GP Maďarska, závod: Jenson Button po skvělé jízdě na mokru i na suchu zaslouženě získává své první vítězství ve Formuli 1, všichni favorité jsou poraženi a mimo hru.
Po poledni přestalo v Budapešti pršet, přesto byla těsně před startem celá trať stále mokrá. Jezdci zvolili různé přechodné a mokré pneumatiky. De la Rosa s McLarenem udělal hodiny v zahřívacím kole, ale podařilo se mu rychle otočit a vrátit se na čtvrtou pozici.
Velmi dobře odstartovaly oba vozy McLaren, ale de la Rosa prohrál v první zatáčce souboj s Barrichellem. Vůbec se start nepodařil Massovi, naopak M.Schumacher se během prvního kola dostal až na 4. pozici. Ještě více si polepšil Alonso a dostal se do těsného závěsu za Massu. Yamamoto a Webber odstoupili ze závodu.
V prvním kole udělal hodiny v pomalé šikaně ve druhém sektoru po přejezdu obrubníku Kubica. Alonso předjel Fisichellu a útočí na M.Schumachera. Po tuhém souboji uspěl během jediného kola a vydal se na stíhací jízdu za de la Rosou, který právě předjel Barrichella a posunul svůj McLaren na druhé místo za týmového kolegu Räikkönena.
Dalším pilotem v hodinách je Liuzzi. Na trati je stále mnoho vody a jezdci mají velké problémy. Barrichello míří do boxů a přezouvá z mokrých na přechodné pneumatiky. Monteiro nezvládl druhou zatáčku a zažil několik vysokých skoků v trávě. Alonso se rychle blíží de la Rosovi.
Po pěti kolech máme pořadí Räikkönen, de la Rosa, Alonso, M.Schumacher, Button, Fisichella, Massa, Coulthard, Heifeld, Barrichello, R.Schumacher, Trulli, Speed, Sato, Kubica, Klien, Liuzzi. Button na konci cílové rovinky předjel M.Schumachera, na kterého začíná útočit i Fisichella.
Räikkönen vede už o 10s, Alonso je za de la Rosou pouhé 2s. Button ztrácí na Räikkönena už 20s. Hodiny vyrobil i Massa. Kubica se marně snaží dostat přes Speeda. V pneumatikách skončil Klien. Massa si vyzkoušel další výlet mimo trať. Alonso začíná útočit na de la Rosu, ale ten nedává prostor k úspěšnému manévru.
V některých částech trati znovu přibývá vody. Kubica a Liuzzi se dostali před Trulliho, o dvě kola později i Speed. De la Rosa stále odolává Alonsovým útokům. Massa tankuje a přezvouvá z přechodných na mokré pneumatiky. M.Schumacher dál hájí 5. pozici před Fisichellou. Zpomaluje Räikkönen, v 15. kole jsou de la Rosa s Alonsem pouze 7s za ním, Button se přiblížil na 16s.
De la Rosa tankuje, ale nechává si přechodné penumatiky. Fisichella na Schumachera znovu zaútočil v poslední zatáčce, kde se dotkli. K dalšímu kontaktu došlo na výjezdu z první zatáčky, kde již Fisichella uspěl a M.Schumacher navíc přišel o přední přítlačné křídlo. Pomalu dojel do boxů pro nové a také pro nové přechodné pneumatiky. De la Rosa z boxů vyjel za Fisichellou.
Fisichella chybuje, dělá hodiny a na dlouho se zdržuje v hlubokém mokrém písku. O půl kola později odstupuje ze závodu. Další hodiny udělal Kubica a urazil si o pneumatiky přední křídlo. Pokračuje v závodě, ale musí do boxů. Ze závodu po nehodě odstupuje Rosberg. Trať začíná osychat. Alonso předjíždí M.Schumacher o celé kolo, ale ani toto předjetí nedostal zadarmo a znovu ukázal pěst.
De la Rosa se dostal těsně za Räikkönena, ale pro toho závod končí po tvrdém nárazu do monopostu pomalu jedoucího Liuzziho na výjezdu z 5. zatáčky. Alonso i de la Rosa zajíždějí do boxů, zůstávají na přechodných pneumatikách. Mezi nimi krouží Button a několik jezdců o kolo zpět. Safety-car opustil trať a Massa ve velké tlačenici v první zatáčce lehce narazil do zadního kola R.Schumachera, který mu na mokré vnitřní trati nedal dostatek místa. Hodiny dělá i zkušený M.Schumacher, ale ihned pokračuje v jízdě.
