhé zatáčce. Hamiltonovi se start vůbec nepodařil a propadl se až za Piqueta, který odstartoval lépe než Alonso.
Piquet nečekaně přibrzdil na rovince a Hamilton do něj zezadu narazil. Přišel o přední křídlo a na konci kola musel k mechanikům. Piquet udělal v následující zatáčce hodiny, pravděpodobně kvůli poškozenému zavěšení pravého zadního kola. Ze závodu už během prvního kola pro poruchu motoru odstoupil Vettel. Na chvíli se mimo trať ocitl i Coulthard.
Räikkönen se v druhém kole probojoval před opatrného Kubicu, kterého již následuje týmový kolega Heidfeld. Po prvních dvou kolech se ustálilo přadí Massa, Räikkönen, Kubica, Heidfeld, Kovalainen, Trulli, Rosberg, Webber, Alonso, Glock, Fisichella, Barrichello, Bourdais, Piquet, Sato, Nakajima, Davidson, Hamilton, Coulthard, Button, Sutil.
Massa se postupně vzdaluje Räikkönenovi, po patnácti kolech má náskok 5s, ale Räikkönen poprvé zlepšuje nejrychlejší kolo. Kubica se stále drží dvě sekundy za Räikkönenem, pomalu ujíždí Heidfeldovi. Hamilton zůstává 18. a stahuje ztrátu na ostatní. První plánované zastávky v boxech přichází v 17. kole, kdy tankují Kubica a Rosberg.
Kubica přecenil nové nezahřáté pneumatiky a vyjel mimo trať, naštěstí jen projel vybetonovanou únikovou zónou. Coulthard trochu předčasně brzdil do zatáčky a neustále útočící Button se mu po smyku nedokázal vyhnout, po bočním střetu přišel Button i přední přítlačné křídlo. Button si zajel pro nové, ale stejně v dalším kole zajel do garáže.
Po dvaceti kolech míří ke své první zastávce Räikkönen. V následujícím kole zastavují také Massa, Heidfeld a Kovalainen, pořadí na trati se tím nemění. Hamilton se mezi tím dotáhl za ostatní jezdce a rychle postupuje vpřed, jako první předjel Davidsona a Sata.
Třináctou pozici si Hamilton musel tvrdě vybojovat proti Fisichellovi. Ztratil hodně času a po třiceti kolech už dostává celé kolo od vedoucí dvojice pilotů Ferrari. Ke druhé zastávce zajel znovu Räikkönen před Massou a jeho ztráta se znovu zvětšila na 5s.
Piquet po dalších komplikacích závod vzdal a zajel do boxů. Heidfeld se po své druhé zastávce vrátil na trať daleko za Kubicou. U Ferrari se Massa nadále vzdaluje Räikkönenovi, deset kol před cílem vede už o 7s. Kubica zaostává za Räikkönenem stále asi o 3s.
Massa si přijíždí pro zasloužené vítězství po bezchybném závodě, letos jeho první (bezchybný závod i vítězství). V krátkých rozestupech přijíždí Räikkönen a se slávou především Kubica a Heidfeld s bílými monoposty BMW. Až páté je jediné bodované umístění pro McLaren, dnes v podání Kovalainena. Hamilton zůstal až ve druhé desítce.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.