MALAJSIE - ZÁVOD: Fernando Alonso se v první zatáčce dostal na první místo, které mu do konce závodu neměl kdo sebrat. Massa si závod pokazil chybami, Räikkönen na stříbrné vozy nestačil.
McLareny odstartovaly lépe než Ferrari, Alonso s Hamiltonem se posunuli na vedoucí pozice a Alonso začíná ujíždět. Pomohly si Renaulty a také BMW. Massa v neúspěšné snaze o předjetí Hamiltona několikrát donutil zpomalit Räikkönena. Krátce po startu končí v kačírku Sutil.
Po strkanici v prvním kole musí pro nové přítlačné křídlo Liuzzi. Alonso ujíždí o sekundu v každém kole, Hamilton brzdí obě Ferrari. Na konci prvního kola je pořadí: Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Rosberg, Fisichella, Trulli, Kovalainen, Webber, Coulthard, Schumacher, Speed, Davidson, Button, Wurz, Barrichello, Sato, Albers, Liuzzi.
Massa se první tři kola snaží útočit na Hamiltona. Všechny pokusy jsou efektní, ale plné chyb a bezvýsledné. Hamilton zachoval klidnou hlavu a zkušenějšího Massu nakonec přiměl probrzdit zatáčku až do trávy, Massa se propadá za Heidfelda. Pěkný souboj o šesté místo svádí Rosberg s Kubicou.
Alonso vede po deseti kolech o 10s před Hamiltonem. Kubica se zdržel při neplánované zastávce v boxech. Wurz se odvážně vnějškem protáhl kolem Coulthardova Red Bullu. V 18. kole jede do boxů Massa, o kolo později Alonso a Räikkönen, následují další. Hamilton vydržel na trati o tři kola déle než Alonso.
Závod vede Heidfeld, zatímco Kubica se musí prodírat z konce startovního pole po svém zdržení v úvodu závodu. Heidfeld jede do boxů až v 23. kole a na trať se vrací bezpečně před Massou. Velmi agresivní jízdu a vydařené předjížděcí manévry předvádí Schumacher. McLaren se vrací na vedoucí pozice, Räikkönena brzdí před svojí pozdní zastávkou Fisichella. Vůbec nejdéle vydržel na trati Coulthard.
V polovině závodu jede Kubica k mechanikům pro nové přední přítlačné křídlo. Hamilton od zastávek v boxech, kde si nechal přenastavit přítlak, rychle ujíždí Räikkönenovi a dohání Alonsa, zhruba o 0,5s na kolo.
Ke druhé zastávce jede jako první Hamilton, v dalším kole Alonso a Massa, v následujícím kole i Räikkönen a teprve po silné čtyřce se tankuje u dalších stájí. Heidfeld znovu zůstává před Massou. Z výborného sedmého místa odstupuje Rosberg, z jeho Williamsu stoupá dým z motoru Toyota.
Dlouhý souboj o deváté místo svádí Webber s Wurzem. Kubica nezvládl dvojitou rychlou zatáčku ve druhém sektoru a po hodinách se vyhrabává ze štěrku, pokračuje v závodě. V sérii chyb a přeskočených obrubníků pokračuje Kovalainen. Hamilton začíná ztrácet, Räikkönen se přibližuje o 0,5s na kolo, sedm kol před koncem ztrácí méně než 4s. V posledním kole se Räikkönen dostává těsně za Hamiltona, ale na útok je pozdě.
Alonso projíždí cílem první a neskrývá radost. Po dvaceti sekundách přijíždí Hamilton, v jeho zákrytu Räikkönen. Heidfeld pro BMW bez problémů uhájil čtvrtou příčku před zmatkujícím Massou. Oba Renaulty se nakonec na body vešly, mezi ně se vklínil Trulli.
foto: McLaren MercedesToto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.