Je to pořád jenom trénink, ale nejúspěšnější holandský závodník v historii F1 stanovil svým kolegům hodně drsný limit. Dokázal si pohrát s celou konkurencí a jako jediný se dostal svým výkonem pod čas 1:33.0 - a to hodně výrazně.
Ve včerejších odpoledním tréninku byl nejrychlejší Verstappen (Red Bull, na měkké sadě pneumatik) jen těsně před Bottasem (Mercedes, střední sada pneumatik). Jedním z témat, které jezdci řešili žluté obrubníky na výjezdu ze druhé zatáčky. Verstappen i Bottas zde vyjeli mimo a poškodili si přední křídlo.
I dnes ve Francii jezdce přivítal letní den, teplota vzduchu je 25 °C, trať má potom 37,7 °C. A to už se na konci boxové uličky objevuje zelené světlo, ale na trať se prozatím nikdo nežene a auta zůstávají v prvních minutách v garáži, týmy si zřejmě chtějí pošetřit pneumatiky. To ale neznamená, že týmy zahálejí. U Mercedesu pracovali přes noc a pozměnili Hamiltonovi nastavení, aby byl s chováním vozu spokojenější. Podle zprávy z oficiálního webu F1 si Hamilton s Bottasem na tento víkend prohodili podvozek. A pracovalo se například i u McLarenu.
Po deseti minutách tu máme první auto na trati. Je jím Nikita Mazepin s Haasem na měkké sadě pneumatik. Po pár minutách jej doplňuje i jeho týmový kolega Mick Schumacher. A po patnácti minutách trať ožívá, vyjel například Ocon, Alonso, Latifi, Räikkönen, Pérez, Russell či Ricciardo. Všichni na měkké sadě. První měřený čas si připisuje Mazepin (1:34,966 min). Postupně se objevují další časy a do čela jde Ocon 1:33,707 min. Brzy jej však o pět desetin překonává týmový kolega Alonso.
Mazepin ve druhé zatáčce dostal hodiny. Pokračuje dál, ale pneumatiky mu rozhodně nepoděkují. A Rus se poté vrací k mechanikům do garáže. Mimo vyjel i Cunoda v zatáčce číslo 12. Po dvaceti minutách zajelo měřený čas 11 pilotů.
Na trať vyrážejí oba Mercedesy, Verstappen či Leclerc. Zatímco Sainz a Norris nerespektovali podle komisařů limity tratě v zatáčce 6 a jejich časy byly vymazány.
Do čela šel nejprve Hamilton, kterého ale brzy překonal Bottas. To však také neplatilo dlouho, Verstappen zajel nejrychleji. Ale s jakým náskokem? Jen 0,009 sek a jeho čas má hodnotu 1:32,337 min. Třetí Hamilton potom ztrácí 0,8 sek. Po půl hodině již zajeli čas všichni piloti.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Verstappen, Bottas, Hamilton, Alonso, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Sainz, Ocon, Norris, Pérez, Giovinazzi, Räikkönen, Russell, Cunoda, Vettel, Schumacher, Latifi, Stroll, Mazepin.
Verstappen i Bottas, se zlepšují, ale čas Verstappena komisaři kvůli limitům smazali. Ach ta šestá zatáčka. Bottas tedy v čele s časem 1:32,309 sek. Hamilton se také zlepšuje, ale stále to stačí na třetí místo. Na to čtvrté se posunul Gasly s časem 1:33,154 sek. Moc pěkné kolo.
Po čtyřiceti minutách jezdci Aston Martin přezuli na tvrdou sadu a zaměřují se tak na závodní rychlost. Zatím jsou však jediní, kdo to takto udělal. Bottas se dál zlepšil s časem 1:32,047 min. A na druhé místo jde Sainz s Ferrari! Čas 1:32,195 min, na třetí místo jde Pérez. Hamilton čtvrtý před Norrisem.
Ale to už na to šlápl Verstappen a blýskl se časem 1:31,3 min. Je tedy nejrychlejší a se slušným náskokem 0,747. Parádní kolo, a to ačkoliv první sektor nezajel nejrychleji.
Zbývá posledních pár minut a většina aut je na trati. Vettel přezul zpět na měkkou sadu. Verstappen a Leclerc už zajeli do garáže. Pár zlepšení, ale na čele už se nic nemění.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.