Caterham nedávno zveřejnil studiové snímky svého letošního monopostu CT01. My k nim nyní přidáváme postřehy jeho tvůrců s originálním rukopisem.
Mark Smith, technický ředitelZadní část kapotáže je úzká pro lepší proudění k zadní části vozu.
Spojovací tyč řízení je nyní ve stejné linii jako spodní rameno zavěšení kvůli aerodynamickým výhodám a lepšímu přenosu síly.
Hydraulické ovládání DRS nyní prochází skrz bočnici zadního křídla, aby se odstranila překážka proudění vzduchu.
(pro zvětšení klikněte)
Marianne Hinsonová, šéfka aerodynamikyNáš rozvor je letos širší, abychom mohli zabudovat KERS. Znamená to zároveň, že jsme mohli záď vozu uspořádat odlišně. Zadní kola jsou od bočnic dále, takže můžeme mít užší a čistější kapotáž. Zlepšilo to rovněž proudění ke spodní části zadního křídla a horní části difuzoru.
Možná považujete nosy letos za ošklivé, ale my si myslíme, že ten náš je (relativně!) celkem hezký! Tvar nosu je dán pravidly, a dokud nepostavíte svůj aerodynamický koncept kolem nižšího šasi, většina vždy zvolí nosy se schodem. My jsme ten náš zjemnili tvarováním do U a myslíme si, že to vypadá OK! Z pohledu aerodynamiky ten schod toho moc nedělá.
Letos bylo zakázáno foukání z výfuků do vnější oblasti do vnější oblasti difuzoru. Úplně to změnilo způsob, jakým difuzor funguje, a nyní se vracíme ke scénáři, který se více podobá "té staré době" před dvojitými difuzory. Z pohledu inženýra aerodynamiky to už není tak vzrušující, ale budou z toho těžit týmy (jako jsme my), které nedokázaly naplno využít výfukových difuzorů.
Elliot Dason-Barber, ředitel výzkumu a vývojeNové pneumatiky mají letos novou konstrukci a profil. Širší a plošší stopa by měla pneumatiku učinit silnější. Došlo také ke zvýšení radiální tuhosti.
Hřeben řízení byl pro rok 2012 posunut níže. Cílem je snížit ohýbání v systému, aby se zlepšilo celkové vnímání ovládání a jeho konzistence z pohledu pilota.
Bočnicová nárazová struktura nyní musí procházet vertikálními zátěžovými testy FIA stejně jako nárazovým testem zepředu, zezadu a zboku.
Heikki Kovalainen, závodní pilotPro mě by bylo nejlepší, kdyby Caterham postupoval do Q2 [prostřední část kvalifikace] pravidelně!
© Foto: Team Caterham F1
Lewis Hamilton a Ferrari – spojení, které budí obrovskou pozornost. Mezinárodní média si všímají každého detailu jeho prvních testovacích jízd v legendárním červeném voze. Šéf McLarenu Andrea Stella sice oceňuje tuto historickou spolupráci, ale zároveň hodlá Hamiltona a Ferrari v nadcházející sezóně důkladně prověřit.
Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Formule 1 odhalila startovní časy pro nadcházející sezónu 2025.
Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.
Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.