ŠPANĚLSKO - ZÁVOD: Felipe Massa v první zatáčce nepustil první místo a pak už neměl problém udržet si je do cíle. Lewis Hamilton porazil domácího Fernanda Alonso a stává se nezpochybnitelným kandidátem na mistra světa ve své první sezóně.
Start závodu se tentokrát neobešel bez problémů. Trullimu zhasl motor a pro opakovaný start se musel postavit na výjezd z pit-lane. Sedmá příčka zůstává volná.
McLareny opět odstartovaly lépe než Ferrari, ale Massa nenechal předjíždějícímu Alonsovi žádné místo a donutil jej vyjet do písku. Španěl se propadl za Räikkönena na čtvrtou příčku. Na konci prvního kola musel Schumacher nečekaně zabrzdit a Wurz se jeho zádi nevyhnul. Oba končí, ale Schumacher po několika kolech znovu vyjíždí na trať.
Do druhého kola jezdcí vjeli v pořadí Massa, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Kubica, Heidfeld, Coulthard, Kavalainen, Rosberg, Barrichello, Button, Fisichella, Sato, Speed, Liuzzi, Webber, Davidson, Sutil, Trulli, Albers. Alonso neúspěšně zaútočil na Räikkönena a vedoucí čtyřka se pomalu začíná roztahovat.
Trulli jede pomalu, po opakovaném startu není s jeho vozem vše v pořádku. Zřejmě s nefunkční převodovkou zastavuje v boxech Webber. Fisichella po deseti kolech začíná tlačit na Buttona. Pro Toyotu závod definitivně konči odstoupením Trulliho. V boxech překvapivě končí i Räikkönen, pravděpodobně s prasklým zavěšením.
Dalším mimo hru je Scott Speed po explozi levé zadní pneumatiky Bridgestone na konci cílové rovinky. Massa se stříbrným soupeřům vzdaluje mílovými kroky, mezi McLareny se udržuje konstantní rozestup 4s. Na čtvrtém a pátém místě dál krouží vyrovnaná dvojice pilotů BMW.
Pro nové pneumatiky a k dotankování jako první přijeli v 18. kole Barrichello, Massa a Alonso. Záď Massova Ferrari zahalily při odjezdu od mechaniků děsivé plameny, ale asi je vše v pořádku. Liuzzi výrazně zpomalil a zajíždí do boxů, v příjezdové cestě se mu se štěstím vyhýbá Coulthard.
Čtyři kola po Alonsovi tankuje i Hamilton. Button se při výjezdu z boxů ocitl vedle týmového kolegy Barrichella a po vzájemné kolizi přišel o přední přítlačné křídlo. Dva se perou a Fisichella se směje, neboť při první zastávce se mu před Hondy nepodařilo proniknout.
Heidfeld vystartoval od mechaniků předčasně a mechanici Toyoty museli v pit-lane pochytat nářadí kolegů od BMW. Heidfeld s nedotaženým pravým předním kolem pomalu odkroužil jedno kolo a musel do boxů znovu. Dopředu se tlačí Renaulty - Fisichella se pokouší dostat před Barrichella, Kovalainen útočí na Coultharda.
Massa znovu ujíždí Hamiltonovi, ale ještě rychleji za ním ztrácí Alonso, ke kterému se pomalu přibližuje Kubica s BMW. Fisichella dál visí za Barrichellem a zezadu na bojující dvojici začína dotírat Sato s vozem Super Aguri. Albers za trest projíždí pit-lane.
V polovině závodu máme pořadí Massa, Hamilton, Alonso, Kubica, Coulthard, Rosberg, Kovalainen, Barrichello, Fisichella, Sato, Davidson, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Button, Albers. Fisichellovi se stále nedaří dostat na Barrichellovo bodované 8. místo.
Po čtyřiceti kolech zastavují podruhé a znovu spolu Barrichello a Massa. McLareny krouží dál. Dvacet kol před koncem závodu odstupuje Schumacher. Devatenáct kol před cílem podruhé tankuje Hamilton a vrací se daleko za Massu, na dvě kola i za Alonsa, který tentokrát zastavuje později.
Závod nakonec vzdává i Heidfeld. Hamilton udělal několik menších chyb a zablokoval si levou přední pneumatiku, Alonso se rychle přibližuje, ale zatím ztrácí pořád přes 14s. Celé pole se roztáhlo a v poslední třetině závodu se neodehrává nic napínavého. Sedm kol před koncem ještě tankuje Fisichella. Rosberg se v posledních kolech výbornou stíhací jízdou rychle přibližuje Coulthardovi, ale cílem projíždí 100m za zkušeným Skotem.
Massa vybojoval druhé vítězství v řadě. Hamilton si dalším druhým místem podržel vedení v šampionátu, tentokrát už ovšem první místo nesdílí s nikým dalším! BMW opět získává bramborovou medaili, tentokrát díky Kubicovi. Honda si moc nepolepšila, stejně jako Renault.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.