Je to pořád jenom trénink, ale nejúspěšnější holandský závodník v historii F1 stanovil svým kolegům hodně drsný limit. Dokázal si pohrát s celou konkurencí a jako jediný se dostal svým výkonem pod čas 1:33.0 - a to hodně výrazně.
Ve včerejších odpoledním tréninku byl nejrychlejší Verstappen (Red Bull, na měkké sadě pneumatik) jen těsně před Bottasem (Mercedes, střední sada pneumatik). Jedním z témat, které jezdci řešili žluté obrubníky na výjezdu ze druhé zatáčky. Verstappen i Bottas zde vyjeli mimo a poškodili si přední křídlo.
I dnes ve Francii jezdce přivítal letní den, teplota vzduchu je 25 °C, trať má potom 37,7 °C. A to už se na konci boxové uličky objevuje zelené světlo, ale na trať se prozatím nikdo nežene a auta zůstávají v prvních minutách v garáži, týmy si zřejmě chtějí pošetřit pneumatiky. To ale neznamená, že týmy zahálejí. U Mercedesu pracovali přes noc a pozměnili Hamiltonovi nastavení, aby byl s chováním vozu spokojenější. Podle zprávy z oficiálního webu F1 si Hamilton s Bottasem na tento víkend prohodili podvozek. A pracovalo se například i u McLarenu.
Po deseti minutách tu máme první auto na trati. Je jím Nikita Mazepin s Haasem na měkké sadě pneumatik. Po pár minutách jej doplňuje i jeho týmový kolega Mick Schumacher. A po patnácti minutách trať ožívá, vyjel například Ocon, Alonso, Latifi, Räikkönen, Pérez, Russell či Ricciardo. Všichni na měkké sadě. První měřený čas si připisuje Mazepin (1:34,966 min). Postupně se objevují další časy a do čela jde Ocon 1:33,707 min. Brzy jej však o pět desetin překonává týmový kolega Alonso.
Mazepin ve druhé zatáčce dostal hodiny. Pokračuje dál, ale pneumatiky mu rozhodně nepoděkují. A Rus se poté vrací k mechanikům do garáže. Mimo vyjel i Cunoda v zatáčce číslo 12. Po dvaceti minutách zajelo měřený čas 11 pilotů.
Na trať vyrážejí oba Mercedesy, Verstappen či Leclerc. Zatímco Sainz a Norris nerespektovali podle komisařů limity tratě v zatáčce 6 a jejich časy byly vymazány.
Do čela šel nejprve Hamilton, kterého ale brzy překonal Bottas. To však také neplatilo dlouho, Verstappen zajel nejrychleji. Ale s jakým náskokem? Jen 0,009 sek a jeho čas má hodnotu 1:32,337 min. Třetí Hamilton potom ztrácí 0,8 sek. Po půl hodině již zajeli čas všichni piloti.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Verstappen, Bottas, Hamilton, Alonso, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Sainz, Ocon, Norris, Pérez, Giovinazzi, Räikkönen, Russell, Cunoda, Vettel, Schumacher, Latifi, Stroll, Mazepin.
Verstappen i Bottas, se zlepšují, ale čas Verstappena komisaři kvůli limitům smazali. Ach ta šestá zatáčka. Bottas tedy v čele s časem 1:32,309 sek. Hamilton se také zlepšuje, ale stále to stačí na třetí místo. Na to čtvrté se posunul Gasly s časem 1:33,154 sek. Moc pěkné kolo.
Po čtyřiceti minutách jezdci Aston Martin přezuli na tvrdou sadu a zaměřují se tak na závodní rychlost. Zatím jsou však jediní, kdo to takto udělal. Bottas se dál zlepšil s časem 1:32,047 min. A na druhé místo jde Sainz s Ferrari! Čas 1:32,195 min, na třetí místo jde Pérez. Hamilton čtvrtý před Norrisem.
Ale to už na to šlápl Verstappen a blýskl se časem 1:31,3 min. Je tedy nejrychlejší a se slušným náskokem 0,747. Parádní kolo, a to ačkoliv první sektor nezajel nejrychleji.
Zbývá posledních pár minut a většina aut je na trati. Vettel přezul zpět na měkkou sadu. Verstappen a Leclerc už zajeli do garáže. Pár zlepšení, ale na čele už se nic nemění.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.