BAHRAJN, ZÁVOD - Felipe Massa vítězí, na stupních vítězů oba piloti Ferrari. Fernando Alonso tentokrát ve stínu Lewise Hamiltona.
Massa si udržel vedoucí pozici, Räikkönen se v prvních třech zatáčkách odvážně, ale neúspěšně Alonsem. Zezadu dobře vystartoval Barrichello, naopak Buttonova Honda skončila po kolizi s Coulthardem v páté zatáčce. Náhodou na stejném místě kolidovali Sutil se Speedem, pro Speeda a Buttona závod skončil.
Po třech kolech trať opustil safety-car a Hamilton okamžitě postrašil Massu. Räikkönen za vedoucí trojicí zaváhal. Fisichella si najel vedle Kubici, ale mimo čistou stopu musel dříve brzdit. Hamilton tlačí na Massu, zatímco Räikkönen se objevuje v zrcátkách Alonsovi.
Desátý Trulli odolává útokům dvou Williamsů s Wurzem a Rosbergem. Wurz přitvrzuje, tlačí Trulliho v nájezdech mimo ideální stopu, ale nedaří se mu jej předjet a Rosberg musí v úhybném manévru mimo trať. Dostává se před něj Coulthard, který po startu z poslední řady rychle postupuje.
Při útocích na zaprášené trati chybuje i Räikkönen, ale pokaždé se rychle znovu dotahuje za Alonsa. Vedoucí dvojice se Alonsovi s Räikkönenem pomalu vzdaluje, pátý Heidfeld si udržuje dvousekundový odstup za čtvrtým Ferrari.
Coulthard se dostává i před Wurze, Kovalainen se po menší jezdecké chybě propadá za Trulliho. Po patnácti kolech se ustaluje pořadí Massa, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Fisichella, Webber, Trulli, Kovalainen, Coulthard, Wurz, Rosberg, Davidson, Sato, Schumacher, Barrichello, Albers, Liuzzi, Sutil.
Coulthard s Wurzem otevírají zastávky v boxech, pořadí si nevyměnili. Rosberg se vnějškem dostává vedle Kovalainena, jehož pneumatiky ztrácí přilnavost a oba si to rozdávají mimo trať, rychleji se vrací Rosberg. Fisichella se učebnicovým manévrem po dvou zatáčkách hravě dostává před Barrichella.
Do boxů míří v 16. kole Hamilton, v dalším kole Massa a následně Alonso. Massa zůstává před Hamiltonem. Jako poslední zastavuje Räikkönen a strategie se vyplácí, je na třetím místě před Alonsem. Coulthard nekompromisně vybrzdil i Trulliho. Räikkönenovi se podařilo utrhnout Alonsovi, kterého začíná obtěžovat Heidfeld.
Trulli se při zastávkách vrátil před Willimsy, Rosberg se posunul před Wurze. Coulthard je již 9. těsně za Webberem, a okamžitě jej předjíždí a v razantním postupu vpřed pokračuje útokem na Fisichellu, po dvou kolech je úspěšný. Mezi tím Heidfeld po několika pokusech předjíždí Alonsa.
Hořící motor Honda ukončuje závod Satovi. Trulli předjíždí Fisichellu, kterého okamžitě zkouší Rosberg. Massa si vypracoval bezpečný desetisekundový náskok před Hamiltonem, za kterým již krouží Räikkönen. Coulthardovu spanilou jízdu ukončuje po druhé zastávce plamen nad výfukem jeho Red Bullu.
McLareny jedou k druhým zastávkám až po obou Ferrari, Hamilton měl více paliva než Alonso. Alonso se na trať vrací pátý za Heidfeldem, Hamilton zůstává těsně před Räikkönenem, který jej může předjet už jedině na trati, ale je spíše pomalejší. Na končící životnost motoru Honda doplatil i Davidson, žádný z vozů Super Aguri tak nedojede do cíle. Fisichella se snaží předjet sedmého Trulliho, ale Renault se bude muset spokojit s jediným bodem.
Ferrari získává druhé vítězství v letošní sezóně, Massa svoje třetí. První tři jezdci projeli cílem ve stejném pořadí, v jakém do závodu odstartovali. Alonsa o jeden bod připravil Heidfeld, který i ve třetím letošním závodě přijel čtvrtý. Renault nebojuje o vítěství, ale o body. Pro současnou Hondu jsou body nedosažitelné. Hamilton definitivně ukázal, že není nováčkem, ale zkušeným profesionálem, který na celé čáře porazil dvojnásobného šampiona. Divák viděl napínavý závod plný atraktivních a čistých soubojů bez zbytečných nehod.
foto: Scuderia FerrariToto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.