GP Maďarska, závod: Jenson Button po skvělé jízdě na mokru i na suchu zaslouženě získává své první vítězství ve Formuli 1, všichni favorité jsou poraženi a mimo hru.
Po poledni přestalo v Budapešti pršet, přesto byla těsně před startem celá trať stále mokrá. Jezdci zvolili různé přechodné a mokré pneumatiky. De la Rosa s McLarenem udělal hodiny v zahřívacím kole, ale podařilo se mu rychle otočit a vrátit se na čtvrtou pozici.
Velmi dobře odstartovaly oba vozy McLaren, ale de la Rosa prohrál v první zatáčce souboj s Barrichellem. Vůbec se start nepodařil Massovi, naopak M.Schumacher se během prvního kola dostal až na 4. pozici. Ještě více si polepšil Alonso a dostal se do těsného závěsu za Massu. Yamamoto a Webber odstoupili ze závodu.
V prvním kole udělal hodiny v pomalé šikaně ve druhém sektoru po přejezdu obrubníku Kubica. Alonso předjel Fisichellu a útočí na M.Schumachera. Po tuhém souboji uspěl během jediného kola a vydal se na stíhací jízdu za de la Rosou, který právě předjel Barrichella a posunul svůj McLaren na druhé místo za týmového kolegu Räikkönena.
Dalším pilotem v hodinách je Liuzzi. Na trati je stále mnoho vody a jezdci mají velké problémy. Barrichello míří do boxů a přezouvá z mokrých na přechodné pneumatiky. Monteiro nezvládl druhou zatáčku a zažil několik vysokých skoků v trávě. Alonso se rychle blíží de la Rosovi.
Po pěti kolech máme pořadí Räikkönen, de la Rosa, Alonso, M.Schumacher, Button, Fisichella, Massa, Coulthard, Heifeld, Barrichello, R.Schumacher, Trulli, Speed, Sato, Kubica, Klien, Liuzzi. Button na konci cílové rovinky předjel M.Schumachera, na kterého začíná útočit i Fisichella.
Räikkönen vede už o 10s, Alonso je za de la Rosou pouhé 2s. Button ztrácí na Räikkönena už 20s. Hodiny vyrobil i Massa. Kubica se marně snaží dostat přes Speeda. V pneumatikách skončil Klien. Massa si vyzkoušel další výlet mimo trať. Alonso začíná útočit na de la Rosu, ale ten nedává prostor k úspěšnému manévru.
V některých částech trati znovu přibývá vody. Kubica a Liuzzi se dostali před Trulliho, o dvě kola později i Speed. De la Rosa stále odolává Alonsovým útokům. Massa tankuje a přezvouvá z přechodných na mokré pneumatiky. M.Schumacher dál hájí 5. pozici před Fisichellou. Zpomaluje Räikkönen, v 15. kole jsou de la Rosa s Alonsem pouze 7s za ním, Button se přiblížil na 16s.
De la Rosa tankuje, ale nechává si přechodné penumatiky. Fisichella na Schumachera znovu zaútočil v poslední zatáčce, kde se dotkli. K dalšímu kontaktu došlo na výjezdu z první zatáčky, kde již Fisichella uspěl a M.Schumacher navíc přišel o přední přítlačné křídlo. Pomalu dojel do boxů pro nové a také pro nové přechodné pneumatiky. De la Rosa z boxů vyjel za Fisichellou.
Fisichella chybuje, dělá hodiny a na dlouho se zdržuje v hlubokém mokrém písku. O půl kola později odstupuje ze závodu. Další hodiny udělal Kubica a urazil si o pneumatiky přední křídlo. Pokračuje v závodě, ale musí do boxů. Ze závodu po nehodě odstupuje Rosberg. Trať začíná osychat. Alonso předjíždí M.Schumacher o celé kolo, ale ani toto předjetí nedostal zadarmo a znovu ukázal pěst.
De la Rosa se dostal těsně za Räikkönena, ale pro toho závod končí po tvrdém nárazu do monopostu pomalu jedoucího Liuzziho na výjezdu z 5. zatáčky. Alonso i de la Rosa zajíždějí do boxů, zůstávají na přechodných pneumatikách. Mezi nimi krouží Button a několik jezdců o kolo zpět. Safety-car opustil trať a Massa ve velké tlačenici v první zatáčce lehce narazil do zadního kola R.Schumachera, který mu na mokré vnitřní trati nedal dostatek místa. Hodiny dělá i zkušený M.Schumacher, ale ihned pokračuje v jízdě.
