Caterham nedávno zveřejnil studiové snímky svého letošního monopostu CT01. My k nim nyní přidáváme postřehy jeho tvůrců s originálním rukopisem.
Mark Smith, technický ředitelZadní část kapotáže je úzká pro lepší proudění k zadní části vozu.
Spojovací tyč řízení je nyní ve stejné linii jako spodní rameno zavěšení kvůli aerodynamickým výhodám a lepšímu přenosu síly.
Hydraulické ovládání DRS nyní prochází skrz bočnici zadního křídla, aby se odstranila překážka proudění vzduchu.
(pro zvětšení klikněte)
Marianne Hinsonová, šéfka aerodynamikyNáš rozvor je letos širší, abychom mohli zabudovat KERS. Znamená to zároveň, že jsme mohli záď vozu uspořádat odlišně. Zadní kola jsou od bočnic dále, takže můžeme mít užší a čistější kapotáž. Zlepšilo to rovněž proudění ke spodní části zadního křídla a horní části difuzoru.
Možná považujete nosy letos za ošklivé, ale my si myslíme, že ten náš je (relativně!) celkem hezký! Tvar nosu je dán pravidly, a dokud nepostavíte svůj aerodynamický koncept kolem nižšího šasi, většina vždy zvolí nosy se schodem. My jsme ten náš zjemnili tvarováním do U a myslíme si, že to vypadá OK! Z pohledu aerodynamiky ten schod toho moc nedělá.
Letos bylo zakázáno foukání z výfuků do vnější oblasti do vnější oblasti difuzoru. Úplně to změnilo způsob, jakým difuzor funguje, a nyní se vracíme ke scénáři, který se více podobá "té staré době" před dvojitými difuzory. Z pohledu inženýra aerodynamiky to už není tak vzrušující, ale budou z toho těžit týmy (jako jsme my), které nedokázaly naplno využít výfukových difuzorů.
Elliot Dason-Barber, ředitel výzkumu a vývojeNové pneumatiky mají letos novou konstrukci a profil. Širší a plošší stopa by měla pneumatiku učinit silnější. Došlo také ke zvýšení radiální tuhosti.
Hřeben řízení byl pro rok 2012 posunut níže. Cílem je snížit ohýbání v systému, aby se zlepšilo celkové vnímání ovládání a jeho konzistence z pohledu pilota.
Bočnicová nárazová struktura nyní musí procházet vertikálními zátěžovými testy FIA stejně jako nárazovým testem zepředu, zezadu a zboku.
Heikki Kovalainen, závodní pilotPro mě by bylo nejlepší, kdyby Caterham postupoval do Q2 [prostřední část kvalifikace] pravidelně!
© Foto: Team Caterham F1
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.