GP Evropy, závod: Michael Schumacher navázal na vítězství v Imole a o další dva body snížil náskok rychlého Alonsa. Räikkönen se dál propadá, Barrichello se probudil.
Deštivá předpověd se nenaplnila a teplota vzduchu se na prosluněném autodromu Nürburgring vyšplhala před startem závodu na 20°C, asfal se prohříval ke 40°C.
Na pole-position stál letos poprvé Fernando Alonso, který svoji pozici před Michaelem Schumacherm uhájil. Ostrý souboj s Buttonem sváděl v prvních zatáčkách Räikkönen. Fisichella se dostal před Montoyu. Liuzzi dostal ránu od Ralfa Schumachera a následně narazil do Coultharda. Po dvou kilometrech ze závodu odstoupil.
Na trať musel vyjet safety-car. Coulthardovi mechanici opravili vůz, ale Skot musel stejně odstoupit. Safety-car se vrátil do boxů a Räikkönen vybrzdil Buttona v nájezdu do šikany Veedol, v první zatáčce se Montoya dostal zpět před Fisichellu.
Jezdci vjížděli do 7. kola v pořadí Alonso, M.Schumacher, Massa, Räikkönen, Button, Trulli, Barrichello, Villeneuve, Heidfeld, Montoya, Fisichella, Webber, Klien, R.Schumacher, Speed, Rosberg, Sato, Monteiro, Albers, Montagny.
Alonso a Schumacher se začali vzdalovat a zajíždět nejrychlejší kola. Ještě větší mezera se tvořila mezi Massou a Räikkönenem a Button už hrál jinou ligu. V 13. kole se Albersovi konečně podařilo nepříliš esteticky vybrzdit Sata. Montoya visel za Heidfeldem, se kterým se začínal vzdalovat Fisichellovi.
V 17. kole ztrácel Massa na vedoucího Alonsa 4 s, Räikkönen 10 s, Button 20 s. Do boxů zajel Alonso, o kolo později Schumacher, ale pořadí se nezměnilo. Räikkönen si do 24. vytvořil náskok 14 s, ale po své první zastávce se vrátil na čtvrté místo za Massu. Klien se pověsil za Heidfelda, který dnes nebyl ve své kůži.
Podle očekávání vydržel na trati až do 27. kola Fisichella, ale přesto jel, jako všichni ostatní, na dvě zastávky. Po prvních zastávkách předních pilotů bylo pořadí Alonso, M.Schumacher, Massa, Räikkönen, R.Schumacher, Button, Rosberg, Barrichello, Villeneuve, Fisichella, Montoya, Trulli, Heidfeld, Klien, Speed, Monteiro, Albers, Sato, Montagny.
Buttonovi vypověděl službu motor v 30. kole, o chvíli později také Montagnymu. Zastavil i Christian Klien s Red Bullem. Ostrý, ale bezvýsledný souboj sváděli Villeneuve a Fisichella, Montoya je sledoval zezadu. Rosberg poprvé tankoval a za svými zády v první zatáčce udržel Trulliho.
Ve dvou třetinách závodu vedl stále Alonso sekundu před Schumacherem, na kterého ztrácel 5 s Massa, další 4 s Räikkönen. Pátý Barrichello byl za silnou čtyřkou už od 40 s! Sérii nejrychlejších kol zahájil Michael Schumacher, a pokračoval i během třech kol po Alonsově druhé zastávce. Díky drtivé jízdě si vypracoval takový náskok, že po své druhé zastávce zůstal celých 5 s před Alonsem!
Na trati znovu dlouho vydržel Räikkönen, který se po druhé zastávce dál přibližoval Massovi. Barrichello uhájil pozici při současné zastávce s R.Schumacherem. Fisichella se ve stejném okamžiku díky rychlejší práci mechaniků dostal před Villeneuva. Do garáže zajel Takuma Sato a pro tým Super Aguri závod skončil.
Nico Rosberg se díky rychlému druhému stintu dostal na bodované osmé místo před Montoyu, který po několika kolech svůj vůz odstavil, stejně jako R. Schumacher. Rosberg se pokusil zavěsit na Fisichellu, ale marně. Do posledního kola musel Alonso hájit druhé místo před dotírajícím Massou a Räikkönenem.
Ferrari je zpět na vrcholu, nebylo silné pouze v Imole. Michael Schumacher je při chuti, rychlý je i Felipe Massa. McLaren je dost rychlý na vítězství, ale ztrácí v kvalifikacích. Rubens Barrichello znovu ožil, přestože se potvrdilo, že Honda při delších jízdách nestačí na přední týmy. Nico Rosberg znovu zabodoval.
Foto: Scuderia Ferrari
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.