MONAKO - ZÁVOD: Fernando Alonso a Lewis Hamilton projeli cílem tak, jak odstartovali. Daleko za nimi přijíždí Felipe Massa s Ferrari, Kimi Räikkönen je až osmý.
Před startem vysvitlo slunce a zdá se, že závod by mohl být suchý. Start se obešel bez kolizí a McLareny si od prvních zatáček začaly budovat náskok před Massou, ten ujíždí Fisichellovi. Räikkönen se na startu posunul vpřed o čtyři místa, Heidfeld předjel Rosberga.
Na začátku druhého kola Liuzzi nezvládl levou zatáčku ke kasinu a skončil nárazem do obrubníku. Hamilton ztrácí kontakt s Alonsem. Rosberg se drží těsně za Heidfeldem, Räikkönen hledá prostor pro předjetí Buttona.
V 19. kole v boxech odstupuje ze závodu Mark Webber, pravděpodobně kvůli hydraulice. Alonso a Hamilton začínají předjíždět opozdilce, počínaje Ralfem Schumacherem, který na rozdíl od před ním jedoucích pouští téměř jako jediný obětavě korektně.
Po dvacátém kole zahajuje Fisichella první zastávky v boxech. Alonso, který pro začátek závodu vsadil na měkké pneumatiky, přestal ujíždět Hamiltonovi, ten se na tvrdých pneumatikách znovu přibližuje. Alonso a Massa v 26. kole tankují, zůstávají před Heidfeldem.
Hamilton zajíždí nejrychlejší kolo, ale na první místo to nestačí, po své první zastávce tři kola po Alonsovi zůstává za svým týmovým kolegou. Anthony Davidson dostává trest v podobně průjezdu pit-lane za ignorování modrých vlajek.
V 48. kole poprvé a naposled tankuje Kimi Räikkönen. Krátce na to znovu tankují McLareny, pořadí se nemění. Ani Massa stříbrné šípy neohrožuje, ztrácí už přes půl minuty. Mantinel u kasina si stejně jako Liuzzi vyzkoušel i Adrian Sutil, s rozraženou zadní pneumatikou nemůže pokračovat.
Hamilton velmi rychle dohnal Alonsa, krouží v jeho těsném závěsu. Räikkönen je již na bodovaném osmém místě, tlačí před sebou Wurze pomalejší o sekundu na kolo. Hamilton dělal několik drobných chyb a zvolnil, ztráta na Alonsa znovu roste.
Alonso s Hamiltonem projíždějí vítězně cílem, odvedli slíbenou práci - rychle, zodpovědně, bez rizika. Ferrari dnes neuspělo: Massa je "až" třetí, Räikkönen přiváží pouhý jeden bod za osmé místo. Skvěle nakonec zabojoval Wurz, dva body se budou Williamsu hodit. Fisichella si pohlídal čtvrtou příčku. A kdo je mužem závodu? Nejvíce rozhodně překvapil Scott Speed, posunul se z 18. na 9. místo a po celý závod postupoval stejně jako Räikkönen!
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.