GP Evropy, závod: Michael Schumacher navázal na vítězství v Imole a o další dva body snížil náskok rychlého Alonsa. Räikkönen se dál propadá, Barrichello se probudil.
Deštivá předpověd se nenaplnila a teplota vzduchu se na prosluněném autodromu Nürburgring vyšplhala před startem závodu na 20°C, asfal se prohříval ke 40°C.
Na pole-position stál letos poprvé Fernando Alonso, který svoji pozici před Michaelem Schumacherm uhájil. Ostrý souboj s Buttonem sváděl v prvních zatáčkách Räikkönen. Fisichella se dostal před Montoyu. Liuzzi dostal ránu od Ralfa Schumachera a následně narazil do Coultharda. Po dvou kilometrech ze závodu odstoupil.
Na trať musel vyjet safety-car. Coulthardovi mechanici opravili vůz, ale Skot musel stejně odstoupit. Safety-car se vrátil do boxů a Räikkönen vybrzdil Buttona v nájezdu do šikany Veedol, v první zatáčce se Montoya dostal zpět před Fisichellu.
Jezdci vjížděli do 7. kola v pořadí Alonso, M.Schumacher, Massa, Räikkönen, Button, Trulli, Barrichello, Villeneuve, Heidfeld, Montoya, Fisichella, Webber, Klien, R.Schumacher, Speed, Rosberg, Sato, Monteiro, Albers, Montagny.
Alonso a Schumacher se začali vzdalovat a zajíždět nejrychlejší kola. Ještě větší mezera se tvořila mezi Massou a Räikkönenem a Button už hrál jinou ligu. V 13. kole se Albersovi konečně podařilo nepříliš esteticky vybrzdit Sata. Montoya visel za Heidfeldem, se kterým se začínal vzdalovat Fisichellovi.
V 17. kole ztrácel Massa na vedoucího Alonsa 4 s, Räikkönen 10 s, Button 20 s. Do boxů zajel Alonso, o kolo později Schumacher, ale pořadí se nezměnilo. Räikkönen si do 24. vytvořil náskok 14 s, ale po své první zastávce se vrátil na čtvrté místo za Massu. Klien se pověsil za Heidfelda, který dnes nebyl ve své kůži.
Podle očekávání vydržel na trati až do 27. kola Fisichella, ale přesto jel, jako všichni ostatní, na dvě zastávky. Po prvních zastávkách předních pilotů bylo pořadí Alonso, M.Schumacher, Massa, Räikkönen, R.Schumacher, Button, Rosberg, Barrichello, Villeneuve, Fisichella, Montoya, Trulli, Heidfeld, Klien, Speed, Monteiro, Albers, Sato, Montagny.
Buttonovi vypověděl službu motor v 30. kole, o chvíli později také Montagnymu. Zastavil i Christian Klien s Red Bullem. Ostrý, ale bezvýsledný souboj sváděli Villeneuve a Fisichella, Montoya je sledoval zezadu. Rosberg poprvé tankoval a za svými zády v první zatáčce udržel Trulliho.
Ve dvou třetinách závodu vedl stále Alonso sekundu před Schumacherem, na kterého ztrácel 5 s Massa, další 4 s Räikkönen. Pátý Barrichello byl za silnou čtyřkou už od 40 s! Sérii nejrychlejších kol zahájil Michael Schumacher, a pokračoval i během třech kol po Alonsově druhé zastávce. Díky drtivé jízdě si vypracoval takový náskok, že po své druhé zastávce zůstal celých 5 s před Alonsem!
Na trati znovu dlouho vydržel Räikkönen, který se po druhé zastávce dál přibližoval Massovi. Barrichello uhájil pozici při současné zastávce s R.Schumacherem. Fisichella se ve stejném okamžiku díky rychlejší práci mechaniků dostal před Villeneuva. Do garáže zajel Takuma Sato a pro tým Super Aguri závod skončil.
Nico Rosberg se díky rychlému druhému stintu dostal na bodované osmé místo před Montoyu, který po několika kolech svůj vůz odstavil, stejně jako R. Schumacher. Rosberg se pokusil zavěsit na Fisichellu, ale marně. Do posledního kola musel Alonso hájit druhé místo před dotírajícím Massou a Räikkönenem.
Ferrari je zpět na vrcholu, nebylo silné pouze v Imole. Michael Schumacher je při chuti, rychlý je i Felipe Massa. McLaren je dost rychlý na vítězství, ale ztrácí v kvalifikacích. Rubens Barrichello znovu ožil, přestože se potvrdilo, že Honda při delších jízdách nestačí na přední týmy. Nico Rosberg znovu zabodoval.
Foto: Scuderia Ferrari
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.