Je to pořád jenom trénink, ale nejúspěšnější holandský závodník v historii F1 stanovil svým kolegům hodně drsný limit. Dokázal si pohrát s celou konkurencí a jako jediný se dostal svým výkonem pod čas 1:33.0 - a to hodně výrazně.
Ve včerejších odpoledním tréninku byl nejrychlejší Verstappen (Red Bull, na měkké sadě pneumatik) jen těsně před Bottasem (Mercedes, střední sada pneumatik). Jedním z témat, které jezdci řešili žluté obrubníky na výjezdu ze druhé zatáčky. Verstappen i Bottas zde vyjeli mimo a poškodili si přední křídlo.
I dnes ve Francii jezdce přivítal letní den, teplota vzduchu je 25 °C, trať má potom 37,7 °C. A to už se na konci boxové uličky objevuje zelené světlo, ale na trať se prozatím nikdo nežene a auta zůstávají v prvních minutách v garáži, týmy si zřejmě chtějí pošetřit pneumatiky. To ale neznamená, že týmy zahálejí. U Mercedesu pracovali přes noc a pozměnili Hamiltonovi nastavení, aby byl s chováním vozu spokojenější. Podle zprávy z oficiálního webu F1 si Hamilton s Bottasem na tento víkend prohodili podvozek. A pracovalo se například i u McLarenu.
Po deseti minutách tu máme první auto na trati. Je jím Nikita Mazepin s Haasem na měkké sadě pneumatik. Po pár minutách jej doplňuje i jeho týmový kolega Mick Schumacher. A po patnácti minutách trať ožívá, vyjel například Ocon, Alonso, Latifi, Räikkönen, Pérez, Russell či Ricciardo. Všichni na měkké sadě. První měřený čas si připisuje Mazepin (1:34,966 min). Postupně se objevují další časy a do čela jde Ocon 1:33,707 min. Brzy jej však o pět desetin překonává týmový kolega Alonso.
Mazepin ve druhé zatáčce dostal hodiny. Pokračuje dál, ale pneumatiky mu rozhodně nepoděkují. A Rus se poté vrací k mechanikům do garáže. Mimo vyjel i Cunoda v zatáčce číslo 12. Po dvaceti minutách zajelo měřený čas 11 pilotů.
Na trať vyrážejí oba Mercedesy, Verstappen či Leclerc. Zatímco Sainz a Norris nerespektovali podle komisařů limity tratě v zatáčce 6 a jejich časy byly vymazány.
Do čela šel nejprve Hamilton, kterého ale brzy překonal Bottas. To však také neplatilo dlouho, Verstappen zajel nejrychleji. Ale s jakým náskokem? Jen 0,009 sek a jeho čas má hodnotu 1:32,337 min. Třetí Hamilton potom ztrácí 0,8 sek. Po půl hodině již zajeli čas všichni piloti.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Verstappen, Bottas, Hamilton, Alonso, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Sainz, Ocon, Norris, Pérez, Giovinazzi, Räikkönen, Russell, Cunoda, Vettel, Schumacher, Latifi, Stroll, Mazepin.
Verstappen i Bottas, se zlepšují, ale čas Verstappena komisaři kvůli limitům smazali. Ach ta šestá zatáčka. Bottas tedy v čele s časem 1:32,309 sek. Hamilton se také zlepšuje, ale stále to stačí na třetí místo. Na to čtvrté se posunul Gasly s časem 1:33,154 sek. Moc pěkné kolo.
Po čtyřiceti minutách jezdci Aston Martin přezuli na tvrdou sadu a zaměřují se tak na závodní rychlost. Zatím jsou však jediní, kdo to takto udělal. Bottas se dál zlepšil s časem 1:32,047 min. A na druhé místo jde Sainz s Ferrari! Čas 1:32,195 min, na třetí místo jde Pérez. Hamilton čtvrtý před Norrisem.
Ale to už na to šlápl Verstappen a blýskl se časem 1:31,3 min. Je tedy nejrychlejší a se slušným náskokem 0,747. Parádní kolo, a to ačkoliv první sektor nezajel nejrychleji.
Zbývá posledních pár minut a většina aut je na trati. Vettel přezul zpět na měkkou sadu. Verstappen a Leclerc už zajeli do garáže. Pár zlepšení, ale na čele už se nic nemění.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.