GP Velké Británie, závod: V prosluněném Silverstone vítězí potřetí za sebou Fernando Alonso. Poráží rychlého Schumachera i spokojeného-smutného Räikkönena.
Alonso odstartoval bezchybně a udržel si vedení před Räikkönenem a na něj dotírajícím Schumacherem. Výborně odstartoval také Nick Heidfeld. Montoya dostal ránu do zadního kola od Villeneuva.
Mark Webber se na startu posunul o několik míst dopředu, ale narazil do Ralfa Schumachera a pro oba tím závod skončil v prvním kole. R. Schumacher byl postrčen Speedem a při návratu do své stopy Webbera patrně přehlédl. Na trať vyjíždí safety-car a jezdce za sebou vodí dvě kola. Kolize mezi Speedem, R.Schumacherem a Webberem bude vyšetřena po závodě.
Räikkönen tlačí na Alonsa, Montoya na Barrichella. Räikkönen chyboval a před zatáčkou Farm jen těsně ubránil pozici před sedminásobným šampionem. Montoya se posunul před Barrichella. Button s Trullim se po startu dostali na 13. a 14. místo, Button se dostává i před Liuzziho. Montoya začíná útočit na Heidfelda.
Angličan Button před domácím publikem útočí na Skota Coultharda. Po úvodních soubojích na konci 8. kola máme pořadí Alonso, Räikkönen, M.Schumacher, Massa, Fisichella, Heidfeld, Montoya, Barrichello, Rosberg, Villeneuve, Coulthard, Button, Trulli, Liuzzi, Klien, Monteiro, Albers, Sato, Montagny.
Buttonovi se patrně zadřel motor, dostává hodiny a odstavuje hořící vůz v písku. Vedoucí pětice se pomalu roztahuje, velkou ztrátu před sebou má Heifeld. Räikkönen začíná ztrácet, blíží se Schumacher. Polevuje také Montoya s druhým McLarenem. Naopak Trulli vyvíjí tlak na Coultharda, který dnes často ztrácí při drobných chybách.
Po 17 kolech zahajuje zastávky v boxech Jarno Trulli, v dalším kole tankuje M. Schumacher a vyjíždí těsně před osmým Barrichellem. Alonso zlepšuje nejrychlejší kolo, tankují Massa a Räikkönen, který zůstává před Schumacherem. O dvě kola déle vydržel na trati Fisichella, dostává se před Massu. Posledním favoritem v boxech je Alonso, který bez problémů udrží první pozici i před Heidfeldem, kterého zastávka teprve čeká.
Až v 25. kole zajíždí ke své první zastávce po výborném úvodu Nick Heidfeld, ale zůstává stát dlouhých 15s, propadá se až za Montoyu. V polovině závodu vede Alonso 12s před Räikkönenem, v jehož závěsu krouží M. Schumacher. Zrychlil také Fisichella.
Střední část závodu nepřinesla žádnou novinku. V 41. kole tankuje podruhé Michael Schumacher. Alonso vede 11s před Räikkönenem, který tankuje hned v dalším kole a propadá se překvapivě za Michaela Schumachera. V boxech zastavuje také Alonso, bez problémů zůstává na prvním místě.
Villeneuve se při druhých zastávkách dostal před Rosberga. Räikkönen na Schumachera rychle ztrácí, deset kol před koncem už 6s. Patrně není s jeho vozem vše v pořádku, sedm kol před cílem se do jeho závěsu dostává Fisichella.
Fernando Alonso přijíždí pro třetí vítězství v řadě, odjel další rychlý a bezchybný závod. Po startu za sebou udržel Räikkönena, v závěru nedal možnost přiblížit se Schumacherovi. Michael Schumacher znovu zrychlil v rozhodujícím okamžiku a získal osm bodů, ale na vítězství se svým Ferrari dnes nestačil. Kimi Räikkönen po překvapivě dobré kvalifikaci zaútočil na vítězství, ale nakonec se musel spokojit se třetím místem.
Foto: Renault F1 Team
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.