VELKÁ BRITÁNIE, ZÁVOD: Kimi Räikkönen díky strategii vybojoval druhé vítězství v řadě pro Ferrari před McLareny a znovu vyrovnává šampionát.
Před ostrým startem dal znamení o zastavení motoru Massa a zahřívací kolo se musí opakovat, Massa bude startovat z pit-lane. Opakovaný start proběhl bez problémů a téměř bez změny pořadí. Räikkönen se v první zatáčce pokusil zavěsit za Hamiltona, ale v těsné blízkosti ztratil přítlak.
Massa už v prvním kole předjel čtyři vozy. Výborně odstartoval Rosberg a v druhém kole se dostal i před týmového kolegu Wurze, ve třetím před Speeda. Před Wurze se ve čtvrtém kole dostává Massa, v pátém před Speeda. Po pěti kolech jezdci krouží v pořadí Hamilton, Räikkönen, Alonso, Kubica, Kovalainen, Fisichella, Heidfeld, Schumacher, Webber, Trulli, Coulthard, Rosberg, Massa, Speed, Wurz, Liuzzi, Barrichello, Button, Davidson, Sutil, Albers, Sato.
Rosberg se v souboji s Coulthardem ocitá po menším nárazu od Skota mimo trať a Massa jej hravě objíždí. Parádní souboj předvádí Coulthard s Massou, nakonec vítězí Ferrari. V čele i po deseti kolech Hamilton, Räikkönen a Alonso s pouze vteřinovými rozestupy, Kubica za Alonsem o 9s, dvojice Kovalainen Fisichella ztrácí dalších 5s.
Räikkönen se dostal zpět do těsného závěsu za Hamiltona a v 15. kole několikrát neúspěšně zkusil útok. V 17. kole tankoval poprvé Hamilton a předčasně se rozjel, tím ztratil několik sekund, než se mechanikům podařilo vyndat tankovací zařízení. O kolo později tankuje Räikkönen a na trať vjíždí těsně před Hamiltonem. Velmi krátkou zastávku měl Alonso, posunul se do vedení a rychle ujíždí.
Rosberg využil zaváhání Speeda při pouštění o kolo rychlejšího Alonsa, ale na výjezdu ze zatáčky Speeda příliš brzy zavřel a po nárazu pro Speeda končí závod. V boxech mezi tím odstupuje Davidson. Hamilton od své první zastávky ztrácí na Räikkönena stále sekundu v každém kole.
Räikkönen dokonale využil větší množství paliva a stejně jako ve Francii dokázal výrazně zrychlit v rozhodujících chvílích, aby se po druhé zastávce vrátil na trať před Alonsem. Ze závodu u mechniků po Schumacherovi odstoupil i Trulli s druhou Toyotou. Massa smazal Kubicův náskok a v posledních deseti kolech může zkusit vybojovat čtvrté místo. Liuzzi odstavil vůz mimo trať tři kola před cílem.
Räikkönen projíždí cílem jako první a získává třetí vítězství v sezóně. Další dvě místa patří McLarenům. Tradiční bramborové umístění pro BMW znovu uhájil Kubica před Massou. Poslední dvě bodovaná místa zůstala Renaultům.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.