McLaren a Sauber od počátku roku vybavil bočnice zadního křídla nad zemí vertikálními křidélky - "třásněmi." K čemu je dobré toto přerušované prodloužení bočnic, které ve Španělsku nasadil jak Red Bull, tak i Ferrari?
S touto myšlenkou přišla jako první Toyota před více než 2 lety u svého monopostu TF109. Tyto třásně - vertikální prvky na spodní straně bočnic zadního křídla - se sice nacházejí mimo nejzazší bod, který je povolen u bočních stran difuzoru, protože se však jedná o součást zadního křídla, je vše v pořádku.
S prodlouženými bočnicemi přišla jako první Toyota na voze TF109
Tyto třásně sahají až k úrovni referenční hladiny a pomáhají zvýšit efektivitu difuzoru. Vertikální křidélka totiž směřují proud vzduchu mimo okraje od střední část za difuzorem, čímž dochází ke snížení hustoty vzduchu v této centrální části.
McLaren MP4-26
Vzduch je navíc směřován do turbulencí, které vytvářejí zadní kolo, proto dochází k mírnému zvýšení přítlaku za současně mírnějšího nárůstu odporu vzduchu.
Shora dolů: Sauber C30, Red Bull RB7, Ferrari 150° Italia
Toto řešení od počátku využívá McLaren i Sauber, od Barcelony ho můžeme vídávat i u Ferrari, Red Bullu.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.