USA, ZÁVOD: Lewis Hamilton byl perfektní, nejrychlejší, bezchybný. Fernando Alonso se pomalu stává školákem, ale získává důležitých osm bodů. Ferrari se do Evropy vrací poraženo, zůstalo v druhé řadě.
Dnes se nikdo nerozhodl startovat z pit-lane, nikdo nebyl penalizován, startovní rošt je výsledkem kvalifikace. Po startu se odehrává dramatický souboj mezi piloty McLarenu, Hamilton nakonec první místo uhájil. Vůbec se start nepodařil Räikkönenovi a také Vettelovi. Naopak Rosberg se posunul o čtyři místa vpřed, Sutil z poslední řady dokonce o šest.
Po nehodě končí závod pro Schumachera, Barrichello si musí nechat srovnat geometrii a také závod vzdává. V garáži končí i Coulthard. Vše způsobil Ralf Schumacher nezvládnutou první zatáčkou. V předposlední zatáčce prvního kola udělal hodiny po vlastní chybě Fisichella.
Dopředu postupuje Wurz, po pěti kolech již útočí na jedenáctého Liuzziho, ten ale nedělá chybu, na rozdíl od Wurze. Mezi tím se Fisichella pracně probojovává před Buttona na 16. příčku a dýchá Wurzovi na záda. Po deseti kolech máme pořadí Hamilton, Alonso, Massa, Heidfeld, Kovalainen, Räikkönen, Trulli, Webber, Rosberg, Vettel, Liuzzi, Wurz, Sutil, Sato, Fisichella, Speed, Button, Davidson, Albers.
Takuma Sato dělá hodiny a z kačírku se nevyhrabe, odstupuje ze závodu. Tím pravděpodobně uniká trestu za předjíždění Speeda pod žlutou vlajkou. Vettel se snaží napravit nevydařený start, ale nedaří se mu vymyslet útok na Rosbergův Williams. První pětka se pomalu roztrhává po několika sekundách, Hamilton vede před Alonsem po patnácti kolech o 3,2s. Šestého Räikkönena brzdí Kovalainen.
O zajímavost se postaral traťový komisař na cílové rovince pod hlavní tribunou, na trať upustil modrou vlajku pod Kovalainenova a Räikkönenova kola. Heidfeld nezvládl první zatáčku a po návratu na trať se vklínil mezi Kovalainena a Räikkönena. V 21. kole tankují Hamilton, Massa a Heidfeld. O kolo později zajíždí k mechanikům i Alonso a na trať se vrací těsně za Trullim, který je na konci cílové rovinky snadnou kořistí.
Fisichella se v technické části tlačí před Wurze, po prvním doteku předních kol je úspěšný a začíná studovat Liuzziho. Button v první zatáčce úspěšně vybrzdil domácího Speeda a je znovu těsně za Wurzem. Kovalainen se na pár kol ocitá poprvé v kariéře na vedoucí pozici, než i on míří ke své první zastávce.
Räikkönen si dokonale načasoval předjížděcí manévr, dostává se před Heidfelda i před z boxů vyjíždějícího Kovalainena. Další parádní předjetí si připravil Fisichella na Liuzziho. Alonso rychle stahuje Hamiltona, po pěti kolech od zastávky ztrácí pouhou sekundu.
Alonso byl úspěšnější v předjíždění kolony o kolo pomalejších jezdců a dostává se těsně za Hamiltona, ten však v tvrdém souboji na konci cílové rovinky nepodlehl. Rosberg se zdržel o pět sekund déle v boxech, mechanikům se nedařilo vyndat tankovací zařízení. Räikkönen rychle stahuje Massu, o více než půl sekundy na kolo.
Hamiltonovi se znovu daří zvětšovat náskok ke třem sekundám, Alonso dělá malé, ale časté jezdecké chyby. Před druhými zastávkami jezdci krouží v pořadí Hamilton, Alonso, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Kovalainen, Trulli, Webber, Vettel, Rosberg, Fisichella, Sutil, Davidson, Wurz, Button, Speed, Liuzzi, Albers.
K druhé zastávce zajíždí u McLarenu dříve Alonso. Hamilton o kolo později, závodí i v pit-lane, na poslední chvíli brzdí a na výjezdu se vrací znovu dvě sekundy před Alonsem! Ani u Ferrari se pořadí při zastávkách nezměnilo, ale Räikkönen je již pouhé dvě sekundy za Massou. Heidfeld zpomaluje, zřejmě kvůli problému s dodávkou paliva do motoru, odstavuje monopost BMW ve středním sektoru. Na trať se vrátil Barrichello se ztrátou mnoha kol.
Räikkönen se dotáhl na méně než sekundu za Massu a hledá prostor k útoku. Wurz dělá další chybu v první zatáčce, stále za Liuzzzim. Webber se po své druhé zastávce propadl za Trulliho, ale měl by na předjetí, Trulli je zatím nekompromisní. Webber to zkouší na sjezdu z oválu, ale po dlouhé době znovu předvedl svůj neodhad známý z F3000 a ocitl se mimo trať nejprve na vtnitřku a poté na vnějšku daleko v trávě. Na trať se vrátil zkratkou, ale Trulliho před sebe musel pustit, aby předešel penalizaci.
Räikkönen se zavěsil pouhé čtyři desetiny za Massu, ale prostor k předjíždění stále nenalézá. Čtyři kola před cílem zastavuje za klopenou zatáčkou Rosberg s hořícím motorem. O kolo později zastavuje v boxech Liuzzi s naprosto zničenými zadními pneumatikami.
Lewis Hamilton projíždí cílem dvě sekundy před Alonsem a oprávněně se raduje! Massa uhájil bronz před dotěrným Räikkönenem. McLaren odváží další velké vítězství nad Ferrari. Vítězem zbytku světa je půl minuty za Räikkönenem Kovalainen. Za dvojicí Trulli-Webber přijíždí osmý Vettel, který se stává historicky nejmladším pilotem na bodech!
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.