GP Japonska, závod: Fernando Alonso vítězí, příště mu stačí jediný bod. Michael Schumacher odstoupil pro poruchu motoru z první pozice.
Na startu k velkým změnám pořadí nedošlo, ale Alonso se dostal před Trulliho, naopak Fisichella se propadl až za Buttona. V první zatáčce obě Ferrari vyměňují pozice, M.Schumacher se dostává do vedení. Barrichello musel do boxů pro nové přední přítlačné křídlo.
Po prvních dvou kolech jezdci krouží v pořadí M.Schumacher, Massa, R.Schumacher, Alonso, Trulli, Button, Fisichella, Heidfeld, Räikkönen, Kubica, Rosberg, Webber, de la Rosa, Coulthard, Liuzzi, Speed, Albers, Doornbos, Sato, Monteiro, Yamamoto, Barrichello.
Speed se na výjezdu ze zatáčky ocitl částí vozu mimo trať a udělal hodiny, se štěstím se mu vyhnuli vozy za ním. Alonso postupně začíná tlačit na R.Schumachera, na vedoucího M.Schumachera ztrácí asi 4s. V 8.kole udělal Alonso chybu, přejel vnější obrubník a málem se vrátil za Trulliho.
Ve 12. učinil Alonso další pokus na konci cílové rovinky a tentokrát se před R.Schumachera dostal. Pomalu se začíná přibližovat k M.Schumacherovi, ale Massa, Fisichella a oba piloti Toyoty zastavují v boxech pro první tankování a výměnu pneumatik. U Toyoty si R.Schumacher a Trulli při zastávce vyměnili pořadí.
V boxech zastavuje i Alonso a na trať se vrací před Massou, kterého zdržel Heidfeld. O dvě kola později jede tankovat M.Schumacher, zůstává před Alonsem. McLareny poprvé tankovaly až v 22. a 23. kole. Christijanu Albersovi za zatáčkou 130R upadlo pravé zadní kolo a rozbilo celou záď vozu, pravděpodobně v důsledku prasklého zavěšení.
V polovině závodu máme pořadí M.Schumacher, Alonso, Massa, Trulli, R.Schumacher, Fisichella, Button, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Rosberg, Webber, de la Rosa, Coulthard, Doornbos, Speed, Liuzzi, Barrichello, Sato, Monteiro, Yamamoto. Vzdálenost mezi M.Schumacherem a Alonsem stále 4-5s, oba se musí prodírat dlouhou kolonou vozů opožděných o celé kolo.
Speed předvedl další hodiny, s problémy se mu podařilo z písku vyjet. Piloti Toyoty opět zahajují druhé zastávky v boxech. Trulli zůstává těsně před R.Schumacherem, který okamžitě vyhledává příležitosti k útokům. Ve stejném místě jako Speed si do písku vyjel i Kubica, stejně jako v kvalifikaci.
M.Schumacher tankuje opět jako poslední z pilotů Renaultu a Ferrari, bez problémů si hlídá vedoucí pozici přibližně 7s před Alonsem. Rozhodující okamžik však přichází 17 kol před cílem - Michael Schumacher zastavuje s hořícím motorem!
Webber nezvládl vjezd na cílovou rovinku a zdemoloval svůj Williams o bariéru pod hlavní tribunou. Räikkönen po své pozdní druhé zastávce zůstává na 5. místě přd Toyotami. Fisichella zůstává 15s za Massou. Kubica na 9. místě útočí na týmového kolegu Heidfelda.
Fernando Alonso s velikým náskokem před Felipem Massou projíždí cílem a před posledním závodem získává náskok deset bodů! Fisichella už Massu nedohonil, změna pořadí se nekoná ani mezi piloty Toyoty ani u BMW. Obě Toyoty letos poprvé na bodech. Alonso se raduje jako minule jeho soupeř, zatímco kamery snímají odstavený monopost Ferrari...
Foto: Renault F1 Team
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.