Formule 1 možná od příští sezóny přejde na přesnější průtokoměry paliva FlowSonic, které vyvíjí konsorcium čtyř společností.
V letošní sezóně je krom maximálního množství paliva pro závod (100 kg) stanoveno i omezení pro jeho okamžitý průtok, který nesmí přesáhnout 100 kg/hod. Týmy používají standardní měřiče společnosti Gill Sensors, kterou loni vybrala FIA. Po diskvalifikaci Red Bullu v Austrálii a dalších stížnostech se nyní zvažuje o přechodu na přesnější průtokoměry.
Gill Sensors je jedinou homologovanou společností, nyní však britská Sentronics společně s Mikina Engineering, Polyhedrus Electronics a americkou Hyspeed - oznámilo, že by ji chtěli nahradit. Společně již pro Formuli 1 zahájili vývoj nového průtokoměru.
Hyspeed kdysi s Gill Sensors spolupracoval, v minulém roce se však obě společnosti rozešly. Americkou firmu vede Neville Meech, který pro Gill 13 let pracoval jako hlavní inženýr pro oblast motorsportu.
Nyní si věří, že dokážou přijít s novým čidlem, které bude efektivnější, spolehlivější a jeho odchylky nepřevýší 0,25 %, tedy polovinu toho, co nyní FIA požaduje po průtokoměrech Gill Sensors. O šestinu (tj. o 50 g) je nižší i jeho hmotnost.
Nová čidla FlowSonic mají být spolehlivější, přesnější i levnější (foto: Gill Sensors)
"Zůstáváme přesvědčeni o tom, že ultrazvukový princip "délka letu" je nejlepším způsobem pro měření průtoku paliva v závodním voze. Výsledkem FlowSonic - kompaktní a robustní jednotka s minimem materiálů a součástí, proto se toho může méně pokazit," uvádí Meech pro Race Tech.
Jejich produkt je sice také ultrazvukový, využívá však odlišný měřicí proces: "Technologie je v jádru stejná, liší se však způsob, jakým měříme. Používáme odlišnou sadu dílů, náš přístup je docela odlišný. Myslíme si, že jde potenciálně o pokročilejší metodu pro tuto aplikaci."
Nový průtokoměr FlowSonic bude muset nejdříve projít homologací FIA. Pokud projde, mohl by snadno nahradit současná čidla za nižší náklady. Čidla Gill Sensors jsou poměrně drahá - jeden kit vyjde přibližně na 320 tisíc Kč, k tomu je nutno ještě přičíst necelých 200 tisíc Kč za kalibraci u společnosti Calibra.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.