MAĎARSKO, ZÁVOD: Lewis Hamilton odjel další bezchybný závod a znovu zvyšuje náskok v šampionátu před Alonsem i Räikkönenem.
Hamilton odstartoval dobře a s udržením vedoucí pozice neměl nejmenší problém. Třetí a čtvrté místo si za druhým Räikkönenem udrželi Heidfeld a Rosberg. Vůbec první kolo nevyšlo Alonsovi, propadl se o dvě místa za Kubicu, před kterého se vrací ve třetím kole.
Pořadí po úvodních kolech závodu: Hamilton, Räikkönen, Heidfeld, Rosberg, Schumacher, Alonso, Kubica, Webber, Kovalainen, Coulthard, Fisichella, Trulli, Davidson, Wurz, Sato, Massa, Liuzzi, Vettel, Button, Sutil, Barrichello, Yamamoto.
Yamamoto končí po smyku v bariéře po pěti kolech závodu. Prvních osm jezdců si mezi sebou rychle tvoří dlouhé rozestupy, pouze Alonso krouží v Schumacherově závěsu. Zastávky v boxech zahajují v 18. kole Alonso, Heidfeld a Rosberg. O kolo později tankuje Schumacher a z pit-lane vyjíždí znovu před Alonsem.
Hamilton a Räikkönen jsou u mechaniků současně v 20. kole, pořadí se nemění. Podle délky tankování jede Räikkönen s lehčím vozem a daří se mu držet tempo s Hamiltonem. Massa zůstává na 14. místě za Satem, na vedoucí dvojici ztrácí po třiceti kolech už celou minutu.
Button zpomaluje a odstavuje monopost v 37. kole v předposlední zatáčce. Fisichella se při předjíždění Davidsona o celé kolo dotkl jeho předního kola a poslal jej tím do hodin. Davidson nedokázal své Super Aguri z trávníku rozjet a odstupuje ze závodu, monopost je možná poněkud nebezpečně odklízen pod žlutými vlajkami.
Räikkönen podruhé tankuje 24 kol před cílem, Hamilton zůstává na trati o čtyři kola déle a z boxů vyjíždí daleko před Räikkönenem, který jej však rychle stahuje i přes občasné drobné chyby. Třináct kol před cílem již Räikkönen visí těsně za Hamiltonem. Alonso se mezi tím dostává těsně za třetího Heidfelda, před Schumachera a Kubicu se posunul díky zastávkám v boxech. Massa je stále třináctý, nedaří se mu překonat Fisichellu.
Do konce závodu již k žádnému útoku nedochází. Hamilton před Räikkönenem uhájil první místo, které mu, ať už z rozhodnutí týmu nebo týmového kolegy, nebylo včera dopřáno. Zatím však není jisté, jestli se body započítají stáji McLaren do poháru konstruktérů... Räikkönen uzavírá závod nejrychlejším kolem.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.