MALAJSIE - ZÁVOD; Návrat Ferrari na vítězné pozice pokazila Massova nehoda, McLaren se snažil minimalizovat škody. "Finnish finish" je trefným závěrem poklidného závodu.
Räikkönen odstartoval lépe než Massa, ale v první zatáčce raději ustoupil. Třetí a čtvrté místo po startu hlídají Kubica a Webber. Hamilton se v prvních třech zatáčkách posunul na pátou příčku. Na výjezdu ze 4. zatáčky se po hodinách ocitl Bordais mimo trať, v závodě nemůže pokračovat.
Glock kolidoval s Rosbergem, oba se vydali na dlouhou cestu k mechanikům. V nájezdu do čtvrtého kola se během dvou rovinek před Coultharda dostali Heidfeld i Alonso. V 5. kole mimo trať zastavuje Sutil. Nakajima se na druhý pokus dostal před Vettela. Massa se po prvních dvou kolech vzdálil Räikkönenovi o dvě sekundy, čtvrtý Webber ztrácí rovných 20 s a odolává útokům Hamiltona.
Jako první míří do boxů v 17. kole Massa, Trulli a Heidfeld. O kolo později tankuje Räikkönen a na trať se vrací těsně před Massou. V následujícím kole musel k výměně pneumatik Hamilton a kvůli problémům s pravým předním kolem se zdržel dlouhých 20s, na trať vyjel až jedenáctý.
Webber na 7. místě bez velkého úsilí drží za zády Hamiltona i Heidfelda, zezadu se blíží Piquet. Sato se na chvíli ocitl v kačírku, ale rychle se vrátil na trať a pokračuje v závodu. Problémy má i Hamilton a začíná ztrácet na Webbera. Po jezdecké chybě dělá hodiny Massa a bohužel zůstává zadními koly zahrabán ve štěrku, závod musí vzdát.
19 kol před cílem podruhé tankuje Räikkönen, závod znovu dočasně vede Kubica. Vettel odstupuje ze závodu s hořícím motorem. V boxech zastavuje Webber, o dvě kola později i Heidfeld a z pit-lane vyjíždí před Webberem. Hamilton pokračuje s lehkým vozem dalších pět kol a i po své poslední zastávce zůstává před Heifeldem.
Alonso se dotáhl za sedmého Webbera, čtvrtý Hamilton se snaží smazat ztrátu na Trulliho. Hamilton je těsně za Trullim, ale zbývá jediné kolo do konce závodu. Alonso po několika drobných chybách ztratil těsný kontakt s Webberem.
Räikkönen projíždí cílem s bezpečným náskokem před Kubicou. Ten pro BMW zopakoval druhé místo svého týmového kolegy z Austrálie. Třetí přijíždí rovněž osamocený Kovalainen, který v kvalifikaci i závodě porazil Hamiltona.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.