Sauber si v Turecku vyzkouší novou konfiguraci výfuků v podlaze směřující k okrajům difuzoru tak, jak je od počátku využívá Red Bull.
Novinku ale nasadí po vyzkoušení až do závodu ve Španělsku. "Nový výfukový systém budeme mít v Barceloně," řekl novinářům z Blicku majitel švýcarského týmu Peter Sauber. "Nenasadíme ji na auto, aniž bychom ji nejdříve pořádně neotestovali."
V pátek by měl s novými výfuky jezdit Kamuj Kobajaši. Toto řešení by mělo pomoci zrychlit monopost C30 minimálně o půl sekundy na kolo.
Stávající umístění výfuků Sauberu C30
Podobný záměr mají i u Williamsu, kteří si podobné řešení vyzkoušeli minulý víkend v Číně na Barrichellově voze. Během závodu jej nepoužilo, protože horké výfukové plyny deformovaly podlahu a propalovaly do ní díry.
Řešení Red Bullu, které ostatní kopírují: vedení výfukového potrubí v podlaze (1), horké plyny jsou směrovány k okraji difuzoru (2) - dle Williamsu nejvýhodnější řešení
Tým z Grove se snaží tyto problémy rychle vyřešit, v Evropě chce nasadit krom nových výfuků také nový difuzor. Po slibných předsezónních testech nastalo u britského týmu v úvodu sezóny zklamání z nedostatečných výsledků - v Číně před Maldonadem finišoval dokonce i jeden z Lotusů.
Mercedes se zatím stále drží vyústění výfuků, které je umístěno mnohem blíže středu vozu. Zatím pouze seřízl jeho koncovku, dočkáme se v Evropě větší úpravy?
Do Barcelony chystá podobnou změnu jako Sauber či Williams také Lotus, k úpravě výfukového systému v Evropě zřejmě sáhne i Force India.
Podobné řešení jako Red Bull již od Austrálie používá Ferrari. McLaren své sofistikované řešení, které před sezónou vyvíjel a které bylo velmi nespolehlivé, nakonec poslal k ledu, a narychlo připravil podobnou verzi - potrubí však nevede v podlaze.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.