FRANCIE - ZÁVOD: Rudé šípy z Maranella odváží z Francie zasloužený double, McLaren byl pomalejší i při strategii tří zastávek v boxech.
Start musel být o chvíli odložen, Adrian Sutil vystoupil z vozu a mechanici odklízejí oranžový Spyker ze startovního roštu. Německý pilot odstartuje z pit-lane s náhradním vozem. V první zatáčce po startu nabral Davidson zezadu Liuzziho, poslal jej do hodin a oba se dotkli ještě jednou.
Räikkönen se na startu posunul před Hamiltona a Ferrari drží první dvě pozice. Alonso odstartoval dobře a ve vracečce Adelaide se jen se štěstím vyhnul kolizi s Trullim a Kovalainenem, kteří se dotkli. Kovalainen musel na konci kola zejet k mechanikům kvůli kontrole zavěšení. Později přijel bez předního křídla i Trulli a ze závodu odstoupil.
Alonso útočí na sedmého Rosberga, po dvou kolech je úspěšný a okamžitě se lepí na Heidfelda. Po deseti kolech je již ustálené pořadí Massa, Räikkönen, Hamilton, Kubica, Fisichella, Heidfeld, Alonso, Rosberg, Button, Barrichello, Schumacher, Webber, Coulthard, Wurz, Sato, Speed, Albers, Sutil, Kovalainen.
První desítka se pomalu roztahuje, pouze Alonso zůstává těsně za Heidfeldem. Po dvaceti kolech tankují v jednom kole oba McLareny. O kolo později tankuje i Massa, Räikkönen přebírá vedení na příší tři kola. Po zastávkách je Räikkönen pouze dvě sekundy za Massou, zato Hamilton na Fina ztrácí už dlouhých osm sekund.
Alonso musel po zastávce v boxech znovu vybojovat sedmou příčku, tentokrát o ni připravil Fisichellu. Znovu se ocitá za zádí Heidfelda. Hrubé chyby se dopustil Albers - rozjel se od mechaniků dříve, než dostal znamení. Po depu se rozstřikl benzín a Albers odstavuje vůz s utrženou hadicí tankovacího zařízení na výjezdu z boxů.
Alonsovi se stále nedaří předjet Heidfelda, v zatáčce Adelaide jej pilot BMW už nekolikrát převezl. V polovině závodu se mu předjetí po chybě Heidfelda konečně podařilo ve středím sektoru. Räikkönen se mezi tím dotáhl na sekundu za Massu. Dvě kola za polovinou závodu podruhé tankuje Hamilton, pravděpodobně jede na tři zastávky v boxech. Po návratu na trať se soubojem s Kubicou vrací na třetí příčku.
O kolo později zastavuje podruhé i Alonso. Navíc mu v dalším nevyšel nájezd do zatáčky Estoril a ztrácí další asi dvě sekundy. U Ferrari tankuje jako první Massa 26 kol před cílem a Räikkönen zvětšuje svůj náskok během následujících tří kol o tři sekundy, na trať se vrací bezpečně jako první!
Heidfeld tankuje 22 kol před cílem a z pit-lane vyjíždí znovu před Alonsovým McLarenem. Třetí Hamilton se přibližuje k oběma Ferrari o sekundu v každém kole. Ke třetí zastávce míří Hamilton a definitivně ztrácí kontakt s vedoucím duem Ferrari. Alonso se snaží posunout na šesté místo, vyhledává příležitosti k útoku na Fisichellu. Ze závodu odstupuje Speed, pomalu dojíždí a odstavuje monopost v kačírku.
Vozy Ferrari projíždí vítězně cílem, letos podruhé vyhrává Kimi Räikkönen. Po půl minutě přijíždí Lewis Hamilton, který znovu výrazně zvětšuje svůj bodový náskok před zkušeným týmovým kolegou a ani po osmi závodech nepoznává jiný výsledek než stupně vítězů. Kubica si udržel svoji startovní čtvrtou pozici, na páté místo se navíc posunul Heidfeld. Alonso přijíždí až sedmý a letos poprvé boduje díky osmému Buttonovi také stáj Honda.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.