BRAZÍLIE, ZÁVOD: Kimi Räikkönen odjel perfektní bezchybný závod, Felipe Massa mu uvolnil cestu a McLaren ztratil vše.
Rozjezd do zahřívacího kola proběhl bez problémů, favorité usilovně zahřívají pneumatiky. Skvěle odstartoval Räikkönen a obě Ferrari se seřadila na prvních dvou místech. Velmi tvrdě si v prvních dvou zatáčkách zabojovali piloti McLarenu, Hamilton se ocitá mimo trať a propadá se na osmou příčku.
Fisichella projel rovně šikanou a po riskantním návratu na trať do jeho zádi ve velké rychlosti naráží Yamamoto, neměl šanci kolizi předejít. Pro oba závod končí. Ke krátké zastávce u mechaniků po menší kolizi v první zatáčce zamířili i Liuzzi a Kovalainen. Hamilton. V šestém kole se Hamilton posunuje před Heidfelda, který pozdě brzdil do první zatáčky. O kolo později ve stejném místě Kubica předjíždí Webbera.
Hamilton výrazně zpomaluje! Pravděpodobně se mu nepodařilo zařadit, propadá se na 18. místo, ale znovu se rozjždí a pokračuje. Barrichello si průjezdem pit-lane vybírá penalizaci za ulitý start. Hamilton je v patnáctém kole už 12. a útočí na Nakajimu. Webber odstupuje z pátého místa.
Po osmnácti kolech tankují přední jezdci v pořadí Massa, Räikkönen, Alonso. Pořadí mezi nimi se nemění a v následujícím kole tankuje i Hamilton, na trať se vrací na 14. místě. Sutil vjel příliš rychle do první zatáčky a ve smyku posílá do hodin Davidsona, oba pokračují. Ze stojící Hondy mimo trať vystupuje Button.
Hamilton se odváždě na brzdy dostává před Barrichella. Kubica se dotáhl těsně za třetího Alonsa. Nakajima nedobrzdil a porazil tři své mechaniky, z nichž jednoho musí lékaři odvézt na nosítkách. Sutil dostává penalizaci v podobě průjezdu pit-lane za kolizi s Davidsonem. Hamilton tankuje v polovině závodu a je jasné, že bude muset zastavit i potřetí, zatímco Alonso jede pouze na dvě zastávky, stejně jako obě Ferrari.
Kovalainen po hodinách končí v bariéře. Barrichello odstavuje vůz s hořícím motorem v boxech. V 50. kole podruhé tankuje Massa, Räikkönen o tři kola později a pořadí se mění! Coulthard chybuje v prvnízatáčce a dostává hodiny.
Kimi Räikkönen projíždí cílem na prvním místě, stává se vítězem Velké ceny Brazílie a Mistrem světa 2007! Alonsovi zůstává třetí místo, Hamiltonovi sedmé. Nico Rosberg se probojoval až na čtvrté místo před Roberta Kubicu a odváží si ze Sao Paula svůj dosud nejlepší výsledek.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.