Po zveřejnění některých změn v pravidlech, které dnes schválila FIA, vysvětluje technický ředitel Renaultu James Allison některé další úpravy.
V předchozím článku (zde) jsme se zmínili o některých vybraných změnách. Soupis zdaleka není kompletní - to, o čem jsme psali dříve (snížení nosů, o němž nás před 2 měsíci v exkluzivním rozhovoru informoval Sam Michael, zpřísnění testů ohebnosti předních křídel atd.) samozřejmě platí. Dřívější článek doplňujeme o body, které dále rozváděl James Allison.
Snížení nosůNosy vozů jsou nyní sníženy na 550 mm nad referenční rovinu (doteď mohly čnít 625 mm nad ní). Záměrem tohoto pravidla je docílit, aby všechny části nosu byly rozhodně pod úrovní bočních stran kokpitů v případě kolmých nárazů zboku.
PanelyŠasi je zkonstruováno z určitých panelů, tzv. "homologovaných panelů," které jsou vyžadovány pro dosaženo jisté úrovně odporu proti vniknutí tak, aby byl jezdec chráněný. Pro jeho lepší ochranu v případě kolmých bočních nárazů byla zvýšena požadovaná výška homologovaného výztužného panelu na 550 mm nad referenční rovinu (tedy do stejné výše, jako je nově definována maximální výška nosu - viz výše).
Otvory a aerodynamikaDošlo k odstranění dvojsmyslnosti v článku 3.8.5: každé rameno zavěšení čnící ze zadní části kapotáže může mít pouze jeden otvor. Otvory pro zavěšení týmům dávaly jisté možnosti v oblasti aerodynamického vývoj - čím více otvorů, tím z pohledu aerodynamiky lépe. Stará pravidla umožňovala vytvoření zvlněného povrchu, kde rameno zavěšení několikrát vystupovalo a vstupovalo do kapotáže, přičemž by legálně narůstal počet otvorů. Nová pravidla to již neumožňují.
Rozložení hmotnostiPro rok 2011 bylo s ohledem na vstup dodavatele pneumatik dohodnuto určité rozložení hmotnosti (45,5 - 46,7 % hmotnosti vpředu, 53,3 - 54,5 % vzadu; vůz tedy vpředu nesměl během kvalifikace vážit méně než 291 kg a vzadu méně než 342 kg) na jeden rok. Protože se to osvědčilo, byla platnost pravidla prodloužena až do roku 2013.
Zadní zavěšení Renault R31 (foto: Christophe Malbranque)
LankaPro rok 2011 muselo být každé kolo z bezpečnostních důvodů přichyceno k šasi dvěma lanky - do té doby stačilo jedno. Pro zajištění skutečné redundance v případě selhání bylo nyní stanoveno, že tato lanka musí mít vlastní body uchycení. Původní znění článku 10.3.6 bylo poněkud neohrabané a mělo nežádoucí efekt. Kvůli tomu byl článek přeformulován, aby bylo dosaženo požadované redundance rozumným způsobem.
Kamery FOMV posledních sezónách byly kamerky FOM na nosech využívány pro zvyšování výkonnosti spíše než pro efektivní získávání televizních záběrů. Proto byl zaveden nový článek (20.3.4), který definuje minimální standard pro výhledové pole kterékoliv kamery upevněno k nosu. Podobná drobná změna se také týká umístění kamer v ochranném oblouku nad hlavou pilota, aby nedocházelo k obětování čistého obrazu na oltář přítlaku.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.