GP Evropy, závod: Fernando Alonso získává své třetí letošní vítězství a vedení před Michaelem Schumacherem zvyšuje o dva body, o které minule přišel.
První čtyři jezdci si po odstartováním závodu udrželi pořadí. Perfektní start se podařil Kimimu Räikkönenovi, který se z 9. příčky protáhl před první zatáčkou až na 5. Vůbec start nevyšel Ralfovi Schumacherovi.
Druhým kolem projeli jezdci v pořadí Alonso, Fisichella, M.Schumacher, Massa, Räikkönen, Barrichello, Button, Trulli, R.Schumacher, Heidfeld, Montoya, Webber, Speed, Rosberg, Liuzzi, Klien, Coulthard, Montagny, Monteiro, Sato, Villeneuve a Albers. Dopředu se přes vozy Super Aguri posunul Villeneuve, Monteiro se zdržel v hodinách.
Od prvních kol se zvětšují rozdíly mezi prvními jezdci. Rychle se vzdaluje Fernando Alonso, který průběžně zlepšuje nejrychlejší kolo závodu. Kimimu Räikkönenovi, o málo rychlejšímu než obě Hondy, narůstá velká ztráta na Massu.
Hodiny předvedl i Takuma Sato a zajel k mechanikům pro nové pneumatiky. V zápětí zastavil v boxu Super Aguri i Franck Montagny, který se dlouho zdržel čekáním na pneumatiky, až nakonec ze závodu odstoupil. Po deseti kolech vede stále Alonso, kolem deseti sekund ztrácí Fisichella s oběma Ferrari. Räikkönen je pozadu už o více než 20 s, ale vzdálil se Hondám.
Svůj špatný odhad při předjížděcích manévrech i dnes prokázal Ralf Schumacher. Rána do zadního kola byla o to horší, že ji uštědřil svému týmovému kolegovi Trullimu. Ten pokračuje v závodu, R. Schumacher musí k mechanikům pro nové křídlo.
V 18. kole poprvé tankoval Fernando Alonso, čímž se propadl za oba vozy Ferrari. O kolo později tankuje i Fisichella. Montoya udělal hodiny ve stejném místě jako loni musel vůz opustit. Safety-car na trať nevyjel, přestože stewardi museli vyprošťovat Montoyův monopost pod žlutými vlajkami z obrubníku na velmi nebezpečném místě.
V 23. kole zajel do pit-lane k dotankování ze 3. místa poprvé Kimi Räikkönen. O kolo později dotankoval i vedoucí Michael Schumacher a na trať se vrátil těsně před Fisichellou, 10 s za Alonsem. Po vlastní chybě projel asi 100 m pískem ve velké rychlosti Fisichella.
Dotankovaly i oba piloti Hondy, Button se dostal před Barrichella. Na konci 35. kola bylo pořadí Alonso, M.Schumacher, Fisichella, Massa, Räikkönen, Heidfeld, Button, Barrichello, Trulli, Webber, Villeneuve, Rosberg, Klien, Speed, Liuzzi, Coulthard, R.Schumacher, Albers, Monteiro, Sato.
Michael Schumacher se začíná velmi pomalu přibližovat Alonsovi, Fisichella se marně snaží ujet Massovi. R.Schumacher pomalu směřuje do boxů, Räikkönen mu se štěstím vyhýbá. Kimimu Räikkönenovi navíc odlétá ze zadní části vozu neidentifikovatelná aerodynamická součást. Schumacher znovu rychle ztrácí na Alonsa. Rychlá kola začíná jezdit i Fisichella.
Ke své druhé zastávce míří po několikanásobném vylepšení nejrychlejšího kola Fernando Alonso, na trať vyjíždí těsně za Fisichellou. Ten tankuje v následujícím kole a propadá se za Räikkönena. Nejrychlejší kolo zajíždí Massa a také tankuje, vrací se za Fisichellu. Až ve 47. kole tnakují podruhé Michael Schumacher a Kimi Räikkönen.
Po druhých zastávkách předních týmů máme pořadí Alonso, M.schumacher, Fisichella, Massa, Räikkönen, Button, Heidfeld, Barrichello, Trulli, Webber, Rosberg, Klien, Speed, Liuzzi, Villeneuve, Coulthard, Monteiro, Albers. Scott Speed odstavuje svůj vůz v garáži. Alonso se vzdaluje Schumacherovi už na 13 s. Button dohání pátého Räikkönena.
V boxech končí závod také pro Christijana Alberse. Alonso dál rychle ujíždí Schumacherovi, rozestupy mezi prvními osmi jezdci se zvětšují. Barrichello ztrácí na Buttona už přes 20 s. Ke svému obvyklému závěrečnému souboji se chystá Nico Rosberg, tentokrát před sebou tlačí Jarna Trulliho, ale na předjížděcí manévr už není čas.
Pro jasné vítězství si k radosti domácích fanoušků přijíždí Fernando Alonso s vozem Renault. Michael Schumacher potvrzuje druhým místom skvělou formu stáje Ferrari, přestože Massa na Fisichellu také nestačí. Kimi Räikkönen přijíždí na pátém místě, od startu závodu dnes nic dalšího nezískal.
Foto: Renault ČR
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.