Je to pořád jenom trénink, ale nejúspěšnější holandský závodník v historii F1 stanovil svým kolegům hodně drsný limit. Dokázal si pohrát s celou konkurencí a jako jediný se dostal svým výkonem pod čas 1:33.0 - a to hodně výrazně.
Ve včerejších odpoledním tréninku byl nejrychlejší Verstappen (Red Bull, na měkké sadě pneumatik) jen těsně před Bottasem (Mercedes, střední sada pneumatik). Jedním z témat, které jezdci řešili žluté obrubníky na výjezdu ze druhé zatáčky. Verstappen i Bottas zde vyjeli mimo a poškodili si přední křídlo.
I dnes ve Francii jezdce přivítal letní den, teplota vzduchu je 25 °C, trať má potom 37,7 °C. A to už se na konci boxové uličky objevuje zelené světlo, ale na trať se prozatím nikdo nežene a auta zůstávají v prvních minutách v garáži, týmy si zřejmě chtějí pošetřit pneumatiky. To ale neznamená, že týmy zahálejí. U Mercedesu pracovali přes noc a pozměnili Hamiltonovi nastavení, aby byl s chováním vozu spokojenější. Podle zprávy z oficiálního webu F1 si Hamilton s Bottasem na tento víkend prohodili podvozek. A pracovalo se například i u McLarenu.
Po deseti minutách tu máme první auto na trati. Je jím Nikita Mazepin s Haasem na měkké sadě pneumatik. Po pár minutách jej doplňuje i jeho týmový kolega Mick Schumacher. A po patnácti minutách trať ožívá, vyjel například Ocon, Alonso, Latifi, Räikkönen, Pérez, Russell či Ricciardo. Všichni na měkké sadě. První měřený čas si připisuje Mazepin (1:34,966 min). Postupně se objevují další časy a do čela jde Ocon 1:33,707 min. Brzy jej však o pět desetin překonává týmový kolega Alonso.
Mazepin ve druhé zatáčce dostal hodiny. Pokračuje dál, ale pneumatiky mu rozhodně nepoděkují. A Rus se poté vrací k mechanikům do garáže. Mimo vyjel i Cunoda v zatáčce číslo 12. Po dvaceti minutách zajelo měřený čas 11 pilotů.
Na trať vyrážejí oba Mercedesy, Verstappen či Leclerc. Zatímco Sainz a Norris nerespektovali podle komisařů limity tratě v zatáčce 6 a jejich časy byly vymazány.
Do čela šel nejprve Hamilton, kterého ale brzy překonal Bottas. To však také neplatilo dlouho, Verstappen zajel nejrychleji. Ale s jakým náskokem? Jen 0,009 sek a jeho čas má hodnotu 1:32,337 min. Třetí Hamilton potom ztrácí 0,8 sek. Po půl hodině již zajeli čas všichni piloti.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Verstappen, Bottas, Hamilton, Alonso, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Sainz, Ocon, Norris, Pérez, Giovinazzi, Räikkönen, Russell, Cunoda, Vettel, Schumacher, Latifi, Stroll, Mazepin.
Verstappen i Bottas, se zlepšují, ale čas Verstappena komisaři kvůli limitům smazali. Ach ta šestá zatáčka. Bottas tedy v čele s časem 1:32,309 sek. Hamilton se také zlepšuje, ale stále to stačí na třetí místo. Na to čtvrté se posunul Gasly s časem 1:33,154 sek. Moc pěkné kolo.
Po čtyřiceti minutách jezdci Aston Martin přezuli na tvrdou sadu a zaměřují se tak na závodní rychlost. Zatím jsou však jediní, kdo to takto udělal. Bottas se dál zlepšil s časem 1:32,047 min. A na druhé místo jde Sainz s Ferrari! Čas 1:32,195 min, na třetí místo jde Pérez. Hamilton čtvrtý před Norrisem.
Ale to už na to šlápl Verstappen a blýskl se časem 1:31,3 min. Je tedy nejrychlejší a se slušným náskokem 0,747. Parádní kolo, a to ačkoliv první sektor nezajel nejrychleji.
Zbývá posledních pár minut a většina aut je na trati. Vettel přezul zpět na měkkou sadu. Verstappen a Leclerc už zajeli do garáže. Pár zlepšení, ale na čele už se nic nemění.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.