Renault Sport F1 dnes promluvil o nadcházející sezóně 2015 a úpravách, které provedl na své pohonné jednotce. Co zlepšil a co od něj můžeme očekávat?
"F1 se neustále pohybuje velmi rychle kupředu. Sport se vyvíjí, technologie se vyvíjí a konkurence nikdy nespí. Proto se ve Viry musíme vyvíjet stejně rychle," uvádí ředitel Cyril Abiteboul. "Viry potřebovalo osvěžení. V roce 2014 jsme netrpěli nedostatkem zdrojů či financí, šlo jednoduše o to, že zdroje se v čase nespojily nebo nebyly využívány optimálně."
Personální restrukturalizace"V krátkém čase mezi sezónami jsme proto podnikli několik kroků vpřed. Prvním a nejdůležitějším bylo zavedení nové organizační struktury. V této nové struktuře došlo k mnoha změnám," pokračuje ředitel.
Za všechny vyzdvihuje Roba Whita jako technického ředitele, kterému pomáhá Jean-Paul Gousset. Ten dříve vedl výrobu, ale nyní byl povýšen na ředitele výkonnosti. K další změně došlo ve vývoji, který řídí Naoki Tokunaga. Na všechny činnosti na dráze a v továrně dohlíží Rémi Taffin.
Velký pokrok ve výkonnosti a spolehlivosti"Věděli jsme, co během zimy musíme udělat, a víme čeho jsme dosáhli. Věříme, že jsme udělali obrovský pokrok ve výkonnosti a že budeme spolehlivější. Nevíme, jak na tom budou ostatní. Možná jsme nesmazaly veškeré ztráty, věříme však, že jsme urazili velký kus cesty ve snížení ztráty z loňské sezóny," tvrdí Abiteboul.
"Naším cílem je stáhnout ztrátu co nejvíce a dát Red Bullu a Toro Rosso konkurenceschopnější vůz na většině okruhů, nezávisle na jejich charakteristice a citlivých vlastnostech," přeje si ředitel Renaultu, jenž bude své pohonné jednotky v této sezóně dodávat pouze dvěma týmům poté, co Caterham zkrachoval a Lotus přešel k Mercedesu.
Renault zapracoval na zlepšení všech součástí nové pohonné jednotky, cílem bylo zvýšitvýkon i spolehlivost (foto: Renault Sport F1)
Konkrétní úpravy pro rok 2015Ke konkrétním změnám pohonné jednotky říká: "Projekt pohonné jednotky pro rok 2015 jsme zahájili šest měsíců před tím, než se ta pro rok 2014 dostala na dráhu, tedy před tím, než bychom měli nějaké větší zkušenosti s touto technologií. Museli jsme pak také zvážit problémy, které vznikly během sezóny. Museli jsme proto myslet dopředu a být reaktivní... výsledkem je pohonná jednotka, která se od své předchůdkyně velmi liší.
Učinili jsme fundamentální změny pro to, abychom získali výkonnost a spolehlivost. Vylepšili jsme všechny systémy a subsystémy pomocí položek, které přednostně poskytnou co nejvyšší výkonnost.
Principiální změny se dotkly motoru s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadla a baterií. ICE bude mít novou spalovací komoru, koncept výfukového systému a variabilní trumpety, jak to povolují pravidla pro rok 2015. Kompresor je efektivnější, zatímco systém pro rekuperaci energie snese náročnější využívání.
Pohonná jednotka pro rok 2014 byla dobře rozmístěna v rámci svého těžiště, přesto jsme však upravili uspořádání, aby se dala lépe integrovat do šasi. Mnoho systémů a funkcí bylo navíc racionalizováno a zjednodušeno, aby ten úkol byl lehčí. Zjednodušeně existuje velmi málo dílů, které byly přenesené z loňské na letošní pohonnou jednotku," dodává White.
Technické specifikace pohonné jednotky Renault Energy F1-2015- objem: 1,6l V6- počet válců: 6- limit otáček: 15 000 ot/min- přeplňování: jedno turbodmychadlo, neomezený plnicí tlak (typicky max. 3,5 barů kvůli omezení průtoku paliva)- limit průtoku paliva: 100 kg/h- povolené množství paliva pro závod: 100 kg
- konfigurace: 90° V6- vrtání: 80 mm- zdvih: 53 mm- výška klikové hřídele: 90 mm- počet ventilů: 24 (4 na válec)- palivo: přímé vstřikování
ERS- otáčky MGU-K: max. 50 000 ot/min- výkon MGU-K: max. 120 kW- rekuperace energie pomocí MGU-K: max. 2 MJ/kolo- energie uvolněná pomocí MGU-K: max. 4 MJ/kolo
- otáčky MGU-H: přes 100 000 ot/min- rekuperace energie pomocí MGU-H: neomezeno (přes 2 MJ/kolo)
Obecné- váha: min. 145 kg- počet pohonných jednotek na jezdce a sezónu: 4- celkový výkon: přibližně 850 koní (loni 760 koní)
Klíčoví lidé Renaultu
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.