ITÁLIE, ZÁVOD: Fernando Alonso porazil Lewise Hamiltona, Ferrari na domácí půdě prohrává s McLarenem na celé čáře.
První šikana se obešla bez kolizí. Velmi nekompromisně se hned po startu Hamilton zařadil nalevo za Alonsa. Velmi dobře startující Massa se přesto dostal před něj, ale Hamilton odpověděl vnějškem v první zatáčce a přes lehký odraz od Massova předního kola se vrací na druhé místo.
V druhém kole končí David Coulthard, v zatáčce Lesmo ztratil přední přítlačné křídlo a narazil do bariéry. Na trať vyjíždí safety-car a vodí jezdce v pořadí Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Kovalainen, Rosberg, Button, Webber, Barrichello, Wurz, Trulli, Fisichella, Davidson, Schumacher, Liuzzi, Sutil, Yamamoto, Sato, Vettel.
Po pěti kolech safety-car opouští trať a Hamilton okamžitě zkouší útok na Alonsa, ale neúspěšně. Davidson úspěšně zabojoval s Fisichellou. Felipe Massa si po šesti kolech nechává vyměnit pneumatiky a propadá se na poslední místo. První kolo však projíždí velmi pomalu a na konci odstupuje ze závodu.
Button úspěšně útočí na Rosberga, Sato se posunuje před Yamamota. V 20. kole jedou McLareny 10s před Räikkönenem a piloty BMW, jako první tankuje Hamilton, o dvě kola později Alonso. Rosberg vrací útok a po atraktivním souboji se dostává před Buttona. Kubica ztratil při zastávc v boxech 10s, mechanikům se pod vozem zasekl zvedák.
Räikkönen vydržel bez tankování téměř polovinu závodu, jede na jedinou zastávku. Na trať se vrací až za McLareny. Fisichella předjíždí Rosberga a po několika kolech se dostává i za Wurze s dalším Williamsem.
Vůbec nejdéle na trati bez tankování vydržel Wurz: poprvé a naposled zastavuje 16 kol před cílem! Podruhé do boxů jede Hamilton a propadá se těsně za Räikkönena, ale o jediné kolo později jej bez váhání předjíždí nádherným manévrem na brzdách. Alonso po své druhé zastávce zůstává bezpečně na vedoucí pozici.
Fernando Alonso tentokár porazil Lewise Hamiltona a zaslouženě vítězí na půdě Ferrari, které dnes nebylo dostatečně rychlé ani spolehlivé a musí se spokojit se třetím místem Kimiho Räikkönena. V nekonečné sérii čtvrtých míst pokračuje BMW v podání Nicka Heidfelda, páté místo přidává Kubica. Bodují také Rosberg s Kovalainenem a teprve druhý letošní bod získává díky Buttonovi stáj Honda.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.