ŠPANĚLSKO - ZÁVOD: Felipe Massa v první zatáčce nepustil první místo a pak už neměl problém udržet si je do cíle. Lewis Hamilton porazil domácího Fernanda Alonso a stává se nezpochybnitelným kandidátem na mistra světa ve své první sezóně.
Start závodu se tentokrát neobešel bez problémů. Trullimu zhasl motor a pro opakovaný start se musel postavit na výjezd z pit-lane. Sedmá příčka zůstává volná.
McLareny opět odstartovaly lépe než Ferrari, ale Massa nenechal předjíždějícímu Alonsovi žádné místo a donutil jej vyjet do písku. Španěl se propadl za Räikkönena na čtvrtou příčku. Na konci prvního kola musel Schumacher nečekaně zabrzdit a Wurz se jeho zádi nevyhnul. Oba končí, ale Schumacher po několika kolech znovu vyjíždí na trať.
Do druhého kola jezdcí vjeli v pořadí Massa, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Kubica, Heidfeld, Coulthard, Kavalainen, Rosberg, Barrichello, Button, Fisichella, Sato, Speed, Liuzzi, Webber, Davidson, Sutil, Trulli, Albers. Alonso neúspěšně zaútočil na Räikkönena a vedoucí čtyřka se pomalu začíná roztahovat.
Trulli jede pomalu, po opakovaném startu není s jeho vozem vše v pořádku. Zřejmě s nefunkční převodovkou zastavuje v boxech Webber. Fisichella po deseti kolech začíná tlačit na Buttona. Pro Toyotu závod definitivně konči odstoupením Trulliho. V boxech překvapivě končí i Räikkönen, pravděpodobně s prasklým zavěšením.
Dalším mimo hru je Scott Speed po explozi levé zadní pneumatiky Bridgestone na konci cílové rovinky. Massa se stříbrným soupeřům vzdaluje mílovými kroky, mezi McLareny se udržuje konstantní rozestup 4s. Na čtvrtém a pátém místě dál krouží vyrovnaná dvojice pilotů BMW.
Pro nové pneumatiky a k dotankování jako první přijeli v 18. kole Barrichello, Massa a Alonso. Záď Massova Ferrari zahalily při odjezdu od mechaniků děsivé plameny, ale asi je vše v pořádku. Liuzzi výrazně zpomalil a zajíždí do boxů, v příjezdové cestě se mu se štěstím vyhýbá Coulthard.
Čtyři kola po Alonsovi tankuje i Hamilton. Button se při výjezdu z boxů ocitl vedle týmového kolegy Barrichella a po vzájemné kolizi přišel o přední přítlačné křídlo. Dva se perou a Fisichella se směje, neboť při první zastávce se mu před Hondy nepodařilo proniknout.
Heidfeld vystartoval od mechaniků předčasně a mechanici Toyoty museli v pit-lane pochytat nářadí kolegů od BMW. Heidfeld s nedotaženým pravým předním kolem pomalu odkroužil jedno kolo a musel do boxů znovu. Dopředu se tlačí Renaulty - Fisichella se pokouší dostat před Barrichella, Kovalainen útočí na Coultharda.
Massa znovu ujíždí Hamiltonovi, ale ještě rychleji za ním ztrácí Alonso, ke kterému se pomalu přibližuje Kubica s BMW. Fisichella dál visí za Barrichellem a zezadu na bojující dvojici začína dotírat Sato s vozem Super Aguri. Albers za trest projíždí pit-lane.
V polovině závodu máme pořadí Massa, Hamilton, Alonso, Kubica, Coulthard, Rosberg, Kovalainen, Barrichello, Fisichella, Sato, Davidson, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Button, Albers. Fisichellovi se stále nedaří dostat na Barrichellovo bodované 8. místo.
Po čtyřiceti kolech zastavují podruhé a znovu spolu Barrichello a Massa. McLareny krouží dál. Dvacet kol před koncem závodu odstupuje Schumacher. Devatenáct kol před cílem podruhé tankuje Hamilton a vrací se daleko za Massu, na dvě kola i za Alonsa, který tentokrát zastavuje později.
Závod nakonec vzdává i Heidfeld. Hamilton udělal několik menších chyb a zablokoval si levou přední pneumatiku, Alonso se rychle přibližuje, ale zatím ztrácí pořád přes 14s. Celé pole se roztáhlo a v poslední třetině závodu se neodehrává nic napínavého. Sedm kol před koncem ještě tankuje Fisichella. Rosberg se v posledních kolech výbornou stíhací jízdou rychle přibližuje Coulthardovi, ale cílem projíždí 100m za zkušeným Skotem.
Massa vybojoval druhé vítězství v řadě. Hamilton si dalším druhým místem podržel vedení v šampionátu, tentokrát už ovšem první místo nesdílí s nikým dalším! BMW opět získává bramborovou medaili, tentokrát díky Kubicovi. Honda si moc nepolepšila, stejně jako Renault.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.