EVROPA - ZÁVOD: Déšť několikrát zamíchal jezdeckým polem, poslední přeháňku dokonale využil Fernando Alonso. Na vodě se udržel i Felipe Massa a nejvíce mohou slavit Webber a Wurz.
Meteorologové před startem závodu ohlásili pravděpodobný příchod deště v prvních minutách. Celé startovní pole začíná na tvrdých pneumatikách s předpokladem brzkého přezutí na mokré pneumatiky. Winkelhock startuje z boxů.
První kolo začíná dramaticky, na startu se Massa dostal před Alonsa. Na výjezdu z první zatáčky je Kubica před Heidfeldem, ale příliš brzy jej zavřel a oba vozy BMW spolu kolidují a dělají hodiny. Lewis Hamilton využil perfektního startu a zmatků v první zatáčce k posunu na čtvrté místo, ale ve ve třetí zatáčce ztratil rychlost a znovu se propadá, zřejmě s poškozeným pravým předním zavěšením. Rosberg zezadu narazil do Buttona, pro kterého závod skončil, Rosberg má poškozené přední křídlo a po chvíli také odstupuje.
Na konci prvního kola se nad suchým okruhem spouští hustý déšť a většina vozů míří do boxů pro mokré pneumatiky. Do boxů nakonec nezajel Räikkönen a při vjezdu do pit-lane na konci druhého kola již má za zády dvojici Massa-Alonso. Ale pozor, ve svém druhém kole ve Formuli 1 se do vedení kuriozně dostává z posledního místa startující Markus Winkelhock! Na konci cílové rovinky se valí voda, v kačírku za první zatáčkou se pomalu tvoří vrakoviště vozů F1.
Na trať vyjíždí safety-car a závod je po jednom kole zastaven. Hustá přeháňka je pryč a na vyhřátou mokrou trať znovu svítí slunce, v některých částech okruhu však stále poprchá a předpovídány jsou další přeháňky. Po deseti minutách je ohlášen restart závodu letmým startem ve 14:35. Pořadí jezdců: Winkelhock, Massa, Alonso, Webber, Coulthard, Kovalainen, Räikkönen, Wurz, Barrichello, Fisichella, Kubica, Schumacher, Sato, Trulli, Heidfeld, Davidson, Hamilton. Hamilton bude startovat z boxů. Mimo závod: Button, Sutil, Rosberg, Speed, Liuzzi.
Většina jezdců pro restart volí přechodné pneumatiky. Winkelhock, který si dnes vyzkouší start z posledního i z prvního místa, vsadil na mokré. Startovní pole se dalo do pohybu za safety-carem a znovu začíná pršet. Na konci zahřívacího kola safety-car trať neopouší a dál vodí vozy F1. Mezi tím Heidfeld zastavuje v boxech kvůli výměně mokrých pneumatik za přechodné. Déšť znovu ustává a nová předpověď: v příštích třiceti minutách sucho.
Hamilton po ztrátě jednoho celého kola dostal svolení k předjetí celého startovního pole i safety-caru, zařazuje se na konec, ale stíhá přezout na suché pneumatiky. Po restartu se okamžitě propadá Winkelhock, v čele Massa, Alonso a vozy Red Bull. Hamilton se na suchých pneumatikách ocitá po smyku mimo trať a znovu ztrácí celé kolo. Piloti Red Bullu spolu bojují o třetí místo, Coulthard zatím Webberovi odolává. Räikkönen zůstává za Kovalainenem.
Fisichella v šikaně Veedol skvěle překonává Barrichella, Webber se na konci cílové rovinky posunuje před Coultharda. Räikkönen zkouší na Kovalainena nejrůznějí manévry, ale zatím neúspěšně a oba začíná brzdit Coulthard. Trať osychá, v 11. kole (tj. téměř hodinu po prvním startu) na suché pneumatiky přezouvají Räikkönen, následně i ostatní.
Ve vedení se na jedno kolo ocitá Coulthard, který jako jeden z posledních přezouvá na suché pneumatiky. Webber ustál smyk po výjezdu z pit-lane, ale jeho zaváhání okamžitě využil Räikkönen. Winkelhock odstavuje monopost v trávě s poruchou motoru.
Po patnáctikolové loterii jezdci krouží v pořadí Massa, Alonso, Räikkönen, Webber, Wurz, Kovalainen, Coulthard, Kubica, Schumacher, Heidfeld, Barrichello, Sato, Trulli, Hamilton. Vedoucí trojice projíždí kolem časomíry v pohých čtyřech sekundách, nejrychlejší kola závodu udávají Räikkönen a Hamilton.
Kovalainen v první zatáčce hladce vybrzdil Wurze. Heidfeld se polovinou vozu dostává vnitřkem vedle Schumachera v poslední zatáčce, ale Schumacher mu nenechává místo a po nárazu končí, Heidfeldův vůz se zdá být v pořádku. Kolize bude po závodě vyšetřována. Hamilton dohnal Fisichellu a po několika marných útocích jej úspěšně předjíždí vnějškem polovinou vozu v trávě.
Räikkönenovi začíná vynechávat motor, jako by se stále častěji nedařilo zařadit, nakonec odstavuje vůz v pit-lane. Massa vede o 8s před Alonsem, oba tankují ve dvou třetinách závodu. Na brzdy v první zatáčce Hamilton předjíždí Barrichella a posunuje se na 10. místo.
Deset kol před cílem začínají na trať znovu padat kapky, Kovalainen přezouvá na přechodné pneumatiky a nechává si zvětšit přitlak na předním křídle. O tři kola později přezouvají současně také Massa a Alonso, pořadí se nemění. V dalším kole se pro přechodné pneumatiky rozhodli i všichni ostatní jezdci.
Alonso je na mokré trati okamžitě za zádí Massova Ferrari a oba svádí ostrý souboj o vítězství. Nakonec se oba i lehce dotkli, Alonso je úspěšnější a pět kol před cílem se ujímá vedení. Poslední dvě kola opět svítí slunce a trať osychá, jezdci už zůstávají na mokrých pneumatikách.
Fernando Alonso přijíždí do cíle jako první a získává třetí letošní vítězství, za ním přijíždí kapitulující Felipe Massa. Třetí místo senzačně odváží Mark Webber, ale v poslední zatáčce musí odrazit útok rovněž překvapivého Alexe Wurze. Hamilton se v předposledním kole bez problémů dostal před Fisichellu, ale osmé místo již Kovalainenovi sebrat nestihl.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.