MALAJSIE - ZÁVOD; Návrat Ferrari na vítězné pozice pokazila Massova nehoda, McLaren se snažil minimalizovat škody. "Finnish finish" je trefným závěrem poklidného závodu.
Räikkönen odstartoval lépe než Massa, ale v první zatáčce raději ustoupil. Třetí a čtvrté místo po startu hlídají Kubica a Webber. Hamilton se v prvních třech zatáčkách posunul na pátou příčku. Na výjezdu ze 4. zatáčky se po hodinách ocitl Bordais mimo trať, v závodě nemůže pokračovat.
Glock kolidoval s Rosbergem, oba se vydali na dlouhou cestu k mechanikům. V nájezdu do čtvrtého kola se během dvou rovinek před Coultharda dostali Heidfeld i Alonso. V 5. kole mimo trať zastavuje Sutil. Nakajima se na druhý pokus dostal před Vettela. Massa se po prvních dvou kolech vzdálil Räikkönenovi o dvě sekundy, čtvrtý Webber ztrácí rovných 20 s a odolává útokům Hamiltona.
Jako první míří do boxů v 17. kole Massa, Trulli a Heidfeld. O kolo později tankuje Räikkönen a na trať se vrací těsně před Massou. V následujícím kole musel k výměně pneumatik Hamilton a kvůli problémům s pravým předním kolem se zdržel dlouhých 20s, na trať vyjel až jedenáctý.
Webber na 7. místě bez velkého úsilí drží za zády Hamiltona i Heidfelda, zezadu se blíží Piquet. Sato se na chvíli ocitl v kačírku, ale rychle se vrátil na trať a pokračuje v závodu. Problémy má i Hamilton a začíná ztrácet na Webbera. Po jezdecké chybě dělá hodiny Massa a bohužel zůstává zadními koly zahrabán ve štěrku, závod musí vzdát.
19 kol před cílem podruhé tankuje Räikkönen, závod znovu dočasně vede Kubica. Vettel odstupuje ze závodu s hořícím motorem. V boxech zastavuje Webber, o dvě kola později i Heidfeld a z pit-lane vyjíždí před Webberem. Hamilton pokračuje s lehkým vozem dalších pět kol a i po své poslední zastávce zůstává před Heifeldem.
Alonso se dotáhl za sedmého Webbera, čtvrtý Hamilton se snaží smazat ztrátu na Trulliho. Hamilton je těsně za Trullim, ale zbývá jediné kolo do konce závodu. Alonso po několika drobných chybách ztratil těsný kontakt s Webberem.
Räikkönen projíždí cílem s bezpečným náskokem před Kubicou. Ten pro BMW zopakoval druhé místo svého týmového kolegy z Austrálie. Třetí přijíždí rovněž osamocený Kovalainen, který v kvalifikaci i závodě porazil Hamiltona.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.