Sauber si v Turecku vyzkouší novou konfiguraci výfuků v podlaze směřující k okrajům difuzoru tak, jak je od počátku využívá Red Bull.
Novinku ale nasadí po vyzkoušení až do závodu ve Španělsku. "Nový výfukový systém budeme mít v Barceloně," řekl novinářům z Blicku majitel švýcarského týmu Peter Sauber. "Nenasadíme ji na auto, aniž bychom ji nejdříve pořádně neotestovali."
V pátek by měl s novými výfuky jezdit Kamuj Kobajaši. Toto řešení by mělo pomoci zrychlit monopost C30 minimálně o půl sekundy na kolo.
Stávající umístění výfuků Sauberu C30
Podobný záměr mají i u Williamsu, kteří si podobné řešení vyzkoušeli minulý víkend v Číně na Barrichellově voze. Během závodu jej nepoužilo, protože horké výfukové plyny deformovaly podlahu a propalovaly do ní díry.
Řešení Red Bullu, které ostatní kopírují: vedení výfukového potrubí v podlaze (1), horké plyny jsou směrovány k okraji difuzoru (2) - dle Williamsu nejvýhodnější řešení
Tým z Grove se snaží tyto problémy rychle vyřešit, v Evropě chce nasadit krom nových výfuků také nový difuzor. Po slibných předsezónních testech nastalo u britského týmu v úvodu sezóny zklamání z nedostatečných výsledků - v Číně před Maldonadem finišoval dokonce i jeden z Lotusů.
Mercedes se zatím stále drží vyústění výfuků, které je umístěno mnohem blíže středu vozu. Zatím pouze seřízl jeho koncovku, dočkáme se v Evropě větší úpravy?
Do Barcelony chystá podobnou změnu jako Sauber či Williams také Lotus, k úpravě výfukového systému v Evropě zřejmě sáhne i Force India.
Podobné řešení jako Red Bull již od Austrálie používá Ferrari. McLaren své sofistikované řešení, které před sezónou vyvíjel a které bylo velmi nespolehlivé, nakonec poslal k ledu, a narychlo připravil podobnou verzi - potrubí však nevede v podlaze.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.