EVROPA - ZÁVOD: Déšť několikrát zamíchal jezdeckým polem, poslední přeháňku dokonale využil Fernando Alonso. Na vodě se udržel i Felipe Massa a nejvíce mohou slavit Webber a Wurz.
Meteorologové před startem závodu ohlásili pravděpodobný příchod deště v prvních minutách. Celé startovní pole začíná na tvrdých pneumatikách s předpokladem brzkého přezutí na mokré pneumatiky. Winkelhock startuje z boxů.
První kolo začíná dramaticky, na startu se Massa dostal před Alonsa. Na výjezdu z první zatáčky je Kubica před Heidfeldem, ale příliš brzy jej zavřel a oba vozy BMW spolu kolidují a dělají hodiny. Lewis Hamilton využil perfektního startu a zmatků v první zatáčce k posunu na čtvrté místo, ale ve ve třetí zatáčce ztratil rychlost a znovu se propadá, zřejmě s poškozeným pravým předním zavěšením. Rosberg zezadu narazil do Buttona, pro kterého závod skončil, Rosberg má poškozené přední křídlo a po chvíli také odstupuje.
Na konci prvního kola se nad suchým okruhem spouští hustý déšť a většina vozů míří do boxů pro mokré pneumatiky. Do boxů nakonec nezajel Räikkönen a při vjezdu do pit-lane na konci druhého kola již má za zády dvojici Massa-Alonso. Ale pozor, ve svém druhém kole ve Formuli 1 se do vedení kuriozně dostává z posledního místa startující Markus Winkelhock! Na konci cílové rovinky se valí voda, v kačírku za první zatáčkou se pomalu tvoří vrakoviště vozů F1.
Na trať vyjíždí safety-car a závod je po jednom kole zastaven. Hustá přeháňka je pryč a na vyhřátou mokrou trať znovu svítí slunce, v některých částech okruhu však stále poprchá a předpovídány jsou další přeháňky. Po deseti minutách je ohlášen restart závodu letmým startem ve 14:35. Pořadí jezdců: Winkelhock, Massa, Alonso, Webber, Coulthard, Kovalainen, Räikkönen, Wurz, Barrichello, Fisichella, Kubica, Schumacher, Sato, Trulli, Heidfeld, Davidson, Hamilton. Hamilton bude startovat z boxů. Mimo závod: Button, Sutil, Rosberg, Speed, Liuzzi.
Většina jezdců pro restart volí přechodné pneumatiky. Winkelhock, který si dnes vyzkouší start z posledního i z prvního místa, vsadil na mokré. Startovní pole se dalo do pohybu za safety-carem a znovu začíná pršet. Na konci zahřívacího kola safety-car trať neopouší a dál vodí vozy F1. Mezi tím Heidfeld zastavuje v boxech kvůli výměně mokrých pneumatik za přechodné. Déšť znovu ustává a nová předpověď: v příštích třiceti minutách sucho.
Hamilton po ztrátě jednoho celého kola dostal svolení k předjetí celého startovního pole i safety-caru, zařazuje se na konec, ale stíhá přezout na suché pneumatiky. Po restartu se okamžitě propadá Winkelhock, v čele Massa, Alonso a vozy Red Bull. Hamilton se na suchých pneumatikách ocitá po smyku mimo trať a znovu ztrácí celé kolo. Piloti Red Bullu spolu bojují o třetí místo, Coulthard zatím Webberovi odolává. Räikkönen zůstává za Kovalainenem.
Fisichella v šikaně Veedol skvěle překonává Barrichella, Webber se na konci cílové rovinky posunuje před Coultharda. Räikkönen zkouší na Kovalainena nejrůznějí manévry, ale zatím neúspěšně a oba začíná brzdit Coulthard. Trať osychá, v 11. kole (tj. téměř hodinu po prvním startu) na suché pneumatiky přezouvají Räikkönen, následně i ostatní.
Ve vedení se na jedno kolo ocitá Coulthard, který jako jeden z posledních přezouvá na suché pneumatiky. Webber ustál smyk po výjezdu z pit-lane, ale jeho zaváhání okamžitě využil Räikkönen. Winkelhock odstavuje monopost v trávě s poruchou motoru.
Po patnáctikolové loterii jezdci krouží v pořadí Massa, Alonso, Räikkönen, Webber, Wurz, Kovalainen, Coulthard, Kubica, Schumacher, Heidfeld, Barrichello, Sato, Trulli, Hamilton. Vedoucí trojice projíždí kolem časomíry v pohých čtyřech sekundách, nejrychlejší kola závodu udávají Räikkönen a Hamilton.
Kovalainen v první zatáčce hladce vybrzdil Wurze. Heidfeld se polovinou vozu dostává vnitřkem vedle Schumachera v poslední zatáčce, ale Schumacher mu nenechává místo a po nárazu končí, Heidfeldův vůz se zdá být v pořádku. Kolize bude po závodě vyšetřována. Hamilton dohnal Fisichellu a po několika marných útocích jej úspěšně předjíždí vnějškem polovinou vozu v trávě.
Räikkönenovi začíná vynechávat motor, jako by se stále častěji nedařilo zařadit, nakonec odstavuje vůz v pit-lane. Massa vede o 8s před Alonsem, oba tankují ve dvou třetinách závodu. Na brzdy v první zatáčce Hamilton předjíždí Barrichella a posunuje se na 10. místo.
Deset kol před cílem začínají na trať znovu padat kapky, Kovalainen přezouvá na přechodné pneumatiky a nechává si zvětšit přitlak na předním křídle. O tři kola později přezouvají současně také Massa a Alonso, pořadí se nemění. V dalším kole se pro přechodné pneumatiky rozhodli i všichni ostatní jezdci.
Alonso je na mokré trati okamžitě za zádí Massova Ferrari a oba svádí ostrý souboj o vítězství. Nakonec se oba i lehce dotkli, Alonso je úspěšnější a pět kol před cílem se ujímá vedení. Poslední dvě kola opět svítí slunce a trať osychá, jezdci už zůstávají na mokrých pneumatikách.
Fernando Alonso přijíždí do cíle jako první a získává třetí letošní vítězství, za ním přijíždí kapitulující Felipe Massa. Třetí místo senzačně odváží Mark Webber, ale v poslední zatáčce musí odrazit útok rovněž překvapivého Alexe Wurze. Hamilton se v předposledním kole bez problémů dostal před Fisichellu, ale osmé místo již Kovalainenovi sebrat nestihl.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.