V polovině závodu na prvních místě pořadí Alonso, Button, de la Rosa, Barrichello, Heidfeld, Coulthard, M.Schumacher a Massa. Alonso zlepšuje nejrychlejší kolo, vede 9s před Buttonem a 14s před de la Rosou. Kubica pěkným manévrem předjíždí R.Schumachera. Alonso chyboval a ztratil ze svého náskoku zhruba 4s. Nejrychlejší kolo zajíždí Button a rychle se blíží k Alonsovi.
Ideální stopa je již téměř všude suchá a nejrychlejší kolo zajíždí M.Schumacher. Jezdci připravují přezouvání na suché pneumatiky. M.Schumacher na konci cílové rovinky na brzy předjíždí Coultharda. Button se na osychající trati dál přibližuje k Alonsovi, dopředu postupuje i M.Schumacher. Button je už pouhou sekundu za ALonsem, M.Schumacher zajíždí další nejrychlejší kolo a útočí na Heidfelda.
U mechaniků zastavuje Massa a zůstává na přechodných pneumatikách, suché zkusil zatím pouze Speed. De la Rosa ztrácí na dvojici Alonso-Button téměř 20s. M.Schumacher předjíždí Heidfelda. M.Schumacher je těsně za Barrichellem, znovu zlepšuje nejrychlejší kolo. Button zastavuje v boxech a mechanici mu ponechávají pneumatiky bez výměny, stejně jako u M.Schumachera.
Barrichello dohonil de la Rosu a bojuje o stupně vítězů. R.Schumacher přezouvá na suché pneumatiky. Button i s těžkým vozem zajíždí nejrychlejší kolo, po Alonsově poslední zastávce se může dostat na první místo. Barrichello volí suché pneumatiky. Suché pneumatiky volí i Alonso a také de la Rosa. Jezdci na suchých pneumatikách jezdí rychle, ale mimo ideální stopu mají značné problémy.
Alonso dostává hodiny a odstupuje ze závodu, pravděpodobně měl vadné suché pneumatiky, možná špatně připevněné některé pravé kolo! S velkým náskokem vede Button a v pohodě si přijíždí pro suché pneumatiky, na trať se vrací 7s před Heidfeldem, který musí ještě do boxů. Novým držitelem nejrychlejšího kola je de la Rosa. Heidfeld po zastávce zůstává na 4. místě před Barrichellem a o kolo opožděným, ale rychlým R.Schumacherem. Vede Button před Schumacherem a de la Rosou.
Button zvětšil svůj náskok už na 20s, 3s za M.Schumacherem je již de la Rosa. Massa přezouvá na suché pneumatiky, M.Schumacher zůstává na teď už úplně hladkých přechodných. De la Rosa se snaží M.Schumachera předjet díky lepší akceleraci, ale nemůže se pustit do mokré vnitřní stopy před zatáčkami a ve velké rychlosti na Schumacherovo Ferrari ztrácí.
De la Rosa zkouší Schumachera vybrzdit v pomalé šikaně ve druhém sektoru, ale dostává smyk a Schumacher uhýbá. O kolo později uspěl a stejným způsobem se před M.Schumachera snaží dostat Heidfeld. Zkusil to ve stejném místě jako de la Rosa a dostal se před svého krajana hned na první pokus, ale monoposty se dotkly a M.Schumacher odstupuje ze závodu s poškozeným zavěšením levého předního kola. Trulli končí s hořícím motorem.
Jenson Button si přijíždí do cíle pro své první vítězství, ve svém 113. závodu ve Formuli 1! Pedro de la Rosa je v cíli na druhém místě, poprvé v kariéře na stupních vítězů. První umístění na stupních vítězů získává díky Nicku Heidfeldovi také stáj BMW. Robert Kubica je v cíli na 7. místě, odváží si ze své první grand prix dva body, první body pro Polsko. Massa je v cíli až na 8. místě, Ferrari se Renaultu přibližuje o jediný bod.
Foto: Honda Racing F1
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Super Bowl patří mezi nejsledovanější sportovní akce roku – v USA ho u obrazovek sleduje kolem 120 milionů fanoušků, dalších 60 milionů pak po celém světě. Tento vrchol sezóny amerického fotbalu je nejen sportovním svátkem, ale i obrovskou kulturní událostí.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.