FRANCIE - ZÁVOD: Rudé šípy z Maranella odváží z Francie zasloužený double, McLaren byl pomalejší i při strategii tří zastávek v boxech.
Start musel být o chvíli odložen, Adrian Sutil vystoupil z vozu a mechanici odklízejí oranžový Spyker ze startovního roštu. Německý pilot odstartuje z pit-lane s náhradním vozem. V první zatáčce po startu nabral Davidson zezadu Liuzziho, poslal jej do hodin a oba se dotkli ještě jednou.
Räikkönen se na startu posunul před Hamiltona a Ferrari drží první dvě pozice. Alonso odstartoval dobře a ve vracečce Adelaide se jen se štěstím vyhnul kolizi s Trullim a Kovalainenem, kteří se dotkli. Kovalainen musel na konci kola zejet k mechanikům kvůli kontrole zavěšení. Později přijel bez předního křídla i Trulli a ze závodu odstoupil.
Alonso útočí na sedmého Rosberga, po dvou kolech je úspěšný a okamžitě se lepí na Heidfelda. Po deseti kolech je již ustálené pořadí Massa, Räikkönen, Hamilton, Kubica, Fisichella, Heidfeld, Alonso, Rosberg, Button, Barrichello, Schumacher, Webber, Coulthard, Wurz, Sato, Speed, Albers, Sutil, Kovalainen.
První desítka se pomalu roztahuje, pouze Alonso zůstává těsně za Heidfeldem. Po dvaceti kolech tankují v jednom kole oba McLareny. O kolo později tankuje i Massa, Räikkönen přebírá vedení na příší tři kola. Po zastávkách je Räikkönen pouze dvě sekundy za Massou, zato Hamilton na Fina ztrácí už dlouhých osm sekund.
Alonso musel po zastávce v boxech znovu vybojovat sedmou příčku, tentokrát o ni připravil Fisichellu. Znovu se ocitá za zádí Heidfelda. Hrubé chyby se dopustil Albers - rozjel se od mechaniků dříve, než dostal znamení. Po depu se rozstřikl benzín a Albers odstavuje vůz s utrženou hadicí tankovacího zařízení na výjezdu z boxů.
Alonsovi se stále nedaří předjet Heidfelda, v zatáčce Adelaide jej pilot BMW už nekolikrát převezl. V polovině závodu se mu předjetí po chybě Heidfelda konečně podařilo ve středím sektoru. Räikkönen se mezi tím dotáhl na sekundu za Massu. Dvě kola za polovinou závodu podruhé tankuje Hamilton, pravděpodobně jede na tři zastávky v boxech. Po návratu na trať se soubojem s Kubicou vrací na třetí příčku.
O kolo později zastavuje podruhé i Alonso. Navíc mu v dalším nevyšel nájezd do zatáčky Estoril a ztrácí další asi dvě sekundy. U Ferrari tankuje jako první Massa 26 kol před cílem a Räikkönen zvětšuje svůj náskok během následujících tří kol o tři sekundy, na trať se vrací bezpečně jako první!
Heidfeld tankuje 22 kol před cílem a z pit-lane vyjíždí znovu před Alonsovým McLarenem. Třetí Hamilton se přibližuje k oběma Ferrari o sekundu v každém kole. Ke třetí zastávce míří Hamilton a definitivně ztrácí kontakt s vedoucím duem Ferrari. Alonso se snaží posunout na šesté místo, vyhledává příležitosti k útoku na Fisichellu. Ze závodu odstupuje Speed, pomalu dojíždí a odstavuje monopost v kačírku.
Vozy Ferrari projíždí vítězně cílem, letos podruhé vyhrává Kimi Räikkönen. Po půl minutě přijíždí Lewis Hamilton, který znovu výrazně zvětšuje svůj bodový náskok před zkušeným týmovým kolegou a ani po osmi závodech nepoznává jiný výsledek než stupně vítězů. Kubica si udržel svoji startovní čtvrtou pozici, na páté místo se navíc posunul Heidfeld. Alonso přijíždí až sedmý a letos poprvé boduje díky osmému Buttonovi také stáj Honda.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.