BELGIE, ZÁVOD: Kimi Räikkönen a Felipe Massa získávají bezpečný double pro Ferrari a přibližují se pilotům McLarenu.
Na startu se Hamiltonovi podařilo dostat vnějškem vedle Alonsa, ten jej však v La Source vytlačil. Hamilton přesto neztratil rychlost, ale v Eau Rouge musel ustoupit. Vozy Ferrari si pořadí nevyměnily. Na konci prvního kola se o předjížděcí manévr na Kovalainena pokouší Webber. Wurz dostává hodiny, Fisichella odstupuje ze závodu.
Ve třetím kole se Webber dostává před Kovalainena, o kolo později i Heidfeld. Vedoucí čtyřka se pomalu roztahuje a velmi rychle ujíždí ostatním. Kubica je po pěti kolech a předjetí Schumachera už na 9. místě a okamžitě se dostává za Kovalainenovo zadní křídlo.
Po devíti kolech v boxech odstavuje monopost Vettel. V 11. kole se Kubica po několika pokusech konečně dostává před Kovalainena a pokračuje ve stíhací jízdě. V 16. kole tankují Räikkönen a Alonso, o kolo později Massa s Hamiltonem. Pořadí ani vzdálenosti mezi nimi se nemění.
Coulthard jede na jedinou zastávku a před polovinou závodu za sebou vodí vláček Kubica - Kovalainen - Button. Čtrnáct kol před cílem podruhé tankuje Räikkönen a na trať vjíždí před Hamiltonem, Massa se po své zastávce vrací až na čtvrtém místě. Pomalu zpomaluje a nakonec zastavuje Coulthard.
Dalším, kdo ze závodu odstupuje v boxech, je Wurz a o dvě kola později i Button. Hamilton zajíždí ke své druhé zastávce o dlouhých pět kol později než Alonso, ale na změnu pořadí to stačit nemůže. Kubica se po své druhé zastávce vrátil za Kovalainena a znovu na něj musí zkoušet sérii pokusů o předjetí.
V posledních kolech se Massa rychle přibližuje Räikkönenovi, ale o vítězství jej už nemůže připravit. Kimi Räikkönen vítězí potřetí na oblíbeném belgickém okruhu, Ferrari si odváží cenný double. Alonso znovu poráží Hamiltona a o další bod stahuje jeho náskok. Vítězem zbytku světa je znovu pilot BMW, tentokrát Heidfeld. Kovalainen v poslední zatáčce odráží poslední Kubicův útok.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.