EVROPA - ZÁVOD: Déšť několikrát zamíchal jezdeckým polem, poslední přeháňku dokonale využil Fernando Alonso. Na vodě se udržel i Felipe Massa a nejvíce mohou slavit Webber a Wurz.
Meteorologové před startem závodu ohlásili pravděpodobný příchod deště v prvních minutách. Celé startovní pole začíná na tvrdých pneumatikách s předpokladem brzkého přezutí na mokré pneumatiky. Winkelhock startuje z boxů.
První kolo začíná dramaticky, na startu se Massa dostal před Alonsa. Na výjezdu z první zatáčky je Kubica před Heidfeldem, ale příliš brzy jej zavřel a oba vozy BMW spolu kolidují a dělají hodiny. Lewis Hamilton využil perfektního startu a zmatků v první zatáčce k posunu na čtvrté místo, ale ve ve třetí zatáčce ztratil rychlost a znovu se propadá, zřejmě s poškozeným pravým předním zavěšením. Rosberg zezadu narazil do Buttona, pro kterého závod skončil, Rosberg má poškozené přední křídlo a po chvíli také odstupuje.
Na konci prvního kola se nad suchým okruhem spouští hustý déšť a většina vozů míří do boxů pro mokré pneumatiky. Do boxů nakonec nezajel Räikkönen a při vjezdu do pit-lane na konci druhého kola již má za zády dvojici Massa-Alonso. Ale pozor, ve svém druhém kole ve Formuli 1 se do vedení kuriozně dostává z posledního místa startující Markus Winkelhock! Na konci cílové rovinky se valí voda, v kačírku za první zatáčkou se pomalu tvoří vrakoviště vozů F1.
Na trať vyjíždí safety-car a závod je po jednom kole zastaven. Hustá přeháňka je pryč a na vyhřátou mokrou trať znovu svítí slunce, v některých částech okruhu však stále poprchá a předpovídány jsou další přeháňky. Po deseti minutách je ohlášen restart závodu letmým startem ve 14:35. Pořadí jezdců: Winkelhock, Massa, Alonso, Webber, Coulthard, Kovalainen, Räikkönen, Wurz, Barrichello, Fisichella, Kubica, Schumacher, Sato, Trulli, Heidfeld, Davidson, Hamilton. Hamilton bude startovat z boxů. Mimo závod: Button, Sutil, Rosberg, Speed, Liuzzi.
Většina jezdců pro restart volí přechodné pneumatiky. Winkelhock, který si dnes vyzkouší start z posledního i z prvního místa, vsadil na mokré. Startovní pole se dalo do pohybu za safety-carem a znovu začíná pršet. Na konci zahřívacího kola safety-car trať neopouší a dál vodí vozy F1. Mezi tím Heidfeld zastavuje v boxech kvůli výměně mokrých pneumatik za přechodné. Déšť znovu ustává a nová předpověď: v příštích třiceti minutách sucho.
Hamilton po ztrátě jednoho celého kola dostal svolení k předjetí celého startovního pole i safety-caru, zařazuje se na konec, ale stíhá přezout na suché pneumatiky. Po restartu se okamžitě propadá Winkelhock, v čele Massa, Alonso a vozy Red Bull. Hamilton se na suchých pneumatikách ocitá po smyku mimo trať a znovu ztrácí celé kolo. Piloti Red Bullu spolu bojují o třetí místo, Coulthard zatím Webberovi odolává. Räikkönen zůstává za Kovalainenem.
Fisichella v šikaně Veedol skvěle překonává Barrichella, Webber se na konci cílové rovinky posunuje před Coultharda. Räikkönen zkouší na Kovalainena nejrůznějí manévry, ale zatím neúspěšně a oba začíná brzdit Coulthard. Trať osychá, v 11. kole (tj. téměř hodinu po prvním startu) na suché pneumatiky přezouvají Räikkönen, následně i ostatní.
Ve vedení se na jedno kolo ocitá Coulthard, který jako jeden z posledních přezouvá na suché pneumatiky. Webber ustál smyk po výjezdu z pit-lane, ale jeho zaváhání okamžitě využil Räikkönen. Winkelhock odstavuje monopost v trávě s poruchou motoru.
Po patnáctikolové loterii jezdci krouží v pořadí Massa, Alonso, Räikkönen, Webber, Wurz, Kovalainen, Coulthard, Kubica, Schumacher, Heidfeld, Barrichello, Sato, Trulli, Hamilton. Vedoucí trojice projíždí kolem časomíry v pohých čtyřech sekundách, nejrychlejší kola závodu udávají Räikkönen a Hamilton.
Kovalainen v první zatáčce hladce vybrzdil Wurze. Heidfeld se polovinou vozu dostává vnitřkem vedle Schumachera v poslední zatáčce, ale Schumacher mu nenechává místo a po nárazu končí, Heidfeldův vůz se zdá být v pořádku. Kolize bude po závodě vyšetřována. Hamilton dohnal Fisichellu a po několika marných útocích jej úspěšně předjíždí vnějškem polovinou vozu v trávě.
Räikkönenovi začíná vynechávat motor, jako by se stále častěji nedařilo zařadit, nakonec odstavuje vůz v pit-lane. Massa vede o 8s před Alonsem, oba tankují ve dvou třetinách závodu. Na brzdy v první zatáčce Hamilton předjíždí Barrichella a posunuje se na 10. místo.
Deset kol před cílem začínají na trať znovu padat kapky, Kovalainen přezouvá na přechodné pneumatiky a nechává si zvětšit přitlak na předním křídle. O tři kola později přezouvají současně také Massa a Alonso, pořadí se nemění. V dalším kole se pro přechodné pneumatiky rozhodli i všichni ostatní jezdci.
Alonso je na mokré trati okamžitě za zádí Massova Ferrari a oba svádí ostrý souboj o vítězství. Nakonec se oba i lehce dotkli, Alonso je úspěšnější a pět kol před cílem se ujímá vedení. Poslední dvě kola opět svítí slunce a trať osychá, jezdci už zůstávají na mokrých pneumatikách.
Fernando Alonso přijíždí do cíle jako první a získává třetí letošní vítězství, za ním přijíždí kapitulující Felipe Massa. Třetí místo senzačně odváží Mark Webber, ale v poslední zatáčce musí odrazit útok rovněž překvapivého Alexe Wurze. Hamilton se v předposledním kole bez problémů dostal před Fisichellu, ale osmé místo již Kovalainenovi sebrat nestihl.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.