Caterham nedávno zveřejnil studiové snímky svého letošního monopostu CT01. My k nim nyní přidáváme postřehy jeho tvůrců s originálním rukopisem.
Mark Smith, technický ředitelZadní část kapotáže je úzká pro lepší proudění k zadní části vozu.
Spojovací tyč řízení je nyní ve stejné linii jako spodní rameno zavěšení kvůli aerodynamickým výhodám a lepšímu přenosu síly.
Hydraulické ovládání DRS nyní prochází skrz bočnici zadního křídla, aby se odstranila překážka proudění vzduchu.
(pro zvětšení klikněte)
Marianne Hinsonová, šéfka aerodynamikyNáš rozvor je letos širší, abychom mohli zabudovat KERS. Znamená to zároveň, že jsme mohli záď vozu uspořádat odlišně. Zadní kola jsou od bočnic dále, takže můžeme mít užší a čistější kapotáž. Zlepšilo to rovněž proudění ke spodní části zadního křídla a horní části difuzoru.
Možná považujete nosy letos za ošklivé, ale my si myslíme, že ten náš je (relativně!) celkem hezký! Tvar nosu je dán pravidly, a dokud nepostavíte svůj aerodynamický koncept kolem nižšího šasi, většina vždy zvolí nosy se schodem. My jsme ten náš zjemnili tvarováním do U a myslíme si, že to vypadá OK! Z pohledu aerodynamiky ten schod toho moc nedělá.
Letos bylo zakázáno foukání z výfuků do vnější oblasti do vnější oblasti difuzoru. Úplně to změnilo způsob, jakým difuzor funguje, a nyní se vracíme ke scénáři, který se více podobá "té staré době" před dvojitými difuzory. Z pohledu inženýra aerodynamiky to už není tak vzrušující, ale budou z toho těžit týmy (jako jsme my), které nedokázaly naplno využít výfukových difuzorů.
Elliot Dason-Barber, ředitel výzkumu a vývojeNové pneumatiky mají letos novou konstrukci a profil. Širší a plošší stopa by měla pneumatiku učinit silnější. Došlo také ke zvýšení radiální tuhosti.
Hřeben řízení byl pro rok 2012 posunut níže. Cílem je snížit ohýbání v systému, aby se zlepšilo celkové vnímání ovládání a jeho konzistence z pohledu pilota.
Bočnicová nárazová struktura nyní musí procházet vertikálními zátěžovými testy FIA stejně jako nárazovým testem zepředu, zezadu a zboku.
Heikki Kovalainen, závodní pilotPro mě by bylo nejlepší, kdyby Caterham postupoval do Q2 [prostřední část kvalifikace] pravidelně!
© Foto: Team Caterham F1
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.