Novinář James Allen požádal Mercedes o odpovědi na dvě otázky, v nichž se fanoušci Formule 1 pídili po tom, co vlastně bylo ve Valencii po kvalifikaci zakázáno měnit, když piloti mohou stejně upravovat vlastnosti motorů na volantu.
Jaký je rozdíl mezi mapou motoru (jejíž změny mezi kvalifikací a závodem FIA ve Valencii zakázala) a módem motoru (který piloti přepínají na volantu)?
Mercedes: Neexistuje žádná univerzální definice toho, z čeho se skládá mapa či mód, obecně ale rozlišujeme mezi nastavením "módu" a "mixu." Mapa ve smyslu položené otázky u nás odpovídá nastavení "mix."
Obecně "módem" myslíme široký popis provozního režimu motoru. Ten zahrnuje filozofii mapování zážehu, vstřikování a přerušování přívodu paliva pro dosažení točivého momentu, který je požadován pilotem. To je to, co týmy už ve Valencii nemohly mezi kvalifikací a závodem měnit.
Nastavení "mixu" motoru se týká detailních změn v práci s palivem, jež jsou rutinně používány během závodu, abychom dosáhli změnili vyvážení mezi spotřebou paliva a výkonem motoru.
Volant používaný Sauberem v letošních předsezónních testech(foto: Sauber F1 Team)
Co bránilo ve Valencii během kvalifikace a také v některých částech závodu (např. start, předjíždění, obrana) týmu jako je Red Bull v nahrazení extrémních map motoru extrémním módem motoru (součástí mapy)?
Mercedes: Klíčové je nyní to, že všechny týmy využívají společný systém řízení motoru. Existují omezení týkající se toho, co může který tým změnit na dráze - upravit se dá pouze nastavení "mixu."
Zásadní změny v "módech" motoru, pomocí nichž mohou týmy zvolit pro kvalifikaci ve svých vozech agresivní či palivově neefektivní strategie, se nyní nedají provést na voze v garáži nebo pilotem na trati.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.