V článku se blíže zaměříme na nový Sauber C32, na snímcích si jej srovnáme s loňským monopostem C31 a podíváme se i na jeho obecné technické specifikace.
Šestý nejlepší tým úspěšné loňské sezóny představil své nové auto 2. února v továrně v Hinwilu. S jeho předchůdcem - vozem C31 - dokázal Sergio Pérez dojet dvakrát druhý a tým získal o 186 % více bodů než v sezóně 2011 (126 vs. 44).
Letos tým zcela obměnil svou jezdeckou sestavu - přišel Nico Hülkenberg a Esteban Gutiérrez a doufá, že loňské výsledky ještě vylepší. Opět chce stavět na svých silných stránkách - šetrnosti k pneumatikám, k čemuž přispěla zajímavá geometrie brzdových bubnů, a aerodynamické efektivitě. Přidat chce lepší práci s novými pneumatikami Pirelli v kvalifikacích a brzdný výkon.
Sauber je týmem, který disponuje možná druhým nejlepším aerodynamickým tunelem po Toyotě Motorsport. Obrovskou výhodou navíc je, že se nachází přímo u domovské továrny. Navíc mají velmi výkonný superpočítač pro CFD simulace.
Sauber C32 na dráze v Jerezu
Barevným provedením se C32 jasně liší od minulého auta - převažující bílá barva byla nahrazena tmavě šedou. Sauber podobně jako ostatní týmy nasadil při představení loňské přední křídlo s charakteristicky širším spodním vnějším okrajem před pneumatikami, který zkracuje celkové rozpětí spodního profilu. Bude sázet na jeho optimalizaci a další zvýšení efektivity.
Zcela jiný je nos. Schod na něm sice zůstal, ale jeho hrany plynule navazují na šasi. Díky tomu se vzduch nerozlévá po stranách a negativně neovlivňuje proudění po jeho bocích, ale putuje dále směrem k zádi.
Otvor v zadní části nosu směrem ke kokpitu
Za přechodem na šasi směrem na jezdce zeje z nosu otvor, který přispívá k uhlazení proudění po horní straně šasi, stejně jako minulý rok. Letos ho od Sauberu okopíroval také Red Bull. Je sympatické, jak efektivní a inovátorský dokáže být švýcarský tým se svým omezeným rozpočtem. Deflektory pod nosem, umístění kamer a brzdové kanálky byly při představení stejné jako loni.
Bočnice jsou podstatně užší, o cca 120 mm užší než povolují pravidla. Uvnitř musí být vše velmi dobře integrované s využitím každého milimetru prostoru. Proudění v této oblasti má velký vliv na všechno, co se děje na zádi. Užší bočnice znamenají menší odpor vzduchu, problémem by mohla být spíše než chlazení nižší akcelerace proudění směrem k zadní části. Tým však aerodynamické výhodnosti svého řešení velmi důvěřuje.
Propracované bočnicové panely se nacházejí dále od karoserie a nahoře spojeny s boční nárazovou strukturou šasi.
Vstupní otvory nejsou ve své spodní části konkávní jako loni, ale konvexní. Uspořádání chladičů je také úplně jiné a záď vozu je extrémně štíhlá. Sauber trochu překvapivě přešel ze svého Coanda řešení výfuků, které převzaly loni některé týmy (opět včetně Red Bullu) na polo-Coanda řešení, s nímž přišel jako první McLaren.
Pohled shora na zadní část vozu: všimněte si aerodynamického tvarování horních ramen zavěšení (zelená šipka) či infračervené kamery pro sledování teploty zadních pneumatik (modrá šipka)
Snažil se najít lepší konzistenci a kompromis v rozdílu mezi obecným přítlakem a přítlakem při sešlápnutém plynovém pedálu. Navíc si tím nechává otevřený větší prostor pro další vývoj v průběhu sezóny, což je ostatně dobře patrné z odnímatelného kusu karoserie s výfuky.
Horní ochranný oblouk se změnil, nyní spočívá pouze na dvou místo na čtyřech podpěrách, zřejmě kvůli úspoře hmotnosti. Po stranách airboxu je patrný odnímatelný panel (nápis Oerlikon), což odhaluje záměr otestovat a nasadit pasivní zařízení pro snížení přítlaku (DRD, nezávislé na DRS).
Zadní pull-rod zavěšení
Zadní pull-rod zavěšení bylo upraveno, jeho rozložení diktuje převodovka Ferrari. Hnací poloosa, spodní rameno zavěšení a spojovací tyč jsou zapouzdřeny společně v rámci křídlového profilu. Vpředu zůstalo push-rod zavěšení zřejmě s nejmenším úhlem mezi rameny ze všech týmů.
Difuzor nového Sauberu
Kanály v difuzoru se oproti loňsku nezměnily, nová je jeho horní část - křídlový profil ji lemuje po celé délce a zasahuje i do poloviny krajních oblouků.
Monopost C32 je celkově o 45 mm delší než předchůdce (o solidních 305 mm oproti dva roky starému C30).
Srovnání s loňským vozem C31
Srovnání letošního vozu C32 s loňským C31 zboku (pro zvětšení na snímky klikněte)
Izometrický pohled na loňský a letošní Sauber
Oba Saubery zepředu
Technické specifikace Sauberu C32
- šasi: monokok z uhlíkových vláken- zavěšení: horní a dolní závěsy, vnitřní pružiny a tlumiče ovládaný systémem push-rod vpředu, pull-rod vzadu (Sachs Race Engineering a Penske)- brzy: šestipístkové třmeny (Brembo), uhlíkové destičky a kotouče (Brembo)- převodovka: sedmi-rychlostní rychlořadící karbonová převodovka Ferrari, podélně usazená, spojka z uhlíkových vláken- elektronika šasi: MES- volant: tým Sauber F1 Team- pneumatiky: Pirelli- kola: OZ
Rozměry- délka: 5 240 mm (o 45 mm delší než C31)- šířka: 1 800 mm- výška: 1 000 mm- rozchod předních kol: 1 495 mm- rozchod zadních kol: 1 410 mm- hmotnost: 642 kg (včetně pilota, bez paliva)
Motor- Ferrari 056- typ: atmosférický V8, 90° úhel sevření válců- blok motoru: hliníkový odlitek- ventily: 32, pneumatické- objem: 2 398 cm3- vrtání: 98 mm- hmotnost: přes 95 kg- elektronické zapalování a vstřik
KERS: Ferrari
Video: Hlavní designér Matt Morris o novém Sauberu C32
© Foto, video: Sauber Motorsport AG
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.