FRANCIE - ZÁVOD: Rudé šípy z Maranella odváží z Francie zasloužený double, McLaren byl pomalejší i při strategii tří zastávek v boxech.
Start musel být o chvíli odložen, Adrian Sutil vystoupil z vozu a mechanici odklízejí oranžový Spyker ze startovního roštu. Německý pilot odstartuje z pit-lane s náhradním vozem. V první zatáčce po startu nabral Davidson zezadu Liuzziho, poslal jej do hodin a oba se dotkli ještě jednou.
Räikkönen se na startu posunul před Hamiltona a Ferrari drží první dvě pozice. Alonso odstartoval dobře a ve vracečce Adelaide se jen se štěstím vyhnul kolizi s Trullim a Kovalainenem, kteří se dotkli. Kovalainen musel na konci kola zejet k mechanikům kvůli kontrole zavěšení. Později přijel bez předního křídla i Trulli a ze závodu odstoupil.
Alonso útočí na sedmého Rosberga, po dvou kolech je úspěšný a okamžitě se lepí na Heidfelda. Po deseti kolech je již ustálené pořadí Massa, Räikkönen, Hamilton, Kubica, Fisichella, Heidfeld, Alonso, Rosberg, Button, Barrichello, Schumacher, Webber, Coulthard, Wurz, Sato, Speed, Albers, Sutil, Kovalainen.
První desítka se pomalu roztahuje, pouze Alonso zůstává těsně za Heidfeldem. Po dvaceti kolech tankují v jednom kole oba McLareny. O kolo později tankuje i Massa, Räikkönen přebírá vedení na příší tři kola. Po zastávkách je Räikkönen pouze dvě sekundy za Massou, zato Hamilton na Fina ztrácí už dlouhých osm sekund.
Alonso musel po zastávce v boxech znovu vybojovat sedmou příčku, tentokrát o ni připravil Fisichellu. Znovu se ocitá za zádí Heidfelda. Hrubé chyby se dopustil Albers - rozjel se od mechaniků dříve, než dostal znamení. Po depu se rozstřikl benzín a Albers odstavuje vůz s utrženou hadicí tankovacího zařízení na výjezdu z boxů.
Alonsovi se stále nedaří předjet Heidfelda, v zatáčce Adelaide jej pilot BMW už nekolikrát převezl. V polovině závodu se mu předjetí po chybě Heidfelda konečně podařilo ve středím sektoru. Räikkönen se mezi tím dotáhl na sekundu za Massu. Dvě kola za polovinou závodu podruhé tankuje Hamilton, pravděpodobně jede na tři zastávky v boxech. Po návratu na trať se soubojem s Kubicou vrací na třetí příčku.
O kolo později zastavuje podruhé i Alonso. Navíc mu v dalším nevyšel nájezd do zatáčky Estoril a ztrácí další asi dvě sekundy. U Ferrari tankuje jako první Massa 26 kol před cílem a Räikkönen zvětšuje svůj náskok během následujících tří kol o tři sekundy, na trať se vrací bezpečně jako první!
Heidfeld tankuje 22 kol před cílem a z pit-lane vyjíždí znovu před Alonsovým McLarenem. Třetí Hamilton se přibližuje k oběma Ferrari o sekundu v každém kole. Ke třetí zastávce míří Hamilton a definitivně ztrácí kontakt s vedoucím duem Ferrari. Alonso se snaží posunout na šesté místo, vyhledává příležitosti k útoku na Fisichellu. Ze závodu odstupuje Speed, pomalu dojíždí a odstavuje monopost v kačírku.
Vozy Ferrari projíždí vítězně cílem, letos podruhé vyhrává Kimi Räikkönen. Po půl minutě přijíždí Lewis Hamilton, který znovu výrazně zvětšuje svůj bodový náskok před zkušeným týmovým kolegou a ani po osmi závodech nepoznává jiný výsledek než stupně vítězů. Kubica si udržel svoji startovní čtvrtou pozici, na páté místo se navíc posunul Heidfeld. Alonso přijíždí až sedmý a letos poprvé boduje díky osmému Buttonovi také stáj Honda.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?