GP Austrálie, závod: Kimi Räikkönen si pro vítězství z prvního závodu s Ferrari prostě přijel. McLareny eliminují ztrátu druhým a třetím místem.
Räikkönen si v první zatáčce těsně uhájil vedoucí pozici před Heidfeldem a Hamiltonem, za které se propadl Alonso. V prvním kole jezdci utvořili pořadí Räikkönen, Heidfeld, Hamilton, Alonso, Kubica, Fisichella, Webber, Schumacher, Trulli, Sato, Kovalainen, Rosberg, Button, Barichello, Wurz, Coulthard, Speed, Massa, Liuzzi, Albers, Davidson, Sutil.
Po kontaktu a hodinách v první zatáčce se na poslední místa propadli Davidson a Sutil. Massa se z poslední řady posunul na 18. místo, které začal hned od prvního kola vylepšovat. Räikkönen svým soupeřům ujíždí o sekundu na kolo, pomalu se zvětšují rozestupy i mezi jezdci za ním.
Barrichello krouží těsně za Buttonem, ale na výjezdu z táhlé levotočivé zatáčky ve druhém sektoru se pravou přední pneumatikou dotkl zdi, zatím bez následků. Button brzdí nejen týmového kolegu Barrichella, ale také dotírajícího Massu z Ferrari. Albers nezvládl, zřejmě kvůli potížím s brzdami nebo s řízením, vjezd to druhé šikany a po rychlém průjezdu kačírkem se zastavil o pneumatiky.
Jako první v boxech pro výměnu pneumatik zastavil Heidfeld v 15. kole. Po dlouhém snažení se před Buttona dostává i Massa. V 19. kole mění pneumatiky Räikkönen, na trať se vrací na 4. pozici za McLareny a Kubicou, závod vede Hamilton. Fisichella se po výjezdu z boxů natlačil do první zatáčky vedle svého krajana Trulliho, kterého donutil vyjet za vnitřní obrubník.
Do boxů míří také oba McLareny, pořadí si nevyměnili. Kubica se při zastávkách dostal před týmového kolegu Heidfelda. Wurz v první zatáčce úspěšně vybrzdil Webbera a svádí souboj s Trullim. V trávě končí závod pro Speeda. Massa se po své jediné zastávce dostává na desátou příčku za Kovalainena.
Räikkönen dál ujíždí, po třiceti kolech vede téměř o 20s. Wurz se konečně dostává odvážným manévrem na brzdách před Trulliho. Kubica pomalu dojíždí do boxů a odstupuje ze závodu. Heidfeld zahajuje i druhé výměny pneumatik. Räikkönen naděluje týmovému kolegovi Massovi celé kolo.
Kovalainen nezvládl nájezd do první zatáčky ve snaze dotáhnout se na Schumachera a ve velké rychlosti dostává hodiny, ale se štěstím se rychle vrací na trať, dostal se před nej pouze Massa. Räikkönen podruhé mění pneumatiky, na výjezdu z pitlane se zařadil za McLareny. Hamiltona před jeho druhou zastávkou zdržel o kolo pomalejší Sato, Alonso toho využívá k snadnému posunu před svého kolegu při zastavkách.
Webber se dopustil hrubé chyby při vjezdu do pitlane, dělá hodiny těsně před bariérou. Chybuje i Räikkönen na prvním místě, probrzdil nájezd do druhé zatáčky a ztratil několik sekund. Massa se díky zastávkám posunuje na šestou příčku. Coulthard se před druhou šikanou dostává vedle Wurze, ale brzdil hodně pozdě, Wurz mu zavírá vnitřní stranu a Coulthard jej doslova přeskakuje. Oba v závodě končí.
Další výlet do únikové zóny vyzkoušel Kovalainen. Massa začíná tlačit na pátého Fisichellu, ale k útoku se do cíle neodhodlal. Räikkönen si bezpečně přijíždí pro vítězství při své premiéře s vozem Ferrari. Druhé a třetí místo získává McLaren díky Alonsovi a Hamiltonovi.
Kimi Räikkönen udělal přesně to, co bylo třeba, a nic více. Fernando Alonso se díky štěstí a zrychlení v pravou chvíli dostal před svého mladého týmového kolegu, který ovšem rozhodně nezklamal, naopak - ne každý pilot F1 se postaví na stupně vítězů v cíli svého prvního závodu. Massa získává pro Ferrari body, ale nedalo se vytěžit více? Znovu mile překvapil Kubica, bohužel nemohl dokončit závod. Super Aguri si neudrželo rychlost z kvalifikace, ale celkově může víkend hodnotit jako velký úspěch.
foto: Scuderia Ferrari, Honda Racing F1, WilliamsF1 TeamS rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.