GP Velké Británie, závod: V prosluněném Silverstone vítězí potřetí za sebou Fernando Alonso. Poráží rychlého Schumachera i spokojeného-smutného Räikkönena.
Alonso odstartoval bezchybně a udržel si vedení před Räikkönenem a na něj dotírajícím Schumacherem. Výborně odstartoval také Nick Heidfeld. Montoya dostal ránu do zadního kola od Villeneuva.
Mark Webber se na startu posunul o několik míst dopředu, ale narazil do Ralfa Schumachera a pro oba tím závod skončil v prvním kole. R. Schumacher byl postrčen Speedem a při návratu do své stopy Webbera patrně přehlédl. Na trať vyjíždí safety-car a jezdce za sebou vodí dvě kola. Kolize mezi Speedem, R.Schumacherem a Webberem bude vyšetřena po závodě.
Räikkönen tlačí na Alonsa, Montoya na Barrichella. Räikkönen chyboval a před zatáčkou Farm jen těsně ubránil pozici před sedminásobným šampionem. Montoya se posunul před Barrichella. Button s Trullim se po startu dostali na 13. a 14. místo, Button se dostává i před Liuzziho. Montoya začíná útočit na Heidfelda.
Angličan Button před domácím publikem útočí na Skota Coultharda. Po úvodních soubojích na konci 8. kola máme pořadí Alonso, Räikkönen, M.Schumacher, Massa, Fisichella, Heidfeld, Montoya, Barrichello, Rosberg, Villeneuve, Coulthard, Button, Trulli, Liuzzi, Klien, Monteiro, Albers, Sato, Montagny.
Buttonovi se patrně zadřel motor, dostává hodiny a odstavuje hořící vůz v písku. Vedoucí pětice se pomalu roztahuje, velkou ztrátu před sebou má Heifeld. Räikkönen začíná ztrácet, blíží se Schumacher. Polevuje také Montoya s druhým McLarenem. Naopak Trulli vyvíjí tlak na Coultharda, který dnes často ztrácí při drobných chybách.
Po 17 kolech zahajuje zastávky v boxech Jarno Trulli, v dalším kole tankuje M. Schumacher a vyjíždí těsně před osmým Barrichellem. Alonso zlepšuje nejrychlejší kolo, tankují Massa a Räikkönen, který zůstává před Schumacherem. O dvě kola déle vydržel na trati Fisichella, dostává se před Massu. Posledním favoritem v boxech je Alonso, který bez problémů udrží první pozici i před Heidfeldem, kterého zastávka teprve čeká.
Až v 25. kole zajíždí ke své první zastávce po výborném úvodu Nick Heidfeld, ale zůstává stát dlouhých 15s, propadá se až za Montoyu. V polovině závodu vede Alonso 12s před Räikkönenem, v jehož závěsu krouží M. Schumacher. Zrychlil také Fisichella.
Střední část závodu nepřinesla žádnou novinku. V 41. kole tankuje podruhé Michael Schumacher. Alonso vede 11s před Räikkönenem, který tankuje hned v dalším kole a propadá se překvapivě za Michaela Schumachera. V boxech zastavuje také Alonso, bez problémů zůstává na prvním místě.
Villeneuve se při druhých zastávkách dostal před Rosberga. Räikkönen na Schumachera rychle ztrácí, deset kol před koncem už 6s. Patrně není s jeho vozem vše v pořádku, sedm kol před cílem se do jeho závěsu dostává Fisichella.
Fernando Alonso přijíždí pro třetí vítězství v řadě, odjel další rychlý a bezchybný závod. Po startu za sebou udržel Räikkönena, v závěru nedal možnost přiblížit se Schumacherovi. Michael Schumacher znovu zrychlil v rozhodujícím okamžiku a získal osm bodů, ale na vítězství se svým Ferrari dnes nestačil. Kimi Räikkönen po překvapivě dobré kvalifikaci zaútočil na vítězství, ale nakonec se musel spokojit se třetím místem.
Foto: Renault F1 Team
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.