MALAJSIE - ZÁVOD: Fernando Alonso se v první zatáčce dostal na první místo, které mu do konce závodu neměl kdo sebrat. Massa si závod pokazil chybami, Räikkönen na stříbrné vozy nestačil.
McLareny odstartovaly lépe než Ferrari, Alonso s Hamiltonem se posunuli na vedoucí pozice a Alonso začíná ujíždět. Pomohly si Renaulty a také BMW. Massa v neúspěšné snaze o předjetí Hamiltona několikrát donutil zpomalit Räikkönena. Krátce po startu končí v kačírku Sutil.
Po strkanici v prvním kole musí pro nové přítlačné křídlo Liuzzi. Alonso ujíždí o sekundu v každém kole, Hamilton brzdí obě Ferrari. Na konci prvního kola je pořadí: Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Rosberg, Fisichella, Trulli, Kovalainen, Webber, Coulthard, Schumacher, Speed, Davidson, Button, Wurz, Barrichello, Sato, Albers, Liuzzi.
Massa se první tři kola snaží útočit na Hamiltona. Všechny pokusy jsou efektní, ale plné chyb a bezvýsledné. Hamilton zachoval klidnou hlavu a zkušenějšího Massu nakonec přiměl probrzdit zatáčku až do trávy, Massa se propadá za Heidfelda. Pěkný souboj o šesté místo svádí Rosberg s Kubicou.
Alonso vede po deseti kolech o 10s před Hamiltonem. Kubica se zdržel při neplánované zastávce v boxech. Wurz se odvážně vnějškem protáhl kolem Coulthardova Red Bullu. V 18. kole jede do boxů Massa, o kolo později Alonso a Räikkönen, následují další. Hamilton vydržel na trati o tři kola déle než Alonso.
Závod vede Heidfeld, zatímco Kubica se musí prodírat z konce startovního pole po svém zdržení v úvodu závodu. Heidfeld jede do boxů až v 23. kole a na trať se vrací bezpečně před Massou. Velmi agresivní jízdu a vydařené předjížděcí manévry předvádí Schumacher. McLaren se vrací na vedoucí pozice, Räikkönena brzdí před svojí pozdní zastávkou Fisichella. Vůbec nejdéle vydržel na trati Coulthard.
V polovině závodu jede Kubica k mechanikům pro nové přední přítlačné křídlo. Hamilton od zastávek v boxech, kde si nechal přenastavit přítlak, rychle ujíždí Räikkönenovi a dohání Alonsa, zhruba o 0,5s na kolo.
Ke druhé zastávce jede jako první Hamilton, v dalším kole Alonso a Massa, v následujícím kole i Räikkönen a teprve po silné čtyřce se tankuje u dalších stájí. Heidfeld znovu zůstává před Massou. Z výborného sedmého místa odstupuje Rosberg, z jeho Williamsu stoupá dým z motoru Toyota.
Dlouhý souboj o deváté místo svádí Webber s Wurzem. Kubica nezvládl dvojitou rychlou zatáčku ve druhém sektoru a po hodinách se vyhrabává ze štěrku, pokračuje v závodě. V sérii chyb a přeskočených obrubníků pokračuje Kovalainen. Hamilton začíná ztrácet, Räikkönen se přibližuje o 0,5s na kolo, sedm kol před koncem ztrácí méně než 4s. V posledním kole se Räikkönen dostává těsně za Hamiltona, ale na útok je pozdě.
Alonso projíždí cílem první a neskrývá radost. Po dvaceti sekundách přijíždí Hamilton, v jeho zákrytu Räikkönen. Heidfeld pro BMW bez problémů uhájil čtvrtou příčku před zmatkujícím Massou. Oba Renaulty se nakonec na body vešly, mezi ně se vklínil Trulli.
foto: McLaren MercedesPenalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.