GP Malajsie, závod: Smůla Fernanda Alonsa v kvalifikaci se proměnila ve štěstí a francouzská stáj Renault v Sepangu nenašla po vítězství Giancarla Fisichelly žádného soupeře.
Nejlepší start předvedl Fernando Alonso, který se ze sedmé pozice dostal na pátou, a v nájezdu do první zatáčky vnějškem objel oba vozy Williams, z nichž úspěšnější byl Mark Webber. Na vedoucích pozicích zůstali Giancarlo Fisichella a Jenson Button.
Po několika zatáčkách si svoji obvyklou smůlu vybral Kimi Räikkönen, když do něj zezadu narazil Christian Klien, kterému se pravděpodobně nepodařilo podřadit. Räikkönen s poškozeným vozem havaroval v následující zatáčce, Klien dovezl poškozený vůz bez šancí na pokračování do boxů.
Fernando Alonso vydržel na trati před druhou zastávkou déle, než Jenson Button, a díky rychlejší práci mechaniků se před něj dostal a do konce závodu už nepřipustil souboj. Michael Schumacher podruhé dotankoval a propadl se za svého týmového kolegu, který startoval o šest míst za ním.
Motor, tentokrát BMW, zastavil i Nicka Heidfeld. Jeden bod díky tomu získal Ralf Schumacher. Hezký a čistý předjížděcí manévr předvedl ještě Liuzzi, když předjel Alberse.
Giancarlo Fisichella získal po startu z pole-position i vítězství a dokonalý triumf Renaultu završil druhým místem Fernando Alonso. Jenson Button přes velké úsilí znovu neuspěl ve snaze zvítězit, ale týmového kolegu Barrichella opět zastínil. McLarenu se zase nedaří úvod sezóny.
Foto: annimages.com, Renault ČR, BMW Motorsport
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.