Sauber si v Turecku vyzkouší novou konfiguraci výfuků v podlaze směřující k okrajům difuzoru tak, jak je od počátku využívá Red Bull.
Novinku ale nasadí po vyzkoušení až do závodu ve Španělsku. "Nový výfukový systém budeme mít v Barceloně," řekl novinářům z Blicku majitel švýcarského týmu Peter Sauber. "Nenasadíme ji na auto, aniž bychom ji nejdříve pořádně neotestovali."
V pátek by měl s novými výfuky jezdit Kamuj Kobajaši. Toto řešení by mělo pomoci zrychlit monopost C30 minimálně o půl sekundy na kolo.
Stávající umístění výfuků Sauberu C30
Podobný záměr mají i u Williamsu, kteří si podobné řešení vyzkoušeli minulý víkend v Číně na Barrichellově voze. Během závodu jej nepoužilo, protože horké výfukové plyny deformovaly podlahu a propalovaly do ní díry.
Řešení Red Bullu, které ostatní kopírují: vedení výfukového potrubí v podlaze (1), horké plyny jsou směrovány k okraji difuzoru (2) - dle Williamsu nejvýhodnější řešení
Tým z Grove se snaží tyto problémy rychle vyřešit, v Evropě chce nasadit krom nových výfuků také nový difuzor. Po slibných předsezónních testech nastalo u britského týmu v úvodu sezóny zklamání z nedostatečných výsledků - v Číně před Maldonadem finišoval dokonce i jeden z Lotusů.
Mercedes se zatím stále drží vyústění výfuků, které je umístěno mnohem blíže středu vozu. Zatím pouze seřízl jeho koncovku, dočkáme se v Evropě větší úpravy?
Do Barcelony chystá podobnou změnu jako Sauber či Williams také Lotus, k úpravě výfukového systému v Evropě zřejmě sáhne i Force India.
Podobné řešení jako Red Bull již od Austrálie používá Ferrari. McLaren své sofistikované řešení, které před sezónou vyvíjel a které bylo velmi nespolehlivé, nakonec poslal k ledu, a narychlo připravil podobnou verzi - potrubí však nevede v podlaze.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.