McLaren a Sauber od počátku roku vybavil bočnice zadního křídla nad zemí vertikálními křidélky - "třásněmi." K čemu je dobré toto přerušované prodloužení bočnic, které ve Španělsku nasadil jak Red Bull, tak i Ferrari?
S touto myšlenkou přišla jako první Toyota před více než 2 lety u svého monopostu TF109. Tyto třásně - vertikální prvky na spodní straně bočnic zadního křídla - se sice nacházejí mimo nejzazší bod, který je povolen u bočních stran difuzoru, protože se však jedná o součást zadního křídla, je vše v pořádku.
S prodlouženými bočnicemi přišla jako první Toyota na voze TF109
Tyto třásně sahají až k úrovni referenční hladiny a pomáhají zvýšit efektivitu difuzoru. Vertikální křidélka totiž směřují proud vzduchu mimo okraje od střední část za difuzorem, čímž dochází ke snížení hustoty vzduchu v této centrální části.
McLaren MP4-26
Vzduch je navíc směřován do turbulencí, které vytvářejí zadní kolo, proto dochází k mírnému zvýšení přítlaku za současně mírnějšího nárůstu odporu vzduchu.
Shora dolů: Sauber C30, Red Bull RB7, Ferrari 150° Italia
Toto řešení od počátku využívá McLaren i Sauber, od Barcelony ho můžeme vídávat i u Ferrari, Red Bullu.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.