ITÁLIE, ZÁVOD: Fernando Alonso porazil Lewise Hamiltona, Ferrari na domácí půdě prohrává s McLarenem na celé čáře.
První šikana se obešla bez kolizí. Velmi nekompromisně se hned po startu Hamilton zařadil nalevo za Alonsa. Velmi dobře startující Massa se přesto dostal před něj, ale Hamilton odpověděl vnějškem v první zatáčce a přes lehký odraz od Massova předního kola se vrací na druhé místo.
V druhém kole končí David Coulthard, v zatáčce Lesmo ztratil přední přítlačné křídlo a narazil do bariéry. Na trať vyjíždí safety-car a vodí jezdce v pořadí Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Kovalainen, Rosberg, Button, Webber, Barrichello, Wurz, Trulli, Fisichella, Davidson, Schumacher, Liuzzi, Sutil, Yamamoto, Sato, Vettel.
Po pěti kolech safety-car opouští trať a Hamilton okamžitě zkouší útok na Alonsa, ale neúspěšně. Davidson úspěšně zabojoval s Fisichellou. Felipe Massa si po šesti kolech nechává vyměnit pneumatiky a propadá se na poslední místo. První kolo však projíždí velmi pomalu a na konci odstupuje ze závodu.
Button úspěšně útočí na Rosberga, Sato se posunuje před Yamamota. V 20. kole jedou McLareny 10s před Räikkönenem a piloty BMW, jako první tankuje Hamilton, o dvě kola později Alonso. Rosberg vrací útok a po atraktivním souboji se dostává před Buttona. Kubica ztratil při zastávc v boxech 10s, mechanikům se pod vozem zasekl zvedák.
Räikkönen vydržel bez tankování téměř polovinu závodu, jede na jedinou zastávku. Na trať se vrací až za McLareny. Fisichella předjíždí Rosberga a po několika kolech se dostává i za Wurze s dalším Williamsem.
Vůbec nejdéle na trati bez tankování vydržel Wurz: poprvé a naposled zastavuje 16 kol před cílem! Podruhé do boxů jede Hamilton a propadá se těsně za Räikkönena, ale o jediné kolo později jej bez váhání předjíždí nádherným manévrem na brzdách. Alonso po své druhé zastávce zůstává bezpečně na vedoucí pozici.
Fernando Alonso tentokár porazil Lewise Hamiltona a zaslouženě vítězí na půdě Ferrari, které dnes nebylo dostatečně rychlé ani spolehlivé a musí se spokojit se třetím místem Kimiho Räikkönena. V nekonečné sérii čtvrtých míst pokračuje BMW v podání Nicka Heidfelda, páté místo přidává Kubica. Bodují také Rosberg s Kovalainenem a teprve druhý letošní bod získává díky Buttonovi stáj Honda.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.