ČÍNA - ZÁVOD: Kimi Räikkönen vybojoval vítězství v deštivé Šanghaji. Fernando Alonso přijíždí druhý, Lewis Hamilton závod nedokončil. Mistrovství světa se před posledním závodem znovu vyrovnává.
Meteorologové se tentokrát nemýlili a nad okruhem se před startem zatahuje obloha. Déšť předpovídán už do úvodních kol závodu. Na startovní rošt dopadají první kapky a mechanici obouvají přechodné pneumatiky.
První čtyři jezdci odstartovali bez problémů, Alonso se v druhé zatáčce dostává před Massu a útočí i na Räikkönena, nakonec se však vrací na čtvrté místo. Do tlačenice v první zatáčce se nevešel Schumacher, o kolo později spolu kolidují i Barrichello a Davidson. Dopředu úspěšně postupuje penalizovaný Vettel.
Po prvních kolech závodu se jezdci roztahují v pořadí Hamilton, Räikkönen, Massa, Alonso, Coulthard, Heidfeld, Liuzzi, Webber, Kubica, Kovalainen, Vettel, Trulli, Button, Sato, Wurz, Fisichella, Rosberg, Schumacher, Davidson, Barrichello, Sutil, Yamamoto. V pátém kole Rosberg odvážně vnějškem předjíždí týmového kolegu Wurze.
Vettel se dostává před Kovalainena a už je desátý. Kovalainen trpí přetáčivostí a podléhá i Trullimu a dotahují se Button, Rosberg a Schumacher. Davidson odstavuje svoje Super Aguri mimo trať. Rychlost začíná ztrácet Button, dostává se před něj Rosberg. Kovalainen se nadále propadá.
Po dvanácti kolech začínají znovu padat kapky na osychající trať. V patnáctém kole jako první zastavuje v boxech Hamilton, ale pouze si nechává dotankovat, pneumatiky nepřezouvá. Na trať se vrací na 4. místě před Coulthardem. Stejnou strategii v dalších kolech volí i Massa, Alonso a jako poslední Räikkönen, pořadí čtveřice se neměni.
Jezdci po prvních zastávkách zůstávají na téměř sjetých přechodných pneumatikách a ideální stopa je již suchá. Schumacher se po několika pokusech probojoval i přes Rosberga, ale při dalším útoku předčasně zavřel Liuzziho, který jej posílá do hodin. Wurz přezul na suché pneumatiky a zajíždí nejrychlejší kolo závodu.
Kolem poloviny závodu přezouvají na suché pneumatiky všichni jezdci se strategií jediné zastávky v boxech, pro suché si zajíždí i Massa poté, co podlehl Alonsovi. Schumacher dostává hodiny a už odstupuje ze závodu. Ve stejné zatáčce do bariéry po hodinách naráží Sutil. Problémy začíná mít Hamilton, na kterého okamžitě útočí Räikkönen. V kačírku se ocitá i Rosberg po současném útoku obou Renaultů.
Po dvou kolech Räikkönen zdolává Hamiltona a přebírá vedení závodu. Hamilton začíná výrazně ztrácet i na blížícího se Alonsa. Hamiltonova pravá zadní pneumatika již nevydržela, britský pilot zajíždí do boxů pro suché pneumatiky, ale v nájezdu do pit-lane dostává další smyk a zůstává v únikové zóně, odstupuje ze závodu!
Závod po technických potížích končí i pro Kubicu. Alonso se pomalu dostává z problémů a zůstává před Massou. Ideální stopa je již kompletně suchá a na okruh svítí slunce, do konce závodu již nemá pršet. Vedoucí trojice se roztahuje a na suché trati dojíždí do cíle.
Kimi Räikkönen přijíždí do cíle pro páté letošní vítězství, krátce za ním bezpečně dojíždí Fernando Alonso a Felipe Massa. Bramborovou medaili dnes nezískává BMW, ale Sebastian Vettel s vozem Toro Rosso! Páté místo v podání Jensona Buttona je největší letošní odměnou pro Hondu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?