GP Evropy, závod: Michael Schumacher navázal na vítězství v Imole a o další dva body snížil náskok rychlého Alonsa. Räikkönen se dál propadá, Barrichello se probudil.
Deštivá předpověd se nenaplnila a teplota vzduchu se na prosluněném autodromu Nürburgring vyšplhala před startem závodu na 20°C, asfal se prohříval ke 40°C.
Na pole-position stál letos poprvé Fernando Alonso, který svoji pozici před Michaelem Schumacherm uhájil. Ostrý souboj s Buttonem sváděl v prvních zatáčkách Räikkönen. Fisichella se dostal před Montoyu. Liuzzi dostal ránu od Ralfa Schumachera a následně narazil do Coultharda. Po dvou kilometrech ze závodu odstoupil.
Na trať musel vyjet safety-car. Coulthardovi mechanici opravili vůz, ale Skot musel stejně odstoupit. Safety-car se vrátil do boxů a Räikkönen vybrzdil Buttona v nájezdu do šikany Veedol, v první zatáčce se Montoya dostal zpět před Fisichellu.
Jezdci vjížděli do 7. kola v pořadí Alonso, M.Schumacher, Massa, Räikkönen, Button, Trulli, Barrichello, Villeneuve, Heidfeld, Montoya, Fisichella, Webber, Klien, R.Schumacher, Speed, Rosberg, Sato, Monteiro, Albers, Montagny.
Alonso a Schumacher se začali vzdalovat a zajíždět nejrychlejší kola. Ještě větší mezera se tvořila mezi Massou a Räikkönenem a Button už hrál jinou ligu. V 13. kole se Albersovi konečně podařilo nepříliš esteticky vybrzdit Sata. Montoya visel za Heidfeldem, se kterým se začínal vzdalovat Fisichellovi.
V 17. kole ztrácel Massa na vedoucího Alonsa 4 s, Räikkönen 10 s, Button 20 s. Do boxů zajel Alonso, o kolo později Schumacher, ale pořadí se nezměnilo. Räikkönen si do 24. vytvořil náskok 14 s, ale po své první zastávce se vrátil na čtvrté místo za Massu. Klien se pověsil za Heidfelda, který dnes nebyl ve své kůži.
Podle očekávání vydržel na trati až do 27. kola Fisichella, ale přesto jel, jako všichni ostatní, na dvě zastávky. Po prvních zastávkách předních pilotů bylo pořadí Alonso, M.Schumacher, Massa, Räikkönen, R.Schumacher, Button, Rosberg, Barrichello, Villeneuve, Fisichella, Montoya, Trulli, Heidfeld, Klien, Speed, Monteiro, Albers, Sato, Montagny.
Buttonovi vypověděl službu motor v 30. kole, o chvíli později také Montagnymu. Zastavil i Christian Klien s Red Bullem. Ostrý, ale bezvýsledný souboj sváděli Villeneuve a Fisichella, Montoya je sledoval zezadu. Rosberg poprvé tankoval a za svými zády v první zatáčce udržel Trulliho.
Ve dvou třetinách závodu vedl stále Alonso sekundu před Schumacherem, na kterého ztrácel 5 s Massa, další 4 s Räikkönen. Pátý Barrichello byl za silnou čtyřkou už od 40 s! Sérii nejrychlejších kol zahájil Michael Schumacher, a pokračoval i během třech kol po Alonsově druhé zastávce. Díky drtivé jízdě si vypracoval takový náskok, že po své druhé zastávce zůstal celých 5 s před Alonsem!
Na trati znovu dlouho vydržel Räikkönen, který se po druhé zastávce dál přibližoval Massovi. Barrichello uhájil pozici při současné zastávce s R.Schumacherem. Fisichella se ve stejném okamžiku díky rychlejší práci mechaniků dostal před Villeneuva. Do garáže zajel Takuma Sato a pro tým Super Aguri závod skončil.
Nico Rosberg se díky rychlému druhému stintu dostal na bodované osmé místo před Montoyu, který po několika kolech svůj vůz odstavil, stejně jako R. Schumacher. Rosberg se pokusil zavěsit na Fisichellu, ale marně. Do posledního kola musel Alonso hájit druhé místo před dotírajícím Massou a Räikkönenem.
Ferrari je zpět na vrcholu, nebylo silné pouze v Imole. Michael Schumacher je při chuti, rychlý je i Felipe Massa. McLaren je dost rychlý na vítězství, ale ztrácí v kvalifikacích. Rubens Barrichello znovu ožil, přestože se potvrdilo, že Honda při delších jízdách nestačí na přední týmy. Nico Rosberg znovu zabodoval.
Foto: Scuderia Ferrari
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.