V polovině závodu na prvních místě pořadí Alonso, Button, de la Rosa, Barrichello, Heidfeld, Coulthard, M.Schumacher a Massa. Alonso zlepšuje nejrychlejší kolo, vede 9s před Buttonem a 14s před de la Rosou. Kubica pěkným manévrem předjíždí R.Schumachera. Alonso chyboval a ztratil ze svého náskoku zhruba 4s. Nejrychlejší kolo zajíždí Button a rychle se blíží k Alonsovi.
Ideální stopa je již téměř všude suchá a nejrychlejší kolo zajíždí M.Schumacher. Jezdci připravují přezouvání na suché pneumatiky. M.Schumacher na konci cílové rovinky na brzy předjíždí Coultharda. Button se na osychající trati dál přibližuje k Alonsovi, dopředu postupuje i M.Schumacher. Button je už pouhou sekundu za ALonsem, M.Schumacher zajíždí další nejrychlejší kolo a útočí na Heidfelda.
U mechaniků zastavuje Massa a zůstává na přechodných pneumatikách, suché zkusil zatím pouze Speed. De la Rosa ztrácí na dvojici Alonso-Button téměř 20s. M.Schumacher předjíždí Heidfelda. M.Schumacher je těsně za Barrichellem, znovu zlepšuje nejrychlejší kolo. Button zastavuje v boxech a mechanici mu ponechávají pneumatiky bez výměny, stejně jako u M.Schumachera.
Barrichello dohonil de la Rosu a bojuje o stupně vítězů. R.Schumacher přezouvá na suché pneumatiky. Button i s těžkým vozem zajíždí nejrychlejší kolo, po Alonsově poslední zastávce se může dostat na první místo. Barrichello volí suché pneumatiky. Suché pneumatiky volí i Alonso a také de la Rosa. Jezdci na suchých pneumatikách jezdí rychle, ale mimo ideální stopu mají značné problémy.
Alonso dostává hodiny a odstupuje ze závodu, pravděpodobně měl vadné suché pneumatiky, možná špatně připevněné některé pravé kolo! S velkým náskokem vede Button a v pohodě si přijíždí pro suché pneumatiky, na trať se vrací 7s před Heidfeldem, který musí ještě do boxů. Novým držitelem nejrychlejšího kola je de la Rosa. Heidfeld po zastávce zůstává na 4. místě před Barrichellem a o kolo opožděným, ale rychlým R.Schumacherem. Vede Button před Schumacherem a de la Rosou.
Button zvětšil svůj náskok už na 20s, 3s za M.Schumacherem je již de la Rosa. Massa přezouvá na suché pneumatiky, M.Schumacher zůstává na teď už úplně hladkých přechodných. De la Rosa se snaží M.Schumachera předjet díky lepší akceleraci, ale nemůže se pustit do mokré vnitřní stopy před zatáčkami a ve velké rychlosti na Schumacherovo Ferrari ztrácí.
De la Rosa zkouší Schumachera vybrzdit v pomalé šikaně ve druhém sektoru, ale dostává smyk a Schumacher uhýbá. O kolo později uspěl a stejným způsobem se před M.Schumachera snaží dostat Heidfeld. Zkusil to ve stejném místě jako de la Rosa a dostal se před svého krajana hned na první pokus, ale monoposty se dotkly a M.Schumacher odstupuje ze závodu s poškozeným zavěšením levého předního kola. Trulli končí s hořícím motorem.
Jenson Button si přijíždí do cíle pro své první vítězství, ve svém 113. závodu ve Formuli 1! Pedro de la Rosa je v cíli na druhém místě, poprvé v kariéře na stupních vítězů. První umístění na stupních vítězů získává díky Nicku Heidfeldovi také stáj BMW. Robert Kubica je v cíli na 7. místě, odváží si ze své první grand prix dva body, první body pro Polsko. Massa je v cíli až na 8. místě, Ferrari se Renaultu přibližuje o jediný bod.
Foto: Honda Racing F1
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.