GP BAHRAJNU: První závod nové sezony přinesl double Red Bullu v pořadí Verstappen - Pérez. Třetí příčka patří veteránovi Fernandu Alonsovi. Hororový začátek sezony prožil odstoupivší Charles Leclerc a také McLaren. Oscar Piastri nedokončil, Lando Norris dojel poslední.
Start závodu přinesl dramatickou podívanou. Charles Leclerc se díky agresivnímu předjížděcímu manévru dostal na druhé místo před Sergia Péreze, naproti tomu Fernando Alonso o dvě pozice přišel a průběžně byl sedmý. Jezdci Astonu spolu navíc kolidovali, nešlo však o nic závažného.
Verstappen si okamžitě začal budovat náskok, ten po sedmi kolech činil už čtyři a půl sekundy. Bojovalo se o druhé místo mezi Leclercem a Pérezem. Následoval Sainz a jezdci Mercedesu. Hamilton si v tu dobu stěžoval na technické potíže svého vozu. V bočnicí měla být zaseknuta fólie.
První zastávku v boxech během nové sezony absolvoval po deseti kolech Pierre Gasly. Parádní souboj předvedli ve třináctém kole Fernando Alonso a George Russell, přičemž Španěl z něj vyšel vítězně a posunul se na pátou příčku. Hned poté zamířil Russell do boxů.
Problémy technického rázu měl Piastri, ten musel kvůli převodovce v patnáctém kole dokonce odstoupit. Penalizaci pěti sekund obdržel Esteban Ocon, Francouz nestál ideálně ve svém startovním slotu.
Těsně před polovinou závodu se dění na trati uklidnilo. Schylovalo se však k boji o druhé místo, neboť Pérez stahoval náskok Leclerca. Monačan navíc chyboval a probrzdil si své pneumatiky. K předjížděcímu manévru došlo ve 26. kole, kdy se Pérez dostal na druhou příčku. Checo však jel jinou strategii než jeho oponent v rudém voze.
Na pátém až osmém místě mezi sebou bojovaly oba Astony a Mercedesy. Nedařilo se Haasu, McLarenu a ani Alpine. Těsně po zastávkách v boxech došlo ke změně na sedmém a osmém místě, když Lance Stroll zdolal George Russella.
Mezi 36. a 39. kolem předvedli exkluzivní souboj dva veteráni Fernando Alonso a Lewis Hamilton. Bitva trvající několik minut nabídla vskutku epickou podívanou, ze které vyšel lépe Alonso, který se tak posunul na pátou příčku. Rodák z Ovieda se navíc začal přibližovat Carlosi Sainzovi
A také pódiu, protože Charles Leclerc musel odstoupit kvůli technickým problémům. Spolehlivost Ferrari dostala další tvrdou ránu.
Deset kol před cílem začal znovu úřadovat Alonso, jenž po další tvrdé bitvě překonal Sainze a dostal se na třetí příčku. Ve zbytku závodu už k ničemu dramatickému nedošlo. Zvítězil tedy Max Verstappen před Sergiem Pérezem a Fernandem Alonsem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.