GP Austrálie, závod: Kimi Räikkönen si pro vítězství z prvního závodu s Ferrari prostě přijel. McLareny eliminují ztrátu druhým a třetím místem.
Räikkönen si v první zatáčce těsně uhájil vedoucí pozici před Heidfeldem a Hamiltonem, za které se propadl Alonso. V prvním kole jezdci utvořili pořadí Räikkönen, Heidfeld, Hamilton, Alonso, Kubica, Fisichella, Webber, Schumacher, Trulli, Sato, Kovalainen, Rosberg, Button, Barichello, Wurz, Coulthard, Speed, Massa, Liuzzi, Albers, Davidson, Sutil.
Po kontaktu a hodinách v první zatáčce se na poslední místa propadli Davidson a Sutil. Massa se z poslední řady posunul na 18. místo, které začal hned od prvního kola vylepšovat. Räikkönen svým soupeřům ujíždí o sekundu na kolo, pomalu se zvětšují rozestupy i mezi jezdci za ním.
Barrichello krouží těsně za Buttonem, ale na výjezdu z táhlé levotočivé zatáčky ve druhém sektoru se pravou přední pneumatikou dotkl zdi, zatím bez následků. Button brzdí nejen týmového kolegu Barrichella, ale také dotírajícího Massu z Ferrari. Albers nezvládl, zřejmě kvůli potížím s brzdami nebo s řízením, vjezd to druhé šikany a po rychlém průjezdu kačírkem se zastavil o pneumatiky.
Jako první v boxech pro výměnu pneumatik zastavil Heidfeld v 15. kole. Po dlouhém snažení se před Buttona dostává i Massa. V 19. kole mění pneumatiky Räikkönen, na trať se vrací na 4. pozici za McLareny a Kubicou, závod vede Hamilton. Fisichella se po výjezdu z boxů natlačil do první zatáčky vedle svého krajana Trulliho, kterého donutil vyjet za vnitřní obrubník.
Do boxů míří také oba McLareny, pořadí si nevyměnili. Kubica se při zastávkách dostal před týmového kolegu Heidfelda. Wurz v první zatáčce úspěšně vybrzdil Webbera a svádí souboj s Trullim. V trávě končí závod pro Speeda. Massa se po své jediné zastávce dostává na desátou příčku za Kovalainena.
Räikkönen dál ujíždí, po třiceti kolech vede téměř o 20s. Wurz se konečně dostává odvážným manévrem na brzdách před Trulliho. Kubica pomalu dojíždí do boxů a odstupuje ze závodu. Heidfeld zahajuje i druhé výměny pneumatik. Räikkönen naděluje týmovému kolegovi Massovi celé kolo.
Kovalainen nezvládl nájezd do první zatáčky ve snaze dotáhnout se na Schumachera a ve velké rychlosti dostává hodiny, ale se štěstím se rychle vrací na trať, dostal se před nej pouze Massa. Räikkönen podruhé mění pneumatiky, na výjezdu z pitlane se zařadil za McLareny. Hamiltona před jeho druhou zastávkou zdržel o kolo pomalejší Sato, Alonso toho využívá k snadnému posunu před svého kolegu při zastavkách.
Webber se dopustil hrubé chyby při vjezdu do pitlane, dělá hodiny těsně před bariérou. Chybuje i Räikkönen na prvním místě, probrzdil nájezd do druhé zatáčky a ztratil několik sekund. Massa se díky zastávkám posunuje na šestou příčku. Coulthard se před druhou šikanou dostává vedle Wurze, ale brzdil hodně pozdě, Wurz mu zavírá vnitřní stranu a Coulthard jej doslova přeskakuje. Oba v závodě končí.
Další výlet do únikové zóny vyzkoušel Kovalainen. Massa začíná tlačit na pátého Fisichellu, ale k útoku se do cíle neodhodlal. Räikkönen si bezpečně přijíždí pro vítězství při své premiéře s vozem Ferrari. Druhé a třetí místo získává McLaren díky Alonsovi a Hamiltonovi.
Kimi Räikkönen udělal přesně to, co bylo třeba, a nic více. Fernando Alonso se díky štěstí a zrychlení v pravou chvíli dostal před svého mladého týmového kolegu, který ovšem rozhodně nezklamal, naopak - ne každý pilot F1 se postaví na stupně vítězů v cíli svého prvního závodu. Massa získává pro Ferrari body, ale nedalo se vytěžit více? Znovu mile překvapil Kubica, bohužel nemohl dokončit závod. Super Aguri si neudrželo rychlost z kvalifikace, ale celkově může víkend hodnotit jako velký úspěch.
foto: Scuderia Ferrari, Honda Racing F1, WilliamsF1 Team
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.