Sauber si v Turecku vyzkouší novou konfiguraci výfuků v podlaze směřující k okrajům difuzoru tak, jak je od počátku využívá Red Bull.
Novinku ale nasadí po vyzkoušení až do závodu ve Španělsku. "Nový výfukový systém budeme mít v Barceloně," řekl novinářům z Blicku majitel švýcarského týmu Peter Sauber. "Nenasadíme ji na auto, aniž bychom ji nejdříve pořádně neotestovali."
V pátek by měl s novými výfuky jezdit Kamuj Kobajaši. Toto řešení by mělo pomoci zrychlit monopost C30 minimálně o půl sekundy na kolo.
Stávající umístění výfuků Sauberu C30
Podobný záměr mají i u Williamsu, kteří si podobné řešení vyzkoušeli minulý víkend v Číně na Barrichellově voze. Během závodu jej nepoužilo, protože horké výfukové plyny deformovaly podlahu a propalovaly do ní díry.
Řešení Red Bullu, které ostatní kopírují: vedení výfukového potrubí v podlaze (1), horké plyny jsou směrovány k okraji difuzoru (2) - dle Williamsu nejvýhodnější řešení
Tým z Grove se snaží tyto problémy rychle vyřešit, v Evropě chce nasadit krom nových výfuků také nový difuzor. Po slibných předsezónních testech nastalo u britského týmu v úvodu sezóny zklamání z nedostatečných výsledků - v Číně před Maldonadem finišoval dokonce i jeden z Lotusů.
Mercedes se zatím stále drží vyústění výfuků, které je umístěno mnohem blíže středu vozu. Zatím pouze seřízl jeho koncovku, dočkáme se v Evropě větší úpravy?
Do Barcelony chystá podobnou změnu jako Sauber či Williams také Lotus, k úpravě výfukového systému v Evropě zřejmě sáhne i Force India.
Podobné řešení jako Red Bull již od Austrálie používá Ferrari. McLaren své sofistikované řešení, které před sezónou vyvíjel a které bylo velmi nespolehlivé, nakonec poslal k ledu, a narychlo připravil podobnou verzi - potrubí však nevede v podlaze.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.