Red Bull věnoval hodně úsilí speciálnímu balíku pro Monzu. I když má v šampionátu velký náskok a tituly mu nejspíše již nikdo nevezme, neusíná na vavřínech a dále se věnuje vývoji RB7. Díky čemu si svůj náskok udržel i v Monze?
Red Bull vyhrál v Itálii díky Sebastianu Vettelovi již svou letošní osmou velkou cenu. Do kvalifikace šel s krátkými převody, proto byl na rovinkách nejpomalejší (více zde). Riskantní krok se mu ale v neděli na nejrychlejším okruhu kalendáře vyplatil, když byl zejména v úvodní části s těžkým vozem pro své soupeře nedostižitelný.
Jaké novinky představil v Monze Red Bull na svém monopostu RB7?
Sebastian Vettel vítězí s vozem RB7 v Monze
Přední křídloNové přední křídlo Red Bullu obsahovalo na vnitřní straně navíc r-křidélko (na obrázku níže č. 1), s nímž přišel minulý rok McLaren, je však o něco menší. Tento horizontálně-vertikální prvek pomáhá řídit tok vzduchu v centrální části za předním křídlem - k přední části podlahy se tak dostává konzistentnější proudění.
V Monze, kde se jezdí s minimálním přítlakem, je velmi efektivní cokoliv, co pomáhá k vytváření stabilnějšího přítlaku v přední části podlahy. Změny doznala také zadní klapka (2), která byla prodloužena směrem dovnitř a je zkroucenější.
Zadní křídloRed Bull podobně jako většina ostatních týmů pro Monzu vyvinul speciální zadní křídlo pro nízký přítlak. Oba prvky jsou menší, snížil se také jejich sklon (úhel náběhu).
V bočnicích se také na rozdíl od předchozích konfigurací neobjevily výřezy, kterými proudí vzduch mimo křídlo. Takové snížení indukovaného aerodynamického odporu nebylo při daných rozměrech hlavního profilu z pohledu Red Bullu dostatečně efektivní.
KapotážUpraven byl kryt motoru v místě uchycení horního závěsu k šasi, kde se objevil další otvor podobně jako v Maďarsku. Na snímku jsou vidět díry ve střední části podlahy, jež vedou do startovacího otvoru.
DifuzorV Monze se podél celé horní a boční odtokové hrany difuzoru objevila Gurneyho klapka. Většina zatáček tam byla pomalých, to znamená, že zadní část vozu je výše než v zatáčkách rychlejších. Prodloužením této klapky podél difuzoru prvek vykonává větší práci při kontaktu s externím proudem vzduchu, což má zabránit úniku vzduchu pod jeho bočními stranami.
Vnitřní část tak může produkovat více přítlaku, aniž by tým musel volit větší úhel či plochu zadního křídla. RB7 díky tomu mohl dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
Celkový pohled na RB7 v konfiguraci pro Monzu zezadu(fotografie: Red Bull Racing)
Historie využití jednotlivých šasi RB7:
RB7-01Vettel: testy ve Valencii, Jerezu a první test v BarceloněWebber: testy ve Valencii, Jerezu a první test v Barceloně
RB7-02 Vettel: druhý test v Barceloně (1. den) Webber: druhý test v Barceloně (2. den), VC Austrálie, VC Malajsie, VC Číny, VC Turecka, VC Španělska, VC Monaka, VC Kanady, VC Evropy, VC Británie, VC Německa
RB7-03 Vettel: druhý test v Barceloně (3. den), VC Austrálie, VC Malajsie, VC Číny, VC Turecka, VC Španělska, VC Monaka, VC Kanady, VC Evropy, VC Británie, VC Německa, VC Maďarska Webber: druhý test v Barceloně (4. den), VC Itálie
RB7-04 Webber: VC Maďarska, VC Belgie
RB7-05 Vettel: VC Belgie, VC Itálie
Video: Difuzor a podlaha RB7 po nehodě Marka Webbera v Monze
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.