MEXIKO - KVALIFIKACE; Jak na houpačce a s problémy pro několik pilotů, kteří se potýkali se svými vozy a dokonce jim ve dvou případech dali řádně zabrat. Ale vše je zapomenuto, nyní jsme na prahu prvního důležitého okamžiku letošní dvacáté Grand Prix
Sekce zatáček 7 - 11, poté ošemetná dvanáctka; to jsou největší pasti, s nimiž se piloti po tři tréninky potýkali. V kvalifikaci jim počasí jako doposud přálo - teplota 22°C, trať o 22°C vyšší, vlhkost vzduchu 41 % a západní vítr o síle 8,6 km/h - to byla kulisa kvalifikace, v níž byla většina diváků natěšena na domácího miláčka „Checo“ Péreze.
Q1 - 18 minutDle očekávání většina pilotů do úvodní části nasadila nejměkčí směs C5 - výjimku tvořily týmy Ferrari a McLaren. Boxová ulička však vyhlížela pustě, až po půl minutě se pustili na trať oba Saubery (Bottas a Zhou), Ocon, Stroll a Gasly; za nimi se pak začal trousit ostatní. První čas zajel Bottas, ale 1:18,507 už tradičně byl jen orientační. I na středně tvrdé směsi byly rychlé Ferrari a McLareny, ale když se do čela posunul Verstappen (1:16,998), přestal Norris spekulovat a nasadil také červené pneumatiky - a Maxe překonal - 1:16,505.
VISA Cash App RB a Haas osm minut čekaly na svou šanci, ale poté se bez potíží dostaly do středu pole. To Mercedesy opět hazardovaly s nervy svých příznivců, což naznačila i komunikace boxů s Russellem, když zajel čas 1:17,194 a dotázal se, zda je dostatečný: „Negative!“ zněla strohá odpověď. Že to nebylo přehnané, ukázaly následující chvíle.
V ohrožení se totiž ocitli Pérez, Piastri i Leclerc. Oscar, jenž první pokus zhatil probrzděním v zatáčce 5, dostal šanci jako první, ale nezvládl zatáčku 12, vyjel mimo trať a čas 1:17,631 mu byl škrtnutý. Hned se pokusil o další kolo, ale příliš se nepolepšil. Mohutně povzbuzovaný Pérez byl ale ještě horší. Ferrari neriskovalo a poslalo oba piloty na nejměkčích pneumatikách, a ti se posunuli na druhé (Sainz jr.) a čtvrté místo. Piastri ale neuspěl a rozladěný musel být i Colapinto, jehož posledním pokusem nechal v poslední pětce Bottas (1:17,393).
Do Q2 nepostoupili: Colapinto, Piastri, Pérez, Ocon, Zhou
Q2 - 15 minutJako první do druhé části vyrazili Albon, Verstappen a Leclerc se Sainzem jr. Albon začal časem 1:17,090, ale vzápětí ho „umravnil“ Verstappen (1:16,629). Sainz jr. se také nedostal pod 1:17,0 (1:17,027) a u Leclerca by hledači skrytých významů určitě našli úzkou spojitost, protože mu byl škrtnut jeho čas 1:17,631 - stejný o jaký přišel Piastri v Q1 - i když Monačan porušil limity v zatáčkách 2 a 3. Norris na pohodu zajel čas 1:16,301 a jeho vůz mechanici uklidili do garáže.
Druhé pokusy zahájili Ferrari a Leclerc s nožem na krku vykouzlil výkon 1:16,641, tedy téměř o vteřinu lepší než smazaný. Vzápětí se do T10 dostali i oba Haasy, ačkoliv Magnussenovi se vydatně do cesty pletli oba piloti Mercedesu. Všechno snažení jejich i VISA Cash App RB a Aston Martinů bylo zbytečné - Cunoda v nájezdu do zatáčky 12 deset vteřin před koncem zablokoval kola a bokem levým bokem narazil do bariéry. Auto bylo nepojízdné, zavlála červená vlajka a Lawson, Alonso, Stroll a Bottas museli poslední pokus přerušit. Zejména Lawson byl hodně rozladěn a v bleskovém rozhovoru prohlásilo, že měl rozjetý velmi dobře první sektor...
Do Q3 nepostoupili: Cunoda, Lawson, Alonso, Stroll, Bottas
Q3 - 12 minutPoslední část kvalifikace byla poodsunuta kvůli nutné opravě bariéry, kterou Cunoda poškodil. Do boje o nejlepší desítku vyrazily jako první Haasy následované Verstappenem, Ferrari zůstaly na chvostu - Sainz jr. docela poslední. Haasy zajely naprosto irelevantní časy (Hülkenberg 1:17,581 a Magnussen 1:18,104), takže do vedení šel na kratičkou chvíli Verstappen - ale jeho čas 1:16,368 vzápětí zmizel, protože podobně jako Leclerc v Q2 „střihl“ vrcholky zatáček 2 a 3. Ani Norris se nezdál být dobře naladěn, protože horší čas zajel pouze v Q1 na středně tvrdé směsi. Po prvních pokusech tak bylo pořadí Sainz jr., Leclerc, Russell, Hamilton, Norris, Gasly, Albon, Hülkenberg, Magnussen a Verstappen. Hamilton si postěžoval, že vůz je v porovnání s třetím tréninkem naprosto odlišný.
Haasy zahájily i druhé pokusy s Albonem a Gaslym za sebou, poté následovala dvojice Ferrari a Verstappen - za ním pak Norris. Ačkoliv se kromě Hamiltona všichni piloti zlepšili, Leclercovi to na udržení první řady nestačilo - zato Sainz jr. jako jediný pilot prolomil hranici 1:16,0!
Kvalifikace přinesla několik zajímavostí - hned čtyři týmy zanechaly jeden vůz v Q1 a s druhým postoupily do Q3. Sainz jr. se do čela startovního pole postaví po více než roce (naposledy v Singapuru 2023), Pérez po třech letech, kdy byl na domácí půdě vždy v TOP5, tentokrát naprosto vyhořel a Piastri letos vůbec poprvé chyběl v TOP 10. Nelze přehlédnout velmi slušnou formu Haasu a další solidní výkon Gaslyho, jde jen o to, aby v závodě neměl smůlu jako v Austinu. Karty pro zítřek jsou rozdané zajímavě a je otázka, kdo si vytáhne trumfové eso.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.