GP Japonska, závod: Fernando Alonso vítězí, příště mu stačí jediný bod. Michael Schumacher odstoupil pro poruchu motoru z první pozice.
Na startu k velkým změnám pořadí nedošlo, ale Alonso se dostal před Trulliho, naopak Fisichella se propadl až za Buttona. V první zatáčce obě Ferrari vyměňují pozice, M.Schumacher se dostává do vedení. Barrichello musel do boxů pro nové přední přítlačné křídlo.
Po prvních dvou kolech jezdci krouží v pořadí M.Schumacher, Massa, R.Schumacher, Alonso, Trulli, Button, Fisichella, Heidfeld, Räikkönen, Kubica, Rosberg, Webber, de la Rosa, Coulthard, Liuzzi, Speed, Albers, Doornbos, Sato, Monteiro, Yamamoto, Barrichello.
Speed se na výjezdu ze zatáčky ocitl částí vozu mimo trať a udělal hodiny, se štěstím se mu vyhnuli vozy za ním. Alonso postupně začíná tlačit na R.Schumachera, na vedoucího M.Schumachera ztrácí asi 4s. V 8.kole udělal Alonso chybu, přejel vnější obrubník a málem se vrátil za Trulliho.
Ve 12. učinil Alonso další pokus na konci cílové rovinky a tentokrát se před R.Schumachera dostal. Pomalu se začíná přibližovat k M.Schumacherovi, ale Massa, Fisichella a oba piloti Toyoty zastavují v boxech pro první tankování a výměnu pneumatik. U Toyoty si R.Schumacher a Trulli při zastávce vyměnili pořadí.
V boxech zastavuje i Alonso a na trať se vrací před Massou, kterého zdržel Heidfeld. O dvě kola později jede tankovat M.Schumacher, zůstává před Alonsem. McLareny poprvé tankovaly až v 22. a 23. kole. Christijanu Albersovi za zatáčkou 130R upadlo pravé zadní kolo a rozbilo celou záď vozu, pravděpodobně v důsledku prasklého zavěšení.
V polovině závodu máme pořadí M.Schumacher, Alonso, Massa, Trulli, R.Schumacher, Fisichella, Button, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Rosberg, Webber, de la Rosa, Coulthard, Doornbos, Speed, Liuzzi, Barrichello, Sato, Monteiro, Yamamoto. Vzdálenost mezi M.Schumacherem a Alonsem stále 4-5s, oba se musí prodírat dlouhou kolonou vozů opožděných o celé kolo.
Speed předvedl další hodiny, s problémy se mu podařilo z písku vyjet. Piloti Toyoty opět zahajují druhé zastávky v boxech. Trulli zůstává těsně před R.Schumacherem, který okamžitě vyhledává příležitosti k útokům. Ve stejném místě jako Speed si do písku vyjel i Kubica, stejně jako v kvalifikaci.
M.Schumacher tankuje opět jako poslední z pilotů Renaultu a Ferrari, bez problémů si hlídá vedoucí pozici přibližně 7s před Alonsem. Rozhodující okamžik však přichází 17 kol před cílem - Michael Schumacher zastavuje s hořícím motorem!
Webber nezvládl vjezd na cílovou rovinku a zdemoloval svůj Williams o bariéru pod hlavní tribunou. Räikkönen po své pozdní druhé zastávce zůstává na 5. místě přd Toyotami. Fisichella zůstává 15s za Massou. Kubica na 9. místě útočí na týmového kolegu Heidfelda.
Fernando Alonso s velikým náskokem před Felipem Massou projíždí cílem a před posledním závodem získává náskok deset bodů! Fisichella už Massu nedohonil, změna pořadí se nekoná ani mezi piloty Toyoty ani u BMW. Obě Toyoty letos poprvé na bodech. Alonso se raduje jako minule jeho soupeř, zatímco kamery snímají odstavený monopost Ferrari...
Foto: Renault F1 Team
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.