Jak může po zákazu foukání pomoci partner McLarenu - Mobil 1, dodávající motorový olej - pomoci zvýšit přítlak na zádi a vylepšit aerodynamickou výkonnost vozu MP4-27?
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh během představení vozu pro sezónu 2012 ve Wokingu uvedl: "Byť jsou na letošním voze jasně patrné vizuální změny, k ještě větším změnám došlo pod povrchem, kde jsme uplatnili spoustu nových myšlenek."
K těmto změnám patří i nový motorový olej, který Mobil 1 označuje za průlomový. Podle něj totiž umožňuje podstatně zvýšit provozní teplotu motoru.
K čemu to je dobré? Ze schopnosti provozovat motor při vyšších teplotách plyne několik výhod. Díky optimalizaci chladičů a aerodynamiky může být snížen odpor, aerodynamické vylepšení zadních výstupních otvorů může vést ke zvýšení přítlaku na zádi.
Nový olej Mobil 1 umožňuje snížit odpor a zvýšit přítlak, což vede k rychlejším časům na kolo(foto: Mobil 1)
Mazací olej musí v motoru vydržet sílu, která 8500krát převyšuje sílu gravitace a funguje při teplotách přesahujících 300 °C. Mobil 1 se chlubí výbornou teplotní výkonností své nové technologie, která i za vyšších provozních teplot stále dokáže chránit motor, což považuje za skutečnou výhodu.
Ve sportu, kde o vítězství rozhodují tisíciny sekundy, může správný motorový olej způsobit rozdíl.
Motorový olej se při průtoku radiátorem ochladí o přibližně 40 °C,zatímco vzduch proudící bočnicí se ohřeje o cca 75 °C(foto: Mobil1)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.