BELGIE, ZÁVOD: Kimi Räikkönen a Felipe Massa získávají bezpečný double pro Ferrari a přibližují se pilotům McLarenu.
Na startu se Hamiltonovi podařilo dostat vnějškem vedle Alonsa, ten jej však v La Source vytlačil. Hamilton přesto neztratil rychlost, ale v Eau Rouge musel ustoupit. Vozy Ferrari si pořadí nevyměnily. Na konci prvního kola se o předjížděcí manévr na Kovalainena pokouší Webber. Wurz dostává hodiny, Fisichella odstupuje ze závodu.
Ve třetím kole se Webber dostává před Kovalainena, o kolo později i Heidfeld. Vedoucí čtyřka se pomalu roztahuje a velmi rychle ujíždí ostatním. Kubica je po pěti kolech a předjetí Schumachera už na 9. místě a okamžitě se dostává za Kovalainenovo zadní křídlo.
Po devíti kolech v boxech odstavuje monopost Vettel. V 11. kole se Kubica po několika pokusech konečně dostává před Kovalainena a pokračuje ve stíhací jízdě. V 16. kole tankují Räikkönen a Alonso, o kolo později Massa s Hamiltonem. Pořadí ani vzdálenosti mezi nimi se nemění.
Coulthard jede na jedinou zastávku a před polovinou závodu za sebou vodí vláček Kubica - Kovalainen - Button. Čtrnáct kol před cílem podruhé tankuje Räikkönen a na trať vjíždí před Hamiltonem, Massa se po své zastávce vrací až na čtvrtém místě. Pomalu zpomaluje a nakonec zastavuje Coulthard.
Dalším, kdo ze závodu odstupuje v boxech, je Wurz a o dvě kola později i Button. Hamilton zajíždí ke své druhé zastávce o dlouhých pět kol později než Alonso, ale na změnu pořadí to stačit nemůže. Kubica se po své druhé zastávce vrátil za Kovalainena a znovu na něj musí zkoušet sérii pokusů o předjetí.
V posledních kolech se Massa rychle přibližuje Räikkönenovi, ale o vítězství jej už nemůže připravit. Kimi Räikkönen vítězí potřetí na oblíbeném belgickém okruhu, Ferrari si odváží cenný double. Alonso znovu poráží Hamiltona a o další bod stahuje jeho náskok. Vítězem zbytku světa je znovu pilot BMW, tentokrát Heidfeld. Kovalainen v poslední zatáčce odráží poslední Kubicův útok.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.