MONAKO - ZÁVOD: Fernando Alonso a Lewis Hamilton projeli cílem tak, jak odstartovali. Daleko za nimi přijíždí Felipe Massa s Ferrari, Kimi Räikkönen je až osmý.
Před startem vysvitlo slunce a zdá se, že závod by mohl být suchý. Start se obešel bez kolizí a McLareny si od prvních zatáček začaly budovat náskok před Massou, ten ujíždí Fisichellovi. Räikkönen se na startu posunul vpřed o čtyři místa, Heidfeld předjel Rosberga.
Na začátku druhého kola Liuzzi nezvládl levou zatáčku ke kasinu a skončil nárazem do obrubníku. Hamilton ztrácí kontakt s Alonsem. Rosberg se drží těsně za Heidfeldem, Räikkönen hledá prostor pro předjetí Buttona.
V 19. kole v boxech odstupuje ze závodu Mark Webber, pravděpodobně kvůli hydraulice. Alonso a Hamilton začínají předjíždět opozdilce, počínaje Ralfem Schumacherem, který na rozdíl od před ním jedoucích pouští téměř jako jediný obětavě korektně.
Po dvacátém kole zahajuje Fisichella první zastávky v boxech. Alonso, který pro začátek závodu vsadil na měkké pneumatiky, přestal ujíždět Hamiltonovi, ten se na tvrdých pneumatikách znovu přibližuje. Alonso a Massa v 26. kole tankují, zůstávají před Heidfeldem.
Hamilton zajíždí nejrychlejší kolo, ale na první místo to nestačí, po své první zastávce tři kola po Alonsovi zůstává za svým týmovým kolegou. Anthony Davidson dostává trest v podobně průjezdu pit-lane za ignorování modrých vlajek.
V 48. kole poprvé a naposled tankuje Kimi Räikkönen. Krátce na to znovu tankují McLareny, pořadí se nemění. Ani Massa stříbrné šípy neohrožuje, ztrácí už přes půl minuty. Mantinel u kasina si stejně jako Liuzzi vyzkoušel i Adrian Sutil, s rozraženou zadní pneumatikou nemůže pokračovat.
Hamilton velmi rychle dohnal Alonsa, krouží v jeho těsném závěsu. Räikkönen je již na bodovaném osmém místě, tlačí před sebou Wurze pomalejší o sekundu na kolo. Hamilton dělal několik drobných chyb a zvolnil, ztráta na Alonsa znovu roste.
Alonso s Hamiltonem projíždějí vítězně cílem, odvedli slíbenou práci - rychle, zodpovědně, bez rizika. Ferrari dnes neuspělo: Massa je "až" třetí, Räikkönen přiváží pouhý jeden bod za osmé místo. Skvěle nakonec zabojoval Wurz, dva body se budou Williamsu hodit. Fisichella si pohlídal čtvrtou příčku. A kdo je mužem závodu? Nejvíce rozhodně překvapil Scott Speed, posunul se z 18. na 9. místo a po celý závod postupoval stejně jako Räikkönen!
Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari na sezónu 2025 po ukončení dvanáctileté kariéry u Mercedesu. Mezitím tým Mercedes získal mladého Andrea Kimiho Antonelliho a představil novou spolupráci s Adidas.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.