GP BAHRAJNU: První závod nové sezony přinesl double Red Bullu v pořadí Verstappen - Pérez. Třetí příčka patří veteránovi Fernandu Alonsovi. Hororový začátek sezony prožil odstoupivší Charles Leclerc a také McLaren. Oscar Piastri nedokončil, Lando Norris dojel poslední.
Start závodu přinesl dramatickou podívanou. Charles Leclerc se díky agresivnímu předjížděcímu manévru dostal na druhé místo před Sergia Péreze, naproti tomu Fernando Alonso o dvě pozice přišel a průběžně byl sedmý. Jezdci Astonu spolu navíc kolidovali, nešlo však o nic závažného.
Verstappen si okamžitě začal budovat náskok, ten po sedmi kolech činil už čtyři a půl sekundy. Bojovalo se o druhé místo mezi Leclercem a Pérezem. Následoval Sainz a jezdci Mercedesu. Hamilton si v tu dobu stěžoval na technické potíže svého vozu. V bočnicí měla být zaseknuta fólie.
První zastávku v boxech během nové sezony absolvoval po deseti kolech Pierre Gasly. Parádní souboj předvedli ve třináctém kole Fernando Alonso a George Russell, přičemž Španěl z něj vyšel vítězně a posunul se na pátou příčku. Hned poté zamířil Russell do boxů.
Problémy technického rázu měl Piastri, ten musel kvůli převodovce v patnáctém kole dokonce odstoupit. Penalizaci pěti sekund obdržel Esteban Ocon, Francouz nestál ideálně ve svém startovním slotu.
Těsně před polovinou závodu se dění na trati uklidnilo. Schylovalo se však k boji o druhé místo, neboť Pérez stahoval náskok Leclerca. Monačan navíc chyboval a probrzdil si své pneumatiky. K předjížděcímu manévru došlo ve 26. kole, kdy se Pérez dostal na druhou příčku. Checo však jel jinou strategii než jeho oponent v rudém voze.
Na pátém až osmém místě mezi sebou bojovaly oba Astony a Mercedesy. Nedařilo se Haasu, McLarenu a ani Alpine. Těsně po zastávkách v boxech došlo ke změně na sedmém a osmém místě, když Lance Stroll zdolal George Russella.
Mezi 36. a 39. kolem předvedli exkluzivní souboj dva veteráni Fernando Alonso a Lewis Hamilton. Bitva trvající několik minut nabídla vskutku epickou podívanou, ze které vyšel lépe Alonso, který se tak posunul na pátou příčku. Rodák z Ovieda se navíc začal přibližovat Carlosi Sainzovi
A také pódiu, protože Charles Leclerc musel odstoupit kvůli technickým problémům. Spolehlivost Ferrari dostala další tvrdou ránu.
Deset kol před cílem začal znovu úřadovat Alonso, jenž po další tvrdé bitvě překonal Sainze a dostal se na třetí příčku. Ve zbytku závodu už k ničemu dramatickému nedošlo. Zvítězil tedy Max Verstappen před Sergiem Pérezem a Fernandem Alonsem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.