Jak může po zákazu foukání pomoci partner McLarenu - Mobil 1, dodávající motorový olej - pomoci zvýšit přítlak na zádi a vylepšit aerodynamickou výkonnost vozu MP4-27?
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh během představení vozu pro sezónu 2012 ve Wokingu uvedl: "Byť jsou na letošním voze jasně patrné vizuální změny, k ještě větším změnám došlo pod povrchem, kde jsme uplatnili spoustu nových myšlenek."
K těmto změnám patří i nový motorový olej, který Mobil 1 označuje za průlomový. Podle něj totiž umožňuje podstatně zvýšit provozní teplotu motoru.
K čemu to je dobré? Ze schopnosti provozovat motor při vyšších teplotách plyne několik výhod. Díky optimalizaci chladičů a aerodynamiky může být snížen odpor, aerodynamické vylepšení zadních výstupních otvorů může vést ke zvýšení přítlaku na zádi.
Nový olej Mobil 1 umožňuje snížit odpor a zvýšit přítlak, což vede k rychlejším časům na kolo(foto: Mobil 1)
Mazací olej musí v motoru vydržet sílu, která 8500krát převyšuje sílu gravitace a funguje při teplotách přesahujících 300 °C. Mobil 1 se chlubí výbornou teplotní výkonností své nové technologie, která i za vyšších provozních teplot stále dokáže chránit motor, což považuje za skutečnou výhodu.
Ve sportu, kde o vítězství rozhodují tisíciny sekundy, může správný motorový olej způsobit rozdíl.
Motorový olej se při průtoku radiátorem ochladí o přibližně 40 °C,zatímco vzduch proudící bočnicí se ohřeje o cca 75 °C(foto: Mobil1)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.