MALAJSIE - ZÁVOD: Fernando Alonso se v první zatáčce dostal na první místo, které mu do konce závodu neměl kdo sebrat. Massa si závod pokazil chybami, Räikkönen na stříbrné vozy nestačil.
McLareny odstartovaly lépe než Ferrari, Alonso s Hamiltonem se posunuli na vedoucí pozice a Alonso začíná ujíždět. Pomohly si Renaulty a také BMW. Massa v neúspěšné snaze o předjetí Hamiltona několikrát donutil zpomalit Räikkönena. Krátce po startu končí v kačírku Sutil.
Po strkanici v prvním kole musí pro nové přítlačné křídlo Liuzzi. Alonso ujíždí o sekundu v každém kole, Hamilton brzdí obě Ferrari. Na konci prvního kola je pořadí: Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Rosberg, Fisichella, Trulli, Kovalainen, Webber, Coulthard, Schumacher, Speed, Davidson, Button, Wurz, Barrichello, Sato, Albers, Liuzzi.
Massa se první tři kola snaží útočit na Hamiltona. Všechny pokusy jsou efektní, ale plné chyb a bezvýsledné. Hamilton zachoval klidnou hlavu a zkušenějšího Massu nakonec přiměl probrzdit zatáčku až do trávy, Massa se propadá za Heidfelda. Pěkný souboj o šesté místo svádí Rosberg s Kubicou.
Alonso vede po deseti kolech o 10s před Hamiltonem. Kubica se zdržel při neplánované zastávce v boxech. Wurz se odvážně vnějškem protáhl kolem Coulthardova Red Bullu. V 18. kole jede do boxů Massa, o kolo později Alonso a Räikkönen, následují další. Hamilton vydržel na trati o tři kola déle než Alonso.
Závod vede Heidfeld, zatímco Kubica se musí prodírat z konce startovního pole po svém zdržení v úvodu závodu. Heidfeld jede do boxů až v 23. kole a na trať se vrací bezpečně před Massou. Velmi agresivní jízdu a vydařené předjížděcí manévry předvádí Schumacher. McLaren se vrací na vedoucí pozice, Räikkönena brzdí před svojí pozdní zastávkou Fisichella. Vůbec nejdéle vydržel na trati Coulthard.
V polovině závodu jede Kubica k mechanikům pro nové přední přítlačné křídlo. Hamilton od zastávek v boxech, kde si nechal přenastavit přítlak, rychle ujíždí Räikkönenovi a dohání Alonsa, zhruba o 0,5s na kolo.
Ke druhé zastávce jede jako první Hamilton, v dalším kole Alonso a Massa, v následujícím kole i Räikkönen a teprve po silné čtyřce se tankuje u dalších stájí. Heidfeld znovu zůstává před Massou. Z výborného sedmého místa odstupuje Rosberg, z jeho Williamsu stoupá dým z motoru Toyota.
Dlouhý souboj o deváté místo svádí Webber s Wurzem. Kubica nezvládl dvojitou rychlou zatáčku ve druhém sektoru a po hodinách se vyhrabává ze štěrku, pokračuje v závodě. V sérii chyb a přeskočených obrubníků pokračuje Kovalainen. Hamilton začíná ztrácet, Räikkönen se přibližuje o 0,5s na kolo, sedm kol před koncem ztrácí méně než 4s. V posledním kole se Räikkönen dostává těsně za Hamiltona, ale na útok je pozdě.
Alonso projíždí cílem první a neskrývá radost. Po dvaceti sekundách přijíždí Hamilton, v jeho zákrytu Räikkönen. Heidfeld pro BMW bez problémů uhájil čtvrtou příčku před zmatkujícím Massou. Oba Renaulty se nakonec na body vešly, mezi ně se vklínil Trulli.
foto: McLaren MercedesHaas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.