ITÁLIE, ZÁVOD: Fernando Alonso porazil Lewise Hamiltona, Ferrari na domácí půdě prohrává s McLarenem na celé čáře.
První šikana se obešla bez kolizí. Velmi nekompromisně se hned po startu Hamilton zařadil nalevo za Alonsa. Velmi dobře startující Massa se přesto dostal před něj, ale Hamilton odpověděl vnějškem v první zatáčce a přes lehký odraz od Massova předního kola se vrací na druhé místo.
V druhém kole končí David Coulthard, v zatáčce Lesmo ztratil přední přítlačné křídlo a narazil do bariéry. Na trať vyjíždí safety-car a vodí jezdce v pořadí Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Kovalainen, Rosberg, Button, Webber, Barrichello, Wurz, Trulli, Fisichella, Davidson, Schumacher, Liuzzi, Sutil, Yamamoto, Sato, Vettel.
Po pěti kolech safety-car opouští trať a Hamilton okamžitě zkouší útok na Alonsa, ale neúspěšně. Davidson úspěšně zabojoval s Fisichellou. Felipe Massa si po šesti kolech nechává vyměnit pneumatiky a propadá se na poslední místo. První kolo však projíždí velmi pomalu a na konci odstupuje ze závodu.
Button úspěšně útočí na Rosberga, Sato se posunuje před Yamamota. V 20. kole jedou McLareny 10s před Räikkönenem a piloty BMW, jako první tankuje Hamilton, o dvě kola později Alonso. Rosberg vrací útok a po atraktivním souboji se dostává před Buttona. Kubica ztratil při zastávc v boxech 10s, mechanikům se pod vozem zasekl zvedák.
Räikkönen vydržel bez tankování téměř polovinu závodu, jede na jedinou zastávku. Na trať se vrací až za McLareny. Fisichella předjíždí Rosberga a po několika kolech se dostává i za Wurze s dalším Williamsem.
Vůbec nejdéle na trati bez tankování vydržel Wurz: poprvé a naposled zastavuje 16 kol před cílem! Podruhé do boxů jede Hamilton a propadá se těsně za Räikkönena, ale o jediné kolo později jej bez váhání předjíždí nádherným manévrem na brzdách. Alonso po své druhé zastávce zůstává bezpečně na vedoucí pozici.
Fernando Alonso tentokár porazil Lewise Hamiltona a zaslouženě vítězí na půdě Ferrari, které dnes nebylo dostatečně rychlé ani spolehlivé a musí se spokojit se třetím místem Kimiho Räikkönena. V nekonečné sérii čtvrtých míst pokračuje BMW v podání Nicka Heidfelda, páté místo přidává Kubica. Bodují také Rosberg s Kovalainenem a teprve druhý letošní bod získává díky Buttonovi stáj Honda.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.