MALAJSIE - ZÁVOD: Fernando Alonso se v první zatáčce dostal na první místo, které mu do konce závodu neměl kdo sebrat. Massa si závod pokazil chybami, Räikkönen na stříbrné vozy nestačil.
McLareny odstartovaly lépe než Ferrari, Alonso s Hamiltonem se posunuli na vedoucí pozice a Alonso začíná ujíždět. Pomohly si Renaulty a také BMW. Massa v neúspěšné snaze o předjetí Hamiltona několikrát donutil zpomalit Räikkönena. Krátce po startu končí v kačírku Sutil.
Po strkanici v prvním kole musí pro nové přítlačné křídlo Liuzzi. Alonso ujíždí o sekundu v každém kole, Hamilton brzdí obě Ferrari. Na konci prvního kola je pořadí: Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Rosberg, Fisichella, Trulli, Kovalainen, Webber, Coulthard, Schumacher, Speed, Davidson, Button, Wurz, Barrichello, Sato, Albers, Liuzzi.
Massa se první tři kola snaží útočit na Hamiltona. Všechny pokusy jsou efektní, ale plné chyb a bezvýsledné. Hamilton zachoval klidnou hlavu a zkušenějšího Massu nakonec přiměl probrzdit zatáčku až do trávy, Massa se propadá za Heidfelda. Pěkný souboj o šesté místo svádí Rosberg s Kubicou.
Alonso vede po deseti kolech o 10s před Hamiltonem. Kubica se zdržel při neplánované zastávce v boxech. Wurz se odvážně vnějškem protáhl kolem Coulthardova Red Bullu. V 18. kole jede do boxů Massa, o kolo později Alonso a Räikkönen, následují další. Hamilton vydržel na trati o tři kola déle než Alonso.
Závod vede Heidfeld, zatímco Kubica se musí prodírat z konce startovního pole po svém zdržení v úvodu závodu. Heidfeld jede do boxů až v 23. kole a na trať se vrací bezpečně před Massou. Velmi agresivní jízdu a vydařené předjížděcí manévry předvádí Schumacher. McLaren se vrací na vedoucí pozice, Räikkönena brzdí před svojí pozdní zastávkou Fisichella. Vůbec nejdéle vydržel na trati Coulthard.
V polovině závodu jede Kubica k mechanikům pro nové přední přítlačné křídlo. Hamilton od zastávek v boxech, kde si nechal přenastavit přítlak, rychle ujíždí Räikkönenovi a dohání Alonsa, zhruba o 0,5s na kolo.
Ke druhé zastávce jede jako první Hamilton, v dalším kole Alonso a Massa, v následujícím kole i Räikkönen a teprve po silné čtyřce se tankuje u dalších stájí. Heidfeld znovu zůstává před Massou. Z výborného sedmého místa odstupuje Rosberg, z jeho Williamsu stoupá dým z motoru Toyota.
Dlouhý souboj o deváté místo svádí Webber s Wurzem. Kubica nezvládl dvojitou rychlou zatáčku ve druhém sektoru a po hodinách se vyhrabává ze štěrku, pokračuje v závodě. V sérii chyb a přeskočených obrubníků pokračuje Kovalainen. Hamilton začíná ztrácet, Räikkönen se přibližuje o 0,5s na kolo, sedm kol před koncem ztrácí méně než 4s. V posledním kole se Räikkönen dostává těsně za Hamiltona, ale na útok je pozdě.
Alonso projíždí cílem první a neskrývá radost. Po dvaceti sekundách přijíždí Hamilton, v jeho zákrytu Räikkönen. Heidfeld pro BMW bez problémů uhájil čtvrtou příčku před zmatkujícím Massou. Oba Renaulty se nakonec na body vešly, mezi ně se vklínil Trulli.
foto: McLaren Mercedes
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.