Je to pořád jenom trénink, ale nejúspěšnější holandský závodník v historii F1 stanovil svým kolegům hodně drsný limit. Dokázal si pohrát s celou konkurencí a jako jediný se dostal svým výkonem pod čas 1:33.0 - a to hodně výrazně.
Ve včerejších odpoledním tréninku byl nejrychlejší Verstappen (Red Bull, na měkké sadě pneumatik) jen těsně před Bottasem (Mercedes, střední sada pneumatik). Jedním z témat, které jezdci řešili žluté obrubníky na výjezdu ze druhé zatáčky. Verstappen i Bottas zde vyjeli mimo a poškodili si přední křídlo.
I dnes ve Francii jezdce přivítal letní den, teplota vzduchu je 25 °C, trať má potom 37,7 °C. A to už se na konci boxové uličky objevuje zelené světlo, ale na trať se prozatím nikdo nežene a auta zůstávají v prvních minutách v garáži, týmy si zřejmě chtějí pošetřit pneumatiky. To ale neznamená, že týmy zahálejí. U Mercedesu pracovali přes noc a pozměnili Hamiltonovi nastavení, aby byl s chováním vozu spokojenější. Podle zprávy z oficiálního webu F1 si Hamilton s Bottasem na tento víkend prohodili podvozek. A pracovalo se například i u McLarenu.
Po deseti minutách tu máme první auto na trati. Je jím Nikita Mazepin s Haasem na měkké sadě pneumatik. Po pár minutách jej doplňuje i jeho týmový kolega Mick Schumacher. A po patnácti minutách trať ožívá, vyjel například Ocon, Alonso, Latifi, Räikkönen, Pérez, Russell či Ricciardo. Všichni na měkké sadě. První měřený čas si připisuje Mazepin (1:34,966 min). Postupně se objevují další časy a do čela jde Ocon 1:33,707 min. Brzy jej však o pět desetin překonává týmový kolega Alonso.
Mazepin ve druhé zatáčce dostal hodiny. Pokračuje dál, ale pneumatiky mu rozhodně nepoděkují. A Rus se poté vrací k mechanikům do garáže. Mimo vyjel i Cunoda v zatáčce číslo 12. Po dvaceti minutách zajelo měřený čas 11 pilotů.
Na trať vyrážejí oba Mercedesy, Verstappen či Leclerc. Zatímco Sainz a Norris nerespektovali podle komisařů limity tratě v zatáčce 6 a jejich časy byly vymazány.
Do čela šel nejprve Hamilton, kterého ale brzy překonal Bottas. To však také neplatilo dlouho, Verstappen zajel nejrychleji. Ale s jakým náskokem? Jen 0,009 sek a jeho čas má hodnotu 1:32,337 min. Třetí Hamilton potom ztrácí 0,8 sek. Po půl hodině již zajeli čas všichni piloti.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Verstappen, Bottas, Hamilton, Alonso, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Sainz, Ocon, Norris, Pérez, Giovinazzi, Räikkönen, Russell, Cunoda, Vettel, Schumacher, Latifi, Stroll, Mazepin.
Verstappen i Bottas, se zlepšují, ale čas Verstappena komisaři kvůli limitům smazali. Ach ta šestá zatáčka. Bottas tedy v čele s časem 1:32,309 sek. Hamilton se také zlepšuje, ale stále to stačí na třetí místo. Na to čtvrté se posunul Gasly s časem 1:33,154 sek. Moc pěkné kolo.
Po čtyřiceti minutách jezdci Aston Martin přezuli na tvrdou sadu a zaměřují se tak na závodní rychlost. Zatím jsou však jediní, kdo to takto udělal. Bottas se dál zlepšil s časem 1:32,047 min. A na druhé místo jde Sainz s Ferrari! Čas 1:32,195 min, na třetí místo jde Pérez. Hamilton čtvrtý před Norrisem.
Ale to už na to šlápl Verstappen a blýskl se časem 1:31,3 min. Je tedy nejrychlejší a se slušným náskokem 0,747. Parádní kolo, a to ačkoliv první sektor nezajel nejrychleji.
Zbývá posledních pár minut a většina aut je na trati. Vettel přezul zpět na měkkou sadu. Verstappen a Leclerc už zajeli do garáže. Pár zlepšení, ale na čele už se nic nemění.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.