GP Japonska, závod: Fernando Alonso vítězí, příště mu stačí jediný bod. Michael Schumacher odstoupil pro poruchu motoru z první pozice.
Na startu k velkým změnám pořadí nedošlo, ale Alonso se dostal před Trulliho, naopak Fisichella se propadl až za Buttona. V první zatáčce obě Ferrari vyměňují pozice, M.Schumacher se dostává do vedení. Barrichello musel do boxů pro nové přední přítlačné křídlo.
Po prvních dvou kolech jezdci krouží v pořadí M.Schumacher, Massa, R.Schumacher, Alonso, Trulli, Button, Fisichella, Heidfeld, Räikkönen, Kubica, Rosberg, Webber, de la Rosa, Coulthard, Liuzzi, Speed, Albers, Doornbos, Sato, Monteiro, Yamamoto, Barrichello.
Speed se na výjezdu ze zatáčky ocitl částí vozu mimo trať a udělal hodiny, se štěstím se mu vyhnuli vozy za ním. Alonso postupně začíná tlačit na R.Schumachera, na vedoucího M.Schumachera ztrácí asi 4s. V 8.kole udělal Alonso chybu, přejel vnější obrubník a málem se vrátil za Trulliho.
Ve 12. učinil Alonso další pokus na konci cílové rovinky a tentokrát se před R.Schumachera dostal. Pomalu se začíná přibližovat k M.Schumacherovi, ale Massa, Fisichella a oba piloti Toyoty zastavují v boxech pro první tankování a výměnu pneumatik. U Toyoty si R.Schumacher a Trulli při zastávce vyměnili pořadí.
V boxech zastavuje i Alonso a na trať se vrací před Massou, kterého zdržel Heidfeld. O dvě kola později jede tankovat M.Schumacher, zůstává před Alonsem. McLareny poprvé tankovaly až v 22. a 23. kole. Christijanu Albersovi za zatáčkou 130R upadlo pravé zadní kolo a rozbilo celou záď vozu, pravděpodobně v důsledku prasklého zavěšení.
V polovině závodu máme pořadí M.Schumacher, Alonso, Massa, Trulli, R.Schumacher, Fisichella, Button, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Rosberg, Webber, de la Rosa, Coulthard, Doornbos, Speed, Liuzzi, Barrichello, Sato, Monteiro, Yamamoto. Vzdálenost mezi M.Schumacherem a Alonsem stále 4-5s, oba se musí prodírat dlouhou kolonou vozů opožděných o celé kolo.
Speed předvedl další hodiny, s problémy se mu podařilo z písku vyjet. Piloti Toyoty opět zahajují druhé zastávky v boxech. Trulli zůstává těsně před R.Schumacherem, který okamžitě vyhledává příležitosti k útokům. Ve stejném místě jako Speed si do písku vyjel i Kubica, stejně jako v kvalifikaci.
M.Schumacher tankuje opět jako poslední z pilotů Renaultu a Ferrari, bez problémů si hlídá vedoucí pozici přibližně 7s před Alonsem. Rozhodující okamžik však přichází 17 kol před cílem - Michael Schumacher zastavuje s hořícím motorem!
Webber nezvládl vjezd na cílovou rovinku a zdemoloval svůj Williams o bariéru pod hlavní tribunou. Räikkönen po své pozdní druhé zastávce zůstává na 5. místě přd Toyotami. Fisichella zůstává 15s za Massou. Kubica na 9. místě útočí na týmového kolegu Heidfelda.
Fernando Alonso s velikým náskokem před Felipem Massou projíždí cílem a před posledním závodem získává náskok deset bodů! Fisichella už Massu nedohonil, změna pořadí se nekoná ani mezi piloty Toyoty ani u BMW. Obě Toyoty letos poprvé na bodech. Alonso se raduje jako minule jeho soupeř, zatímco kamery snímají odstavený monopost Ferrari...
Foto: Renault F1 Team
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.