ČÍNA - ZÁVOD: Kimi Räikkönen vybojoval vítězství v deštivé Šanghaji. Fernando Alonso přijíždí druhý, Lewis Hamilton závod nedokončil. Mistrovství světa se před posledním závodem znovu vyrovnává.
Meteorologové se tentokrát nemýlili a nad okruhem se před startem zatahuje obloha. Déšť předpovídán už do úvodních kol závodu. Na startovní rošt dopadají první kapky a mechanici obouvají přechodné pneumatiky.
První čtyři jezdci odstartovali bez problémů, Alonso se v druhé zatáčce dostává před Massu a útočí i na Räikkönena, nakonec se však vrací na čtvrté místo. Do tlačenice v první zatáčce se nevešel Schumacher, o kolo později spolu kolidují i Barrichello a Davidson. Dopředu úspěšně postupuje penalizovaný Vettel.
Po prvních kolech závodu se jezdci roztahují v pořadí Hamilton, Räikkönen, Massa, Alonso, Coulthard, Heidfeld, Liuzzi, Webber, Kubica, Kovalainen, Vettel, Trulli, Button, Sato, Wurz, Fisichella, Rosberg, Schumacher, Davidson, Barrichello, Sutil, Yamamoto. V pátém kole Rosberg odvážně vnějškem předjíždí týmového kolegu Wurze.
Vettel se dostává před Kovalainena a už je desátý. Kovalainen trpí přetáčivostí a podléhá i Trullimu a dotahují se Button, Rosberg a Schumacher. Davidson odstavuje svoje Super Aguri mimo trať. Rychlost začíná ztrácet Button, dostává se před něj Rosberg. Kovalainen se nadále propadá.
Po dvanácti kolech začínají znovu padat kapky na osychající trať. V patnáctém kole jako první zastavuje v boxech Hamilton, ale pouze si nechává dotankovat, pneumatiky nepřezouvá. Na trať se vrací na 4. místě před Coulthardem. Stejnou strategii v dalších kolech volí i Massa, Alonso a jako poslední Räikkönen, pořadí čtveřice se neměni.
Jezdci po prvních zastávkách zůstávají na téměř sjetých přechodných pneumatikách a ideální stopa je již suchá. Schumacher se po několika pokusech probojoval i přes Rosberga, ale při dalším útoku předčasně zavřel Liuzziho, který jej posílá do hodin. Wurz přezul na suché pneumatiky a zajíždí nejrychlejší kolo závodu.
Kolem poloviny závodu přezouvají na suché pneumatiky všichni jezdci se strategií jediné zastávky v boxech, pro suché si zajíždí i Massa poté, co podlehl Alonsovi. Schumacher dostává hodiny a už odstupuje ze závodu. Ve stejné zatáčce do bariéry po hodinách naráží Sutil. Problémy začíná mít Hamilton, na kterého okamžitě útočí Räikkönen. V kačírku se ocitá i Rosberg po současném útoku obou Renaultů.
Po dvou kolech Räikkönen zdolává Hamiltona a přebírá vedení závodu. Hamilton začíná výrazně ztrácet i na blížícího se Alonsa. Hamiltonova pravá zadní pneumatika již nevydržela, britský pilot zajíždí do boxů pro suché pneumatiky, ale v nájezdu do pit-lane dostává další smyk a zůstává v únikové zóně, odstupuje ze závodu!
Závod po technických potížích končí i pro Kubicu. Alonso se pomalu dostává z problémů a zůstává před Massou. Ideální stopa je již kompletně suchá a na okruh svítí slunce, do konce závodu již nemá pršet. Vedoucí trojice se roztahuje a na suché trati dojíždí do cíle.
Kimi Räikkönen přijíždí do cíle pro páté letošní vítězství, krátce za ním bezpečně dojíždí Fernando Alonso a Felipe Massa. Bramborovou medaili dnes nezískává BMW, ale Sebastian Vettel s vozem Toro Rosso! Páté místo v podání Jensona Buttona je největší letošní odměnou pro Hondu